Page 2 - qua1
P. 2

‫‪ .5‬השאלה שלפנינו הינה שאלה בגאומטריה העוסקת ביחסי שטחים בין צורות לא דומות‪ .‬לכן‪ ,‬ניגש‬

‫לחשב את השטח של כל אחת מהן בנפרד‪.‬‬

‫ראשית נסמן את גובה המקבילית בתור ‪ ℎ‬ואת הצלע ‪     = 3  ‬‬

‫‪(2  +3  )ℎ‬‬         ‫=‬  ‫‪5  ℎ‬‬    ‫‪-‬‬  ‫טרפז)‬  ‫(שטח‬  ‫הבהיר‬  ‫השטח‬
      ‫‪2‬‬                ‫‪2‬‬

‫‪  ℎ‬‬                ‫=‬  ‫‪  ℎ‬‬  ‫‪-‬‬  ‫משולש)‬    ‫(שטח‬  ‫הכהה‬   ‫השטח‬
‫‪2‬‬                     ‫‪2‬‬

‫כעת נחלק בין השטחים למציאת היחס המבוקש‪:‬‬

‫גודל השטח הבהיר‬    ‫‪5  ℎ‬‬       ‫‪5  ℎ 2‬‬
‫= גודל השטח הבהיר‬          ‫‪= 2 ∙   ℎ =   ‬‬
                   ‫‪2‬‬
                   ‫‪  ℎ‬‬

                   ‫‪2‬‬

     ‫‪ .6‬השאלה שלפנינו הינה שאלה אלגברית המכילה משוואה שעלינו לפשט כדי שנוכל להסיק לגבי‬
                                                                                   ‫הנעלמים שבשאלה‪.‬‬

                                        ‫‪√  2 ∙    =    ∙   ‬‬

                                      ‫‪   ∙ √   =    ∙    /:   ‬‬

                                             ‫‪√   =   ‬‬
‫נתון בשאלה כי הנעלמים שלמים וחיוביים‪ ,‬ולכן המספר החיובי השלם היחיד שמקיים משוואה זו‬

                                                                                           ‫הוא ‪.   =   ‬‬
                              ‫ניתן היה גם להמשיך לפשט את המשוואה למציאת ערכו של הנעלם –‬

                                                                    ‫‪  ‬‬

                                    ‫‪√   = √⏞   ∙ √   /: √  ‬‬

                                        ‫‪1 = √   /( )2‬‬
                                              ‫‪   =   ‬‬

                                    ‫‪ .7‬השאלה שלפנינו הינה שאלה מילולית העוסקת בתכונות החלוקה‪.‬‬
‫איננו יודעים כמה תלמידים בכיתה הראשונה למעט העובדה שזהו מספר דו ספרתי שאינו מתחלק ב‬

                                                                                                        ‫‪.4‬‬
    ‫נשאלנו מה לא יכול להיות מספר התלמידים בכיתה השנייה שהצטרפה אליה‪ .‬לכן‪ ,‬ניגש להצבת‬

                                      ‫התשובות וננסה למצוא מתי תשובה כן תיתכן כדי לפסול אותה‪.‬‬

                                                                             ‫תשובה מספר ‪25 - 1‬‬  ‫•‬
‫אם למשל בכיתה הראשונה היו ‪ 11‬תלמידים אז יחדיו יהיו ‪ 36‬תלמידים‪ .‬מספר זה כן מאפשר‬

                                           ‫להם להתחלק ל ‪ 4‬ולכן ניתן לפסול את התשובה הזו‪.‬‬
   1   2   3   4   5   6   7