Page 2 - qua1
P. 2
.5השאלה שלפנינו הינה שאלה בגאומטריה העוסקת ביחסי שטחים בין צורות לא דומות .לכן ,ניגש
לחשב את השטח של כל אחת מהן בנפרד.
ראשית נסמן את גובה המקבילית בתור ℎואת הצלע = 3
(2 +3 )ℎ = 5 ℎ - טרפז) (שטח הבהיר השטח
2 2
ℎ = ℎ - משולש) (שטח הכהה השטח
2 2
כעת נחלק בין השטחים למציאת היחס המבוקש:
גודל השטח הבהיר 5 ℎ 5 ℎ 2
= גודל השטח הבהיר = 2 ∙ ℎ =
2
ℎ
2
.6השאלה שלפנינו הינה שאלה אלגברית המכילה משוואה שעלינו לפשט כדי שנוכל להסיק לגבי
הנעלמים שבשאלה.
√ 2 ∙ = ∙
∙ √ = ∙ /:
√ =
נתון בשאלה כי הנעלמים שלמים וחיוביים ,ולכן המספר החיובי השלם היחיד שמקיים משוואה זו
הוא . =
ניתן היה גם להמשיך לפשט את המשוואה למציאת ערכו של הנעלם –
√ = √⏞ ∙ √ /: √
1 = √ /( )2
=
.7השאלה שלפנינו הינה שאלה מילולית העוסקת בתכונות החלוקה.
איננו יודעים כמה תלמידים בכיתה הראשונה למעט העובדה שזהו מספר דו ספרתי שאינו מתחלק ב
.4
נשאלנו מה לא יכול להיות מספר התלמידים בכיתה השנייה שהצטרפה אליה .לכן ,ניגש להצבת
התשובות וננסה למצוא מתי תשובה כן תיתכן כדי לפסול אותה.
תשובה מספר 25 - 1 •
אם למשל בכיתה הראשונה היו 11תלמידים אז יחדיו יהיו 36תלמידים .מספר זה כן מאפשר
להם להתחלק ל 4ולכן ניתן לפסול את התשובה הזו.