Page 12 - ver1
P. 12
תשובה ( )1אינה נכונה .מן האמור עולה כי דבריו של ברמס מתייחסים לחשיבות הבעיות שהצעתו אכן
תסייע לפתור ,ולא כי אף שאי אפשר לחלק צרור טובין עד תומו ,אפשר לפחות לחלק את רובו ,כפי שנטען
בתשובה זו.
תשובה ( )2נכונה .מן האמור אכן עולה כי משמעות הציטוט הינה כי לדידו של ברמס ,אומנם השיטה
שהציע אינה פתרון קסם לסוגיות הרות גורל ,אך היא יכולה להועיל במקרים מסוימים (בעיות חלוקה
לשלושה).
תשובה ( )3אינה נכונה .מן האמור עולה כי לדידו של ברמס ,השיטה שהציע אינה פתרון לסוגיות הרות
גורל .כלומר ,שהיא דווקא לא תסייע לפתרון סכסוכים בין-לאומיים ,כפי שנטען בתשובה זו.
תשובה ( )4אינה נכונה .מן האמור עולה כי דבריו של ברמס מתייחסים לחשיבות הבעיות שהצעתו אכן
תסייע לפתור ,ואינה נוגעת לסוג האנשים שיעשו בה שימוש ,כפי שמרמזת תשובה זו (״ ...לילדים היא
יכולה להועיל מאוד״).
.23התשובה הנכונה היא (.)4
כדי לקבוע איזו מן האמירות בנוגע לשיטת החלוקה המתוארת בשאלה נכונה ,עלינו תחילה להבין אותה.
אברהם ,יצחק ויעקב רצו לחלק חלה בין שלושתם בשיטה ההבאה :אברהם בוצע פיסה שבעיניו מהווה
שליש מן החלה
תשובה ( )1אינה נכונה .לא ניתן לומר שהשיטה האמורה מבטיחה חלוקה הוגנת של החלה כולה ,שכן ייתכן
שהן יצחק והן יעקב ירצו את הפיסה שאברהם בצע ,ואם יצחק יבחר בה ,יעקב עלול לחוש נפסד.
תשובה ( )2אינה נכונה .לא ניתן לומר שאברהם עלול לחוש קנאה אם הוא יקבל את הפיסה שבצע ,שכן
בעיניו ערכה מהווה שליש מהחלה ,ומכיוון ששארית החלה תחולק לפי שיטת החלוקה ההוגנת לשניים ,כל
אחד משניהם יהיה בעל ערך שווה לזה של החלק שבצע אברהם ואין לו כל סיבה לקנא שלא קיבל אף אחד
מהם.
תשובה ( )3אינה נכונה .לא ניתן לומר שיצחק עלול לחוש קנאה אם הוא יבחר בפיסה שבצע אברהם ,שכן
הוא הראשון שקיבל את זכות הבחירה מבין שלושת החלקים ,ואם הוא בחר בפיסה זו ,פירוש הדבר שהוא
סבור כי זו החתיכה הטובה ביותר.
תשובה ( )4נכונה .אכן ניתן לומר שיעקב עלול לחוש קנאה אם יצחק יבחר בפיסה שבצע אברהם ,שכן
בהחלט ייתכן ששניהם חשקו בפיסה זו ,אך מכיוון שהיא הוצעה תחילה ליצחק ,נמנעה ממנו האפשרות
לקבלה.