Page 2 - qua2
P. 2

‫‪ .4‬השאלה שלפנינו הינה שאלה בגיאומטריה העוסקת בתכונות הזוויות במרובע‪ .‬כפי שלמדנו‪ ,‬סכום‬
                                                                    ‫הזוויות במרובע הוא ‪ 360°‬ולכן‪:‬‬

                            ‫‪110 + 90 +      + ∢C = 360 /−200‬‬
                                         ‫‪     + ∢C = 160‬‬

  ‫כיוון שערכה של ‪ ∢C‬חייב להיות גודל חיובי כלשהו לא יתכן כי גודלה של זווית ‪     ‬יהיה ‪.            °‬‬

 ‫‪ .5‬השאלה שלפנינו עוסקת במספרים שלמים (זוגיים‪/‬אי זוגיים)‪ .‬בשאלה נתון מספר המחברות שיש‬
      ‫לכל תלמיד בכל אחת מהכיתות אבל לא ידוע כמה תלמידים יש בכל אחת מהכיתות‪ .‬נניח כי‬
                                                 ‫בכיתה ב' יש ‪     ‬תלמידים ובכיתה ג' יש ‪     ‬תלמידים‪.‬‬

    ‫מספר המחברות הכולל בשתי הכיתות הוא‪ .3     + 2     :‬נתון כי ‪     ‬אי זוגי ולכן ‪ 3    ‬הינו בהכרח‬
‫ביטוי אי זוגי‪ .‬גם ללא ידיעת תכונתו‪/‬ערכו של ‪     ‬נוכל לקבוע כי הביטוי ‪ 2    ‬הינו ביטוי זוגי (הכפלה‬

                                                                                                   ‫ב ‪.)2‬‬
                                                     ‫מכאן ש‪ :‬אי זוגי = זוגי ‪ +‬אי זוגי = ‪3     + 2    ‬‬

‫‪ .6‬השאלה שלפנינו הינה ביטוי אלגברי אותו עלינו לפשט‪ .‬כיוון שהתשובות מאוד פשוטות וחצי מהן‬

‫מספריות יהיה נוח לגשת לפתרון השאלה על ידי הצבת מספרים נוחים‪ .‬נניח כי ‪      = 3‬ו ‪     = 2‬‬

‫(לא בחרנו ‪ 1‬ו‪/‬או ‪ 0‬כיוון שמספרים אלו מופיעים בתשובות) ונציב אותם בביטוי המבוקש בשאלה‪:‬‬

‫‪22‬‬      ‫‪−‬‬  ‫‪32‬‬  ‫‪−‬‬   ‫‪22‬‬  ‫‪+2‬‬   ‫∙‬  ‫‪3‬‬  ‫=‬  ‫‪−5‬‬    ‫‪−‬‬  ‫‪10‬‬  ‫=‬  ‫‪5‬‬    ‫‪−‬‬  ‫‪5‬‬  ‫=‬     ‫‪    ‬‬
 ‫‪2‬‬      ‫‪−‬‬  ‫‪3‬‬            ‫‪2‬‬            ‫‪−1‬‬       ‫‪2‬‬

‫לאחר הצבת אותם ערכים בתשובות נוכל לקבוע כי התשובה הנכונה היא תשובה ‪.2‬‬

‫‪ .7‬השאלה שלפנינו הינה שאלת פעולות מומצאות‪ .‬נציב את הביטוי המבוקש בשלבים בפעולה‬

                                                                               ‫שהוגדרה בשאלה‪:‬‬

‫)‪$(1,1‬‬  ‫=‬  ‫‪1∙1‬‬     ‫=‬   ‫‪1‬‬          ‫;‬     ‫)‪$(2,2‬‬   ‫=‬  ‫‪2∙2‬‬      ‫=‬  ‫‪4‬‬     ‫=‬     ‫‪1‬‬
           ‫‪1+1‬‬         ‫‪2‬‬                            ‫‪2+2‬‬         ‫‪4‬‬

                       ‫כעת נבצע את הפעולה הנוספת שמופיעה מחוץ לסוגריים‪:‬‬

           ‫)‪$(1,1‬‬   ‫)‪$(2,2‬‬        ‫‪1‬‬           ‫‪1‬‬
                                  ‫‪2‬‬           ‫‪2‬‬
‫‪$‬‬          ‫‪⏞1‬‬      ‫‪, ⏞1‬‬        ‫=‬     ‫∙‬  ‫‪1‬‬  ‫=‬  ‫‪3‬‬  ‫=‬  ‫‪1‬‬  ‫∙‬  ‫‪2‬‬  ‫=‬  ‫‪    ‬‬
           ‫‪2‬‬                                  ‫‪2‬‬     ‫‪2‬‬     ‫‪3‬‬     ‫‪    ‬‬
                                  ‫‪1‬‬  ‫‪+‬‬  ‫‪1‬‬
        ‫)(‬                        ‫‪2‬‬

‫‪ .8‬בשאלה שלפנינו מערכת משוואות המכילה שני נעלמים‪ .‬ראשית נפתח סוגריים במשוואה הראשונה‬
                                                               ‫ואז נציב לתוכה את המשוואה השנייה‪:‬‬

                                       ‫‪(     + 1)(     + 1) = 3‬‬

                                                        ‫‪−2‬‬

                                       ‫‪  ⏞       +      +      + 1 = 3‬‬
                                       ‫‪     +      − 1 = 3 /+1‬‬

                                             ‫‪     +      =     ‬‬

                                                                                                          ‫‪2‬‬
   1   2   3   4   5   6