Page 2 - qua2
P. 2
.4השאלה שלפנינו הינה שאלה בגיאומטריה העוסקת בתכונות הזוויות במרובע .כפי שלמדנו ,סכום
הזוויות במרובע הוא 360°ולכן:
110 + 90 + + ∢C = 360 /−200
+ ∢C = 160
כיוון שערכה של ∢Cחייב להיות גודל חיובי כלשהו לא יתכן כי גודלה של זווית יהיה . °
.5השאלה שלפנינו עוסקת במספרים שלמים (זוגיים/אי זוגיים) .בשאלה נתון מספר המחברות שיש
לכל תלמיד בכל אחת מהכיתות אבל לא ידוע כמה תלמידים יש בכל אחת מהכיתות .נניח כי
בכיתה ב' יש תלמידים ובכיתה ג' יש תלמידים.
מספר המחברות הכולל בשתי הכיתות הוא .3 + 2 :נתון כי אי זוגי ולכן 3 הינו בהכרח
ביטוי אי זוגי .גם ללא ידיעת תכונתו/ערכו של נוכל לקבוע כי הביטוי 2 הינו ביטוי זוגי (הכפלה
ב .)2
מכאן ש :אי זוגי = זוגי +אי זוגי = 3 + 2
.6השאלה שלפנינו הינה ביטוי אלגברי אותו עלינו לפשט .כיוון שהתשובות מאוד פשוטות וחצי מהן
מספריות יהיה נוח לגשת לפתרון השאלה על ידי הצבת מספרים נוחים .נניח כי = 3ו = 2
(לא בחרנו 1ו/או 0כיוון שמספרים אלו מופיעים בתשובות) ונציב אותם בביטוי המבוקש בשאלה:
22 − 32 − 22 +2 ∙ 3 = −5 − 10 = 5 − 5 =
2 − 3 2 −1 2
לאחר הצבת אותם ערכים בתשובות נוכל לקבוע כי התשובה הנכונה היא תשובה .2
.7השאלה שלפנינו הינה שאלת פעולות מומצאות .נציב את הביטוי המבוקש בשלבים בפעולה
שהוגדרה בשאלה:
)$(1,1 = 1∙1 = 1 ; )$(2,2 = 2∙2 = 4 = 1
1+1 2 2+2 4
כעת נבצע את הפעולה הנוספת שמופיעה מחוץ לסוגריים:
)$(1,1 )$(2,2 1 1
2 2
$ ⏞1 , ⏞1 = ∙ 1 = 3 = 1 ∙ 2 =
2 2 2 3
1 + 1
)( 2
.8בשאלה שלפנינו מערכת משוואות המכילה שני נעלמים .ראשית נפתח סוגריים במשוואה הראשונה
ואז נציב לתוכה את המשוואה השנייה:
( + 1)( + 1) = 3
−2
⏞ + + + 1 = 3
+ − 1 = 3 /+1
+ =
2