Page 6 - qua2
P. 6

‫‪ .17‬בשאלה זו מפנים את תשומת הלב שלנו לכיתה ד' ונותנים לנו נתונים מסוימים לגבי מספר הבנים‪.‬‬

  ‫נתון כי שמם של ‪ 40%‬מהבנים מתחיל באות ע'‪ .‬בתרשים נתון כי ישנם ‪ 4‬ילדים ששמם מתחיל‬

   ‫באות ע' ולכן נוכל לדעת כי ישנם ‪ 10‬בנים )‪ .(14000 ∙      = 4‬כדי לגלות כמה בנות לומדות בכיתה‬
                      ‫נספור מהי כמות התלמידים הכוללת בכיתה וממנה נפחית את מספר הבנים‪.‬‬

             ‫ל עאתר י ש נ מטחד ג‬

         ‫‪⏞1 + ⏞1 + ⏞1 + ⏞1 + ⏞2 + ⏞2 + ⏞2 + ⏞3 + ⏞3 + ⏞3 + ⏞4 + ⏞4 + ⏞6 = 33‬‬

                                                           ‫מכאן שמספר הבנות הוא ‪(33 − 10)         ‬‬

‫‪ .18‬בשאלה שלפנינו מפנים את תשומת ליבנו כעת לכיתה ב'‪ .‬נאמר כי ביום מסוים היה מצב בו לא היו‬
   ‫שני תלמידים ששמם מתחיל באותה האות‪ .‬כלומר‪ ,‬עלינו לדאוג כי בכל אחת מהאותיות בה יש‬
                                          ‫יותר מתלמיד אחד כי שאר התלמידים יעדרו באותו היום‪.‬‬
                                           ‫האות ע' – ישנם ‪ 4‬תלמידים ולכן צריכים להעדר שלושה‪.‬‬
                                            ‫האות ר' ‪ -‬ישנם ‪ 4‬תלמידים ולכן צריכים להעדר שלושה‪.‬‬
                                             ‫האות י' ‪ -‬ישנם ‪ 3‬תלמידים ולכן צריכים להעדר שניים‪.‬‬
                                             ‫האות ל' ‪ -‬ישנם ‪ 3‬תלמידים ולכן צריכים להעדר שניים‪.‬‬
                                                 ‫האות א' ‪ -‬ישנם ‪ 2‬תלמידים ולכן צריך להעדר אחד‪.‬‬
                                                 ‫האות ח' ‪ -‬ישנם ‪ 2‬תלמידים ולכן צריך להעדר אחד‪.‬‬
                                                 ‫האות מ' ‪ -‬ישנם ‪ 2‬תלמידים ולכן צריך להעדר אחד‪.‬‬
                                                  ‫האות נ' ‪ -‬ישנם ‪ 2‬תלמידים ולכן צריך להעדר אחד‪.‬‬
                                                 ‫האות ת' ‪ -‬ישנם ‪ 2‬תלמידים ולכן צריך להעדר אחד‪.‬‬

          ‫לכן בסך הכל צריכים להעדר‪          :‬תלמידים )‪(3 + 3 + 2 + 2 + 1 + 1 + 1 + 1 + 1‬‬

‫‪ .19‬בשאלה שלפנינו מפנים את תשומת ליבנו כעת לכיתה א'‪ .‬נתון כי המורה מקריאה את השמות לפי‬
 ‫סדר האלפביתי שלהם‪ .‬לכן‪ ,‬אין חשיבות למספר השמות באות מסוימת אלא רק למספר השמות‬

                                                                              ‫שמתחילים ב א'‪ ,‬ב' ו ג'‪.‬‬
     ‫בכיתה א' ישנם שלושה תלמידים באות א'‪ ,‬תלמיד אחד באות ב' ושני תלמידים באות ג'‪ .‬לכן‬

                       ‫המורה בהכרח תקריא ‪ 6‬שמות בטרם תגיע לשמות של התלמידים באות ד'‪.‬‬
     ‫כעת‪ ,‬אנו יודעים כי ישנם שלושה תלמידים ששמם מתחיל באות ד' ואיננו יודעים מהו הסדר‬
 ‫האלפביתי של שלושתם‪ .‬כלומר יתכן כי דני יהיה האחרון מבין השלושה ואז המורה תקריא לכל‬

                                                  ‫היותר ‪ 8‬שמות לפני שהיא תקרא את שמו של דני‪.‬‬

‫‪ .20‬בשאלה שלפנינו נתונים ארבעה תלמידים בעלי שמות המתחילים באות שונה – ג'‪ ,‬ה'‪ ,‬ו' ו – ז'‪.‬‬
              ‫עלינו למצוא איזה מהזוגות המוצעים בתשובות לומדים בהכרח באותה הכיתה‪.‬‬

   ‫תשובה מספר ‪ – 1‬גל יכול ללמוד בכל אחת מהכיתות בבית הספר (בכולן יש לפחות תלמיד‬                 ‫‪‬‬
‫אחד ששמו מתחיל ב ג') והילה יכולה ללמוד רק בכיתה ב'‪ .‬לכן לא ניתן לקבוע כי הם לומדים‬

                                                                                  ‫באותה הכיתה‪.‬‬

                                                                                                       ‫‪6‬‬
   1   2   3   4   5   6   7