Page 2 - qua1
P. 2

‫‪ .4‬השאלה שלפנינו מכילה ביטוי אלגברי אותו עלינו לפשט –‬

                           ‫‪63‬‬    ‫∙‬  ‫‪42‬‬  ‫=‬   ‫‪63‬‬  ‫∙‬   ‫‪42‬‬   ‫=‬  ‫‪23‬‬  ‫∙‬  ‫‪22‬‬  ‫=‬  ‫‪    ‬‬
                           ‫‪33‬‬    ‫∙‬  ‫‪22‬‬     ‫)‪(3‬‬     ‫)‪(2‬‬

‫‪ .5‬השאלה שלפנינו הינה שאלה מילולית העוסקת בבעיות הספק‪ .‬בשאלה זו ישנם גורמים שונים העובדים‬

‫במקביל אבל בקצב שונה ולכן נרשום ראשית את ההספקים שלהם ואז נחבר כיוון שהן עובדים יחד‪.‬‬

                                           ‫‪18‬שחעדורת‪.‬‬  ‫הוא‬  ‫רות‬    ‫של‬  ‫והספקה‬     ‫חדר‬  ‫‪1‬‬   ‫הוא‬  ‫איריס‬  ‫של‬  ‫הספקה‬
                                                                                 ‫שעות‬  ‫‪10‬‬

                                                                   ‫‪1‬‬   ‫‪+‬‬  ‫‪1‬‬   ‫=‬  ‫‪ 9‬חדרים‬   ‫הוא‪:‬‬  ‫המשותף‬    ‫הספקם‬
                                                                   ‫‪8‬‬      ‫‪10‬‬     ‫‪ 40‬שעות‬

                                                                   ‫כעת ניתן להמשיך באחת משתי דרכים –‬

‫הרחבת שברים – התבקשנו למצוא כמה עבודה ישאר להן לעשות לאחר ‪ 4‬שעות עבודה ולכן נצמצם את‬
                                                                                ‫השבר כך שהמכנה יהיה ‪– 4‬‬

                                           ‫‪ 9 :10 0.9‬חדרים‬
                                          ‫‪ 40 =⏞ 4‬שעות‬
                  ‫כלומר‪ ,‬הם צבעו ‪ 0.9‬מהחדר ב ‪ 4‬שעות ולכן נשאר להם לצבוע ‪( 0.1‬עשירית) מהחדר‪.‬‬

                     ‫נוסחת ההספק – נציב את הנתונים כדי למצוא את העבודה שנעשתה ב ‪ 4‬שעות‪:‬‬

                                        ‫עבודה = הספק × זמן‬

                                                 ‫‪99‬‬
                                           ‫‪4 × 40 = 10‬‬

‫‪.      ‬‬  ‫לצבוע‬  ‫להם‬  ‫נותר‬  ‫ולכן‬  ‫‪)1‬‬  ‫הוא‬   ‫(השלם‬   ‫החדר‬  ‫מתוך‬  ‫‪9‬‬   ‫שעות‬   ‫‪4‬‬   ‫במהלך‬    ‫צבעו‬  ‫יחדיו‬  ‫שתיהן‬  ‫כלומר‪,‬‬
                                                               ‫‪10‬‬

                           ‫‪ .6‬השאלה שלפנינו הינה שאלה אלגברית העוסקת בבעיות ממוצע בשילוב אי שוויון‪.‬‬
 ‫כיוון שבשאלה ישנם נעלמים החוזרים בתשובות ניתן לגשת לפתרון השאלה על ידי הצבת מספרים נוחים‪.‬‬

                                                                          ‫דרך ראשונה – הצבת מספרים נוחים‬
‫נניח כי ‪    = 20‬ו ‪ .   = 10‬הממוצע שלהם הוא ‪ ,15‬ולכן אנו יודעים כי בהכרח ‪(    < 15‬כי נתון שהממוצע‬

                                                                                                       ‫גדול מ ‪.)  ‬‬
                                          ‫כעת אם ניגש לתשובות ונציב בהן ‪    = 20‬נגלה כי בהכרח ‪.   <   ‬‬

‫• דגש‪ :‬כיוון שישנה תשובה פתוחה עליכם לוודא כי התשובה שקיבלתם אינה מקרית ולכן עליכם לבצע‬
    ‫הצבה נוספת‪ .‬לאחר שתקבלו שוב את אותה התשובה תוכלו לסמן את התשובה הראשונה כנכונה‬
                                                               ‫בסבירות מאוד מאוד גבוהה שלא טעיתם‪.‬‬
   1   2   3   4   5   6   7