Page 9 - ver1
P. 9

‫תשובה (‪ )2‬נכונה‪ .‬מן האמור אכן עולה כי השימוש במילה ״אף״ נובע מכך שהתואר ״קלסי״ נתפס כהולם‬
   ‫יותר יצירות של שייקספיר וכו׳‪ ,‬ולא שירים פופולריים מלפני עשורים אחדים (דהיינו‪ ,‬שיריו של פרסלי)‪.‬‬

‫תשובה (‪ )3‬אינה נכונה‪ .‬בפסקה אין כל התייחסות לדיון בקלסיקות מנקודת מבט אקדמית לעומת נקודת‬
‫מבט של שדרן בתכנית רדיו‪ ,‬ולפיכך אין כל סיבה לטעון שהמילה ״אף״ הופיעה במשפט משום שהדיון בנושא‬

                                                                                         ‫שמור למחקר האקדמי‪.‬‬
‫תשובה (‪ )4‬אינה נכונה‪ .‬כאמור‪ ,‬המילה ״אף״ הופיע במשפט מכיוון שהתואר ״קלסי״ לכאורה פחות הולם‬
‫את שיריו של פרסלי (כדוגמה מייצגת לשירים עדכניים יחסית)‪ ,‬ולא מכיוון שהם נתפסים כקלסיקה בעיני‬

                                                                  ‫רוב המאזינים ולכן אין שום צורך לציין זאת‪.‬‬

                                                                                       ‫‪ .19‬התשובה הנכונה היא (‪.)3‬‬
                               ‫נבחן את הטענות השונות לאור תוכן הפסקה השנייה‪ ,‬ונבדוק איזו מהן נכונה‪.‬‬

‫תשובה (‪ )1‬אינה נכונה‪ .‬הטענה שמופיעה בתשובה זו ״מערבבת״ בין כמה רעיונות וקושרת ביניהם באופן‬
‫שגוי‪ :‬בפסקה נכתב כי לעתים קלסיקות יכולות להיות סיפור הישרדות הרואי או סיפור גס וטפל שקבוצה‬

             ‫מקנה לו הוד קדומים מלאכותי‪ ,‬ולא שסיפורי הישרדות כשלעצמם הם סיפורים גסים וטפלים‪.‬‬
‫תשובה (‪ )2‬אינה נכונה‪ .‬בדומה לתשובה (‪ ,)1‬גם פה הטענה קושרת באופן שגוי בין מספר רעיונות שנזכרו‬
‫בפסקה‪ :‬נכתב שקבוצות שונות מגבשות לעצמן קלסיקות משלהן‪ ,‬לעתים זהו סיפור הרואי שהופך למעין‬
‫סאגה של שבט‪ ,‬ולפעמים זהו סיפור גס וטפל שהקבוצה מקנה לו הוד מלאכותי‪ ,‬ולא שלעתים קבוצה מספרת‬

                                                 ‫סיפורים הרואיים‪ ,‬בין כסיפורים גסים ובין כסאגה של שבט‪.‬‬
‫תשובה (‪ )3‬נכונה‪ .‬בפסקה נכתב כי לפעמים קבוצה חוזרת אל סיפור גס וטפל ומקנה לו הוד קדומים מלאכותי‪,‬‬
‫ובאמצעותו היא מגבשת את זהותה בפני עצמה‪ .‬במילים אחרות – לעתים קבוצת אנשים חוזרת ומזכריה‬

                       ‫אירוע מעברה (למשל‪ ,‬סיפור גס וטפל) ובכך מחזקת את הזהות המשותפת של חבריה‪.‬‬
‫תשובה (‪ )4‬אינה נכונה‪ .‬בפסקה נכתב כי הקלסי מתרומם בזכות העיסוק החוזר ונשנה בו ובזכות הערך‬
‫המושלך עליו‪ .‬כלומר‪ ,‬סיפורים קלסיים הם כאלה שמסופרים שוב ושוב‪ ,‬ושמושלך עליהם ערך כלשהו‪ ,‬ולא‬

                                              ‫כי סיפורים שהיו קלסיים מסופרים שוב ושוב עד שערכם אובד‪.‬‬

                                                                                       ‫‪ .20‬התשובה הנכונה היא (‪.)3‬‬
‫השיר ״צנח לו זלזל״ נזכר בשורה ‪ 27‬כדוגמה ליצירה קלסית שהוסתרה שנים תחת מעטה הקלסיות של‬
‫עצמה‪ ,‬אך כאשר הוסר מעטה זה‪ ,‬הצליח הירשפלד סוף‪-‬סוף להתבונן עליה כיצירת אומנות ולבחון אותה‬

                                                        ‫כשלעצמה‪ .‬כעת נבדוק איזו מן האמירות לגביה נכונה‪.‬‬

‫תשובה (‪ )1‬אינה נכונה‪ .‬משורות ‪ 27-28‬עולה כי השיר ״צנח לו זלזל״ נלמד כקלאסיקה בבתי הספר‪ ,‬אך בעת‬
‫לימודיו של הירשפלד באוניברסיטה הוסר מעטה הקלסיות שעטף את השיר‪ ,‬ורק אז הבין שדבר בו לא היה‬

                  ‫״חשוב״‪ .‬מכך ניתן להסיק אפוא שהשיר נלמד בבתי הספר ככזה שהכל בו דווקא ״חשוב״‪.‬‬
‫תשובה (‪ )2‬אינה נכונה‪ .‬מן האמור עולה כי השיר ״צנח לו זלזל״ דווקא כן נחשב קלסי (״‪ ...‬להסיר מנגד עיניי‬

                 ‫את קרומי הקלסיות העבים שכיסו על שיר של ביאליק‪ .‬זה היה ׳צנח לו זלזל׳״ – שורה ‪.)26‬‬
   4   5   6   7   8   9   10   11