Page 11 - ver1
P. 11
תשובה ( )3אינה נכונה .האפשרות שמופיעה בתשובה זו אינה מדויקת :אומנם עולה מן הקטע שהתואר
״קלסי״ מיוחס ליצירות אומנות מסוגים שונים ,אך זהו פרט זניח שאינו משקף את מהות חלקו הראשון של
הטקסט .כמו כן ,האמירה שהתעמקות ביצירות הנחשבות קלסיות תגלה לנו שמקצתן אינן קלסיות כלל,
אינה נכונה ,שכן כאמור בטקסט ,הקלסיות אינה חלק מהותי מן הדבר עצמו ,אלא קליפה העוטפת אותו
בעיני מעריציו .לפיכך ,ההתעמקות ביצירה עצמה לא באמת יכולה להעיד על היותה קלסית או לא.
תשובה ( )4אינה נכונה .האפשרות שמופיעה בתשובה זו אינה מדויקת :האמירה שהעבר מרומם יצירות
אומנות קלסיות רבות אינה נכונה – ההווה הוא שבוחר לרומם משהו מן העבר ולייחס לו ערך מסוים ,ולפיכך
הופך אותו לקלסי ,ועניין זה הוא שזכה להתייחסות בטקסט .כמו כן ,תיאור מבנה הטקסט בתשובה זו אינו
כולל התייחסות לחלק מהותי שהקטע עוסק בו – תפקיד האקדמיה בהסרת מעטה הקלסיות.
.23התשובה הנכונה היא (.)3
תשובה ( )1אינה נכונה .שתי הפסקאות האחרונות בקטע כוללות ביקורת באשר להתעסקות במעטה
הקלסיות של היצירות במקום בעצם היותן יצירה אנושית ותו לא .כלומר ,הביקורת אינה על העיסוק
ביצירות תוך התעלמות מעובדה שהן קלסיקות ,אלא בדיוק על ההפך מכך.
תשובה ( )2אינה נכונה .בפסקה האחרונה מציין הירשפלד כי הוא סבור שאחד מתפקידי האקדמיה הוא
לסייע לנו לנפץ את הקליפה של הקלסיות ,ואף משתף בחוויה חיובית שקרתה לו באקדמיה ,שבמסגרתה
הצליח להסיר את אותה קליפה בזכות אחת המרצות שהיו לו .כלומר ,הוא רואה בכך דבר חיובי ,ולא מביע
ביקורת על ניפוץ מעטה הקלסיות בחסות הממסד האקדמי.
תשובה ( )3נכונה .בפסקה השלישית ישנה ביקורת על התאבנותן של יצירות שהוכתרו בתואר ״קלסיות״ –
״הדבר הקלסי נסגר ונקרש בקלסיותו כיצירות מופת ישנות ...אך איש אינו פותח אותן עוד מרצונו :הקלסי
הוא שיממון מהודר״ (שורות .)15-17כלומר ,הביקורת היא שייחוס מעמד של קלסיקה ליצירה כלשהי הינו
דבר בעייתי ,שכן תוכן היצירה כמו התנוון ונבלע בתוך קליפת הקלסיות.
תשובה ( )4אינה נכונה .בקטע ישנה ביקורת על כך שיצירות קלסיות נקראות מנקודת מבט שעוסקת בהיותן
קלסיות ,במקום לבחון אותן כיצירה אנושית לכל דבר ועניין .כלומר הביקורת נוגעת לאופן שבו מתייחסים
אליהן ולא להיות ישנות ומשמימות.

