Page 6 - qua1
P. 6
.16השאלה שלפנינו הינה שאלה העוסקת בתחום אי השוויון .ניגש לפשט את אי השוויון הנתון בשאלה –
) 2 − 2 < ( + 2
2 − 2 < 2 + 2 /− 2
−2 < 2 /: 2
−1 <
ממבט לתשובות אנו רואים כי הן לא מכילות את התחום שאנחנו קיבלנו ולכן ניגש לפשט אותן –
• תשובה מספר .2 > → > 0 - 1תחום זה אינו נכון.
• תשובה מספר .2 < → < 0 - 2תחום זה אינו נכון.
• תשובה מספר .2 = → = 0 - 3תחום זה אינו נכון.
לאחר פסילת 3תשובות נוכל לסמן את התשובה האחרונה כנכונה.
.17השאלה שלפנינו הינה שאלה העוסקת במספרים שלמים בשילוב אחוזים.
נתון כי מספר הכדורים ירוקים גדול ב 25%ממספר הכדורים הצהובים.
אם נסמן את מספר הכדורים הצהובים בתור נוכל לסמן את מספר הכדורים הירוקים בתור .1.25
.49 = 9 - נוסף קטן ובפישוט 2 1 הוא הכדורים כל שסך מכאן
4 4
זיכרו – אנו סימנו את בתור מספר הכדורים הצהובים .כיוון שהשלם חייב להיות מספר שלם נוכל לדעת
שלם). מספר יהיה 9 ש (כדי 4 ב להתחלק חייב הצהובים הכדורים מספר כי
4
אבל כיוון שנשאלנו לגבי השלם נוכל לנתח אותו באחד משני אופנים – הצבת מספרים נוחים או ניתוח
אופי.
בסך כדורים )(9×8 18 ישנם כי נדע ואז צהובים כדורים 8 שישנם נניח – נוח מספר הצבת – ראשונה דרך
4
הכל .בעזרת תשובה זו נוכל לפסול 3תשובות כיוון ש 18אינו אי זוגי ,אינו מתחלק ב 4ואינו מתחלק ב .25
דרך שנייה – ניתוח אופי – נפשט את הביטוי באופן הבא –
מספר שלם
9 ⏞
כפולה של 4 = ∙ 4 =