Page 6 - qua1
P. 6

‫‪ .16‬השאלה שלפנינו הינה שאלה העוסקת בתחום אי השוויון‪ .‬ניגש לפשט את אי השוויון הנתון בשאלה –‬
                                      ‫)‪  2 − 2 <   (   + 2‬‬

                                  ‫‪  2 − 2 <   2 + 2   /−  2‬‬
                                         ‫‪−2 < 2   /: 2‬‬
                                             ‫‪−1 <   ‬‬

    ‫ממבט לתשובות אנו רואים כי הן לא מכילות את התחום שאנחנו קיבלנו ולכן ניגש לפשט אותן –‬

                                      ‫• תשובה מספר ‪ .2   >    →    > 0 - 1‬תחום זה אינו נכון‪.‬‬
                                        ‫• תשובה מספר ‪ .2   <    →    < 0 - 2‬תחום זה אינו נכון‪.‬‬
                                        ‫• תשובה מספר ‪ .2   =    →    = 0 - 3‬תחום זה אינו נכון‪.‬‬

                               ‫לאחר פסילת ‪ 3‬תשובות נוכל לסמן את התשובה האחרונה כנכונה‪.‬‬

                                  ‫‪ .17‬השאלה שלפנינו הינה שאלה העוסקת במספרים שלמים בשילוב אחוזים‪.‬‬

                                  ‫נתון כי מספר הכדורים ירוקים גדול ב ‪ 25%‬ממספר הכדורים הצהובים‪.‬‬

‫אם נסמן את מספר הכדורים הצהובים בתור ‪   ‬נוכל לסמן את מספר הכדורים הירוקים בתור ‪.1.25  ‬‬

                                       ‫‪.49‬‬  ‫‪  ‬‬  ‫=‬  ‫‪9  ‬‬  ‫‪-‬‬  ‫נוסף‬  ‫קטן‬      ‫ובפישוט‬  ‫‪2‬‬  ‫‪1‬‬  ‫‪  ‬‬  ‫הוא‬  ‫הכדורים‬  ‫כל‬  ‫שסך‬  ‫מכאן‬
                                                   ‫‪4‬‬                                  ‫‪4‬‬

‫זיכרו – אנו סימנו את ‪   ‬בתור מספר הכדורים הצהובים‪ .‬כיוון שהשלם חייב להיות מספר שלם נוכל לדעת‬

                              ‫שלם)‪.‬‬    ‫מספר‬  ‫יהיה‬  ‫‪9  ‬‬     ‫ש‬  ‫(כדי‬  ‫‪4‬‬  ‫ב‬  ‫להתחלק‬   ‫חייב‬      ‫הצהובים‬  ‫הכדורים‬  ‫מספר‬   ‫כי‬
                                                   ‫‪4‬‬

‫אבל כיוון שנשאלנו לגבי השלם נוכל לנתח אותו באחד משני אופנים – הצבת מספרים נוחים או ניתוח‬

                                                                                                                    ‫אופי‪.‬‬

‫בסך‬  ‫כדורים‬  ‫)‪(9×8‬‬  ‫‪18‬‬  ‫ישנם‬  ‫כי‬  ‫נדע‬  ‫ואז‬  ‫צהובים‬  ‫כדורים‬       ‫‪8‬‬  ‫שישנם‬  ‫נניח‬    ‫–‬  ‫נוח‬    ‫מספר‬  ‫הצבת‬    ‫–‬  ‫ראשונה‬  ‫דרך‬

                 ‫‪4‬‬

‫הכל‪ .‬בעזרת תשובה זו נוכל לפסול ‪ 3‬תשובות כיוון ש ‪ 18‬אינו אי זוגי‪ ,‬אינו מתחלק ב ‪ 4‬ואינו מתחלק ב ‪.25‬‬

                                                   ‫דרך שנייה – ניתוח אופי – נפשט את הביטוי באופן הבא –‬

                                                 ‫מספר שלם‬

                                  ‫‪9   ⏞  ‬‬
                                  ‫כפולה של ‪4 =    ∙ 4 =   ‬‬
   1   2   3   4   5   6   7