Page 3 - qua1
P. 3

‫‪ .7‬השאלה שלפנינו הינה שאלה העוסקת בתכונות המספרים על ציר המספרים (מבוא לאלגברה)‪ .‬כפי שלמדנו‪,‬‬
                                                   ‫ניתן לגשת לפתרון השאלות על ידי הצבת מספרים נוחים –‬
                                                                   ‫נתון כי ‪ 1 <    < 2‬ולכן נציב כי ‪:    = 1.5‬‬

         ‫• תשובה מספר ‪   ×   .    =    - 1‬‬

 ‫‪2‬‬    ‫=‬  ‫‪2‬‬  ‫=‬  ‫‪2×2‬‬       ‫=‬  ‫‪4‬‬      ‫תשובה מספר ‪- 2‬‬  ‫•‬
‫‪1.5‬‬                         ‫‪3‬‬
         ‫‪3‬‬            ‫‪3‬‬

         ‫‪2‬‬

‫‪1.52‬‬  ‫=‬  ‫‪(3)2‬‬  ‫‪=9‬‬        ‫‪= 21‬‬      ‫תשובה מספר ‪- 3‬‬  ‫•‬

           ‫‪2‬‬       ‫‪4‬‬            ‫‪4‬‬

 ‫• תשובה מספר ‪ .1.51.5 - 4‬ערכו של ביטוי זה קשה לחישוב‪ ,‬אבל כיוון לעומת תשובה ‪ 3‬אנו יודעים כי‬
‫הבסיסים זהים אבל החזקה בתשובה ‪ 3‬גדולה יותר נוכל לדעת כי תשובה ‪ 4‬בהכרח קטנה מתשובה ‪.3‬‬

‫דגש‪ :‬אין צורך בשאלה כזו לחשוש ולבצע הצבה שנייה כיוון שאין תשובה פתוחה (לא ניתן לדעת) וכי לא‬
                                                                              ‫יתכן כי ישנן ‪ 2‬תשובות נכונות‪.‬‬

                                     ‫הסקה מתרשים‬
  ‫‪ .8‬בשאלה שלפנינו התבקשנו למצוא בכמה חודשים‬
 ‫היה לפחות שבוע אחד בו היה עובד שנעדר כי הוא‬

                                         ‫היה בקורס‪.‬‬
‫ניתן לראות מהתרשים כי בחמישה חודשים שונים‬

 ‫היה לפחות שבוע אחד בו היה עובד שנעדר כי הוא‬
                                         ‫היה בקורס‪.‬‬

  ‫‪ .9‬בשאלה שלפנינו מתייחסים ראשית לשני עובדים‬
‫מסוימים – שני עובדים שנעדרו ‪ 3‬תקופות היעדרות‬

 ‫נפרדות‪ .‬לכן‪ ,‬ראשית ניגש לתרשים כדי לאתר את‬
      ‫שני העובדים הללו‪ .‬ניתן לראות כי רק עובד ו'‬
              ‫ועובד ח' נעדרו שלוש תקופות נפרדות‪.‬‬
                 ‫עובד ו' נעדר בסך הכל ל ‪ 4‬שבועות‪.‬‬
                ‫עובד ח' נעדר בסך הכל ל ‪ 9‬שבועות‪.‬‬

  ‫מכאן שעובד אחד נעדר בסך הכל ‪ 5‬שבועות יותר‬
                                              ‫מהשני‪.‬‬
   1   2   3   4   5   6   7