Page 3 - qua1
P. 3
.7השאלה שלפנינו הינה שאלה העוסקת בתכונות המספרים על ציר המספרים (מבוא לאלגברה) .כפי שלמדנו,
ניתן לגשת לפתרון השאלות על ידי הצבת מספרים נוחים –
נתון כי 1 < < 2ולכן נציב כי : = 1.5
• תשובה מספר × . = - 1
2 = 2 = 2×2 = 4 תשובה מספר - 2 •
1.5 3
3 3
2
1.52 = (3)2 =9 = 21 תשובה מספר - 3 •
2 4 4
• תשובה מספר .1.51.5 - 4ערכו של ביטוי זה קשה לחישוב ,אבל כיוון לעומת תשובה 3אנו יודעים כי
הבסיסים זהים אבל החזקה בתשובה 3גדולה יותר נוכל לדעת כי תשובה 4בהכרח קטנה מתשובה .3
דגש :אין צורך בשאלה כזו לחשוש ולבצע הצבה שנייה כיוון שאין תשובה פתוחה (לא ניתן לדעת) וכי לא
יתכן כי ישנן 2תשובות נכונות.
הסקה מתרשים
.8בשאלה שלפנינו התבקשנו למצוא בכמה חודשים
היה לפחות שבוע אחד בו היה עובד שנעדר כי הוא
היה בקורס.
ניתן לראות מהתרשים כי בחמישה חודשים שונים
היה לפחות שבוע אחד בו היה עובד שנעדר כי הוא
היה בקורס.
.9בשאלה שלפנינו מתייחסים ראשית לשני עובדים
מסוימים – שני עובדים שנעדרו 3תקופות היעדרות
נפרדות .לכן ,ראשית ניגש לתרשים כדי לאתר את
שני העובדים הללו .ניתן לראות כי רק עובד ו'
ועובד ח' נעדרו שלוש תקופות נפרדות.
עובד ו' נעדר בסך הכל ל 4שבועות.
עובד ח' נעדר בסך הכל ל 9שבועות.
מכאן שעובד אחד נעדר בסך הכל 5שבועות יותר
מהשני.