Page 5 - qua2
P. 5

‫‪ .10‬בשאלה שלפנינו התבקשנו למצוא כמה פעמים במהלך השנה (בכמה חודשים) קטנה‬
                                                                   ‫הצריכה של שתי המשפחות‪.‬‬

                                    ‫בחודש אפריל הייתה ירידה לשתי המשפחות לעומת מרץ‪.‬‬
                     ‫בחודש אוקטובר הייתה ירידה לשתי המשפחות לעומת חודש ספטמבר‪.‬‬

                                ‫מכאן שרק בשניים מהחודשים במהלך השנה הייתה ירידה‪.‬‬

   ‫‪ .11‬בשאלה שלפנינו התבקשנו למצוא איזה מהתרשימים מתאר את צריכת המים המשותפת‬
                   ‫של שתי המשפחות‪ .‬כלומר‪ ,‬עלינו לאחד את הכמויות לתרשים אחד חדש‪.‬‬
                      ‫כל התרשימים נראים זהים ולכן נחפש נקודות "קיצון"‪ ,‬התחלה וסוף‪.‬‬
                                           ‫באוגוסט הייתה צריכה של ‪.800 + 350 = 1150‬‬

       ‫בתשובות ‪ 3 ,2‬ו ‪ 4‬נתון זה לא קיים ולכן נוכל לפסול את שלושת התשובות ולסמן את‬
                                                                 ‫תשובה מספר ‪ 1‬בתור הנכונה‪.‬‬

  ‫‪ .12‬בשאלה זו התבקשנו למצוא כמה פעמים כמות המים שהוקצתה לניקיון על ידי משפחה ב'‬
    ‫הייתה חצי ממשפחה א'‪ .‬שתי המשפחות מקצות ‪ 20%‬מצריכת המים לניקיון ולכן עלינו‬
    ‫למצוא חודשים בהם השלם גדול פי ‪( 2‬במקרה בו האחוזים זהים‪ ,‬השלם הוא זה שיכול‬
                                                                          ‫להשפיע על התוצאה)‪.‬‬
                                ‫חודש פברואר – משפחה ב' צרכה ‪ 300‬ומשפחה א' צרכה ‪.600‬‬
                                    ‫חודש יולי – משפחה ב' צרכה ‪ 350‬ומשפחה א' צרכה ‪.700‬‬
                              ‫חודש אוקטובר – משפחה ב' צרכה ‪ 300‬ומשפחה א' צרכה ‪.600‬‬
                                ‫חודש נובמבר – משפחה ב' צרכה ‪ 300‬ומשפחה א' צרכה ‪.600‬‬

‫כלומר‪ ,‬סה"כ ב ‪ 4‬חודשים משפחה ב' צרכה בניקיון הבית מחצית ממה שצרכה משפחה א'‬
                                                                                  ‫לניקיון הבית‪.‬‬

 ‫‪ .13‬השאלה שלפנינו מכילה שני נעלמים ששווים נתון בערך מוחלט‪ .‬כלומר‪ ,‬אנו יודעים כי = ‪  ‬‬
                                                                 ‫‪ − 13‬או ‪ 13‬ו ‪ − 4‬או ‪.   = 4‬‬

     ‫התבקשנו למצוא כמה ערכים שונים יש לביטוי |‪ |   −   ‬ולכן נציב את הערכים השונים‬
                                                                                      ‫שקיבלנו –‬

  ‫‪|13 − 4| = 9 ; |13 − (−4)| = 17 ; |−13 − 4| = 17 ; |−13 − (−4)| = 9‬‬
                                          ‫ניתן לראות כי ישנם רק שני ערכים שונים (‪ 9‬ו ‪.)17‬‬
   1   2   3   4   5   6   7   8