Page 2 - qua2
P. 2

‫‪ .5‬השאלה שלפנינו הינה שאלה אלגברית המכילה ביטוי אותו עלינו לפשט‪:‬‬

      ‫‪1‬‬  ‫‪+‬‬  ‫‪1‬‬     ‫‪4‬‬  ‫‪+‬‬  ‫‪4‬‬  ‫= ‪= √16 + √16 = √8 + √2‬‬
‫(∙‪4‬‬           ‫=)‬
‫‪√2 √8 √2 √8 √2 √8‬‬

            ‫‪= √4√2 + √2 = 2√2 + √2 =   √  ‬‬

‫‪ .6‬השאלה שלפנינו הינה שאלה בגאומטריה העוסקת בתלת מימד‪ .‬נתון בשאלה כי לפנינו קובייה‪ ,‬כלומר‪,‬‬
                                            ‫בסיס הקובייה הוא ריבוע וכל מקצועות הקובייה שווים ל ‪.2‬‬

                ‫כפי שלמדנו‪ ,‬בעת העברת אלכסון בריבוע נוצר משולש ישר זווית שווה שוקיים בו היתר‬
                          ‫גדול פי ‪ √2‬מהצלע‪ .‬כלומר‪ ,‬במקרה זה אורכו של האלכסון בריבוע הוא ‪.2√2‬‬

               ‫בנוסף‪ ,‬אנו יודעים כי אלכסוני הריבוע חוצים זה את זה‪ ,‬כלומר‪ ,‬מהקודקוד ועד הנקודה‬
                                                                           ‫‪   ‬אורך חצי האלכסון הוא ‪.√2‬‬

               ‫כעת נוכל למצוא את אורך הקטע המבוקש (בעזרת פיתגורס) כיוון שהוא היתר במשולש‬
                                  ‫ישר זווית שאורך ניצב אחד בו הוא ‪ √2‬ואורכו של הניצב השני הוא ‪.2‬‬
                                                 ‫‪22 + (√2)2 =     2‬‬

                                         ‫√‪6 =     2 /‬‬

                                             ‫‪√   =     ‬‬

 ‫‪ .7‬השאלה שלפנינו הינה שאלת צירופים ובה עלינו למצוא בכמה דרכים שונות ניתן לסדר ‪ 5‬מטבעות שונים‬
                                                                              ‫כך שכל אחד יהיה גדול מקודמו‪.‬‬

‫לשם הנוחות נסמן את המטבעות במספרים – ‪ .5 ,4 ,3 ,2 ,1‬כמו כן נחליט בצורה אקראית כי יחסי הגדלים‬
                                            ‫ביניהם הינם‪( 1 > 2 > 3 > 4 > 5 :‬זאת כיוון שנתון שהם שונים)‪.‬‬

                             ‫כיוון שהתבקשנו לסדר את כל ‪ 5‬המטבעות נתחיל מהאופציה הברורה ביותר –‬
                                                                                              ‫‪.1 – 2 – 3 – 4 – 5‬‬

‫אם ננסה להתחיל בשיבוץ המטבע המסומן ‪ 2‬בתור המטבע הראשון נבין מהר מאוד כי אין לנו היכן לשבץ‬
                             ‫את המטבע הקטן ביותר (‪ )1‬כיוון שהוא לא יהיה לעולם גדול מאף מטבע אחר‪.‬‬
                                                       ‫משמע‪ ,‬יש רק דרך אחת לסדר את חמשת המטבעות‪.‬‬

                        ‫‪ .8‬השאלה שלפנינו עוסקת במרחק בין הולך הרגל לבין רוכב‬
                                                              ‫האופניים בשעה ‪.9:00‬‬

                          ‫על פי נתוני התרשים‪ ,‬ניתן לראות כי בין שניהם בנקודת‬
                        ‫הזמן הזו היו ‪ 6‬משבצות‪ .‬כפי שנתון בתרשים גודלה של כל‬
                        ‫משבצת הוא ‪ 2‬ק"מ‪ ,‬משמע המרחק ביניהם היה ‪ 12‬ק"מ‪.‬‬
   1   2   3   4   5   6