Page 7 - ver1
P. 7
הם לא היו סובלניים ,והיא לא מטילה ספק בכך ,כפי שעולה מתשובה זו.
תשובה ( )3אינה נכונה .בתשובה זו מופיעה טענה הפוכה לזו המובעת מן המשפט אליו
מתייחסת השאלה ,שכן אמרת הלומברדים ולפיה מי שאינו לומברדי אינו זכאי לזכויות
כלשהן דווקא תומכת באי – סובלנותם ,ולא להיפך ,כפי שנטען בתשובה זו.
תשובה ( )4אינה נכונה .בתשובה זו נטען כי אמרת הלומברדים ולפיה מי שאינו לומברדי אינו
זכאי לזכויות כלשהן ,לא נבעה רק מכך שהיו חדורי רוח של אי – סובלנות ,ואילו באמור
בשאלה אין כל התייחסות לסיבות נוספות שעמדו בבסיסה של אמרה זו.
.15התשובה הנכונה היא (.)4
כדי לקבוע איזו מן ההתרחשויות המופיעות בתשובות תיתכן ,נבין תחילה את החוקיות
העולה מן האמור בשאלה.
בשאלה מופיעים שני כללים הנוגעים לאימוני הכושר של יעל.
הכלל הראשון נוגע למועד האימונים :בכל הבקרים בהם אין ישיבת הנהלה ,ורק בבקרים
אלה ,יעל מתאמנת אימון כושר בבוקר בו לא מתקיימת ישיבת הנהלה יעל מתאמנת,
ובבוקר בו מתקיימת ישיבת הנהלה יעל לא מתאמנת.
הכלל השני נוגע למקום בו מתבצעים האימונים :יעל יוצאת לריצה בפארק ב ,7:00-אלא אם
יורד גשם כבד מאוד ואז היא רצה על מסילת הכושר בביתה האימון מתבצע בפארק ,אלא
אם כן יורד גשם כבד ואז הוא מתבצע בבית.
תשובה ( )1אינה נכונה .המצב המתואר בתשובה זו לא ייתכן ,שכן נאמר כי האימון התבצע
בביתה של יעל ביום בו ירד גשם קל (= לא גשם כבד) ,והדבר מנוגד לאמור בכלל השני שלפיו
האימון יתבצע בבית רק כאשר יורד גשם כבד.
תשובה ( )2אינה נכונה .המצב המתואר בתשובה זו לא ייתכן ,שכן נאמר כי יעל התאמנה
בבוקר בו התקיימה ישיבת הנהלה ,והדבר מנוגד לאמור בכלל הראשון שלפיו יעל מתאמנת
רק בבקרים בהם לא מתקיימת ישיבה.
תשובה ( )3אינה נכונה .המצב המתואר בתשובה זו לא ייתכן ,שכן נאמר כי יעל לא התאמנה
ביום בו לא התקיימה ישיבת הנהלה ,והדבר מנוגד לאמור בכלל הראשון שלפיו בכל בוקר בו
לא מתקיימת ישיבה יעל מתאמנת.
תשובה ( )4נכונה .בהחלט ייתכן שיעל לא רצה על מסילת הכושר בביתה ביום בו ירד גשם כבד
מאוד ,שכן לא נאמר דבר בנוגע לקיומה/אי קיומה של ישיבה באותו יום .לפיכך ,בהנחה
שבאותו בוקר התקיימה ישיבה ,אזי שיעל כלל אינה מתאמנת באותו יום ,וזו הסיבה שלמרות
שירד גשם כבד באותו הבוקר ,היא לא רצה על מסילת הכושר בביתה.
.16התשובה הנכונה היא (.)1
כדי לקבוע על איזו מן ההנחות המופיעות בתשובות מתבסס נחום בדבריו ,נעמוד תחילה על
תוכנם ועל ההיגיון הטמון בהם.
7