Page 6 - ver1
P. 6

‫לבעייתו של עומר‪ ,‬שכן לדבריה‪ ,‬במצב המתואר‪ ,‬אין זה הזמן המתאים להתחיל לחפור באר (דבר השקול‬
                                                                                    ‫ללמידת השפה הצרפתית)‪.‬‬

  ‫תשובה (‪ )3‬נכונה‪ .‬הטענה כי אסתר חולקת על הדעה שעקרונית עדיף לדעת צרפתית מלהיעזר במתורגמן‬
         ‫אינה נכונה‪ ,‬שכן בדבריה היא מתייחסת לסיטואציה הספציפית בה נמצא עומר ("כשאתה צמא")‪.‬‬

  ‫תשובה (‪ )4‬אינה נכונה‪ .‬הטענה כי גם גדי וגם אסתר דימו את לימוד הצרפתית לחפירת באר אכן נכונה –‬
   ‫גדי סבור שזה הפתרון העדיף במקרה של עומר‪ ,‬ואסתר סבורה שאין זה הזמן המתאים להתחיל לעשות‬

                                                                                                           ‫זאת‪.‬‬

                                                                                      ‫‪ .14‬התשובה הנכונה היא (‪.)1‬‬
 ‫כדי לקבוע איזה מן המחקרים המתוארים בתשובות עשוי לסייע בהכרעה בין שתי הטענות‪ ,‬עלינו תחילה‬

                                                                                          ‫לעמוד עליהן ולהבינן‪.‬‬

        ‫יוסי טוען שאחת הסיבות להיווצרות הבדלים בין נטיותיהם של בנים ובנות הינה תוצאה של עידוד‬
          ‫הסביבה להתנהג באופן המתאים לכל מגדר‪ ,‬ואילו טלי טוענת שהנטיות הללו מולדות‪ ,‬והסביבה‬
                                                                                   ‫בהתנהגותה‪ ,‬רק נענית להן‪.‬‬

    ‫תשובה (‪ )1‬נכונה‪ .‬המחקר המתואר בתשובה זו אכן עשוי לסייע בהכרעה בין הטענות‪ ,‬שכן לו יימצא כי‬
‫התנהגות המבוגרים מותאמת למגדר הפעוט כפי שנאמר להם‪ ,‬אזי שטענתו של יוסי נכונה‪ ,‬ואילו יימצא כי‬
‫המבוגרים מתאימים את התנהגותם לרצונות הנובעים מנטייתו הטבעית של הפעוט‪ ,‬אזי שטענתה של טלי‬

                                                                                                   ‫היא הנכונה‪.‬‬
 ‫תשובה (‪ )2‬אינה נכונה‪ .‬המחקר המתואר בתשובה זו אינו עשוי לסייע בהכרעה בין שתי הטענות‪ ,‬שכן הוא‬

   ‫מתייחס למידה בה הילדים עוסקים בפעילויות שבעיני החברה תואמות את מינם ואין בו כדי לעמוד על‬
                                         ‫המקור לכך – סביבתי‪ ,‬כפי שטוען יוסי‪ ,‬או מולד‪ ,‬כפי שטוענת טלי‪.‬‬

 ‫תשובה (‪ )3‬אינה נכונה‪ .‬המחקר המתואר בתשובה זו אינו עשוי לסייע בהכרעה בין שתי הטענות‪ ,‬שכן הוא‬
      ‫בוחן את הייחוס המגדרי של הצעצועים אותם קונים הורים לילדיהם‪ ,‬ולא ניתן לדעת האם בחירתם‬

   ‫בצעצוע מסוים היא תוצאה של היענות לנטיות המולדות של הילדים (כפי שטענה טלי)‪ ,‬או שמא תוצאת‬
               ‫הנורמות המקובלות בחברה אשר לצעצועים שלכאורה משויכים לכל מגדר (כפי שטען יוסי)‪.‬‬

 ‫תשובה (‪ )4‬אינה נכונה‪ .‬המחקר המתואר בתשובה זו אינו עשוי לסייע בהכרעה בין שתי הטענות‪ ,‬שכן הוא‬
    ‫עוסק בבחינת מודעות הילדים לסטריאוטיפים המגדריים‪ ,‬ואין בו כדי לקבוע האם התנהגותם מקורה‬
                                                                                 ‫בנטייה פנימית מולדת או לא‪.‬‬

                                                                                      ‫‪ .15‬התשובה הנכונה היא (‪.)1‬‬
    ‫כדי לקבוע איזה מן המשפטים המופיעים בתשובות מתמצת את הרעיון של האטון באופן הטוב ביותר‪,‬‬

                                                                       ‫תחילה עלינו להבין את האמור בפסקה‪.‬‬

                                                                                                                           ‫‪6‬‬
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11