Page 6 - ver1
P. 6
לבעייתו של עומר ,שכן לדבריה ,במצב המתואר ,אין זה הזמן המתאים להתחיל לחפור באר (דבר השקול
ללמידת השפה הצרפתית).
תשובה ( )3נכונה .הטענה כי אסתר חולקת על הדעה שעקרונית עדיף לדעת צרפתית מלהיעזר במתורגמן
אינה נכונה ,שכן בדבריה היא מתייחסת לסיטואציה הספציפית בה נמצא עומר ("כשאתה צמא").
תשובה ( )4אינה נכונה .הטענה כי גם גדי וגם אסתר דימו את לימוד הצרפתית לחפירת באר אכן נכונה –
גדי סבור שזה הפתרון העדיף במקרה של עומר ,ואסתר סבורה שאין זה הזמן המתאים להתחיל לעשות
זאת.
.14התשובה הנכונה היא (.)1
כדי לקבוע איזה מן המחקרים המתוארים בתשובות עשוי לסייע בהכרעה בין שתי הטענות ,עלינו תחילה
לעמוד עליהן ולהבינן.
יוסי טוען שאחת הסיבות להיווצרות הבדלים בין נטיותיהם של בנים ובנות הינה תוצאה של עידוד
הסביבה להתנהג באופן המתאים לכל מגדר ,ואילו טלי טוענת שהנטיות הללו מולדות ,והסביבה
בהתנהגותה ,רק נענית להן.
תשובה ( )1נכונה .המחקר המתואר בתשובה זו אכן עשוי לסייע בהכרעה בין הטענות ,שכן לו יימצא כי
התנהגות המבוגרים מותאמת למגדר הפעוט כפי שנאמר להם ,אזי שטענתו של יוסי נכונה ,ואילו יימצא כי
המבוגרים מתאימים את התנהגותם לרצונות הנובעים מנטייתו הטבעית של הפעוט ,אזי שטענתה של טלי
היא הנכונה.
תשובה ( )2אינה נכונה .המחקר המתואר בתשובה זו אינו עשוי לסייע בהכרעה בין שתי הטענות ,שכן הוא
מתייחס למידה בה הילדים עוסקים בפעילויות שבעיני החברה תואמות את מינם ואין בו כדי לעמוד על
המקור לכך – סביבתי ,כפי שטוען יוסי ,או מולד ,כפי שטוענת טלי.
תשובה ( )3אינה נכונה .המחקר המתואר בתשובה זו אינו עשוי לסייע בהכרעה בין שתי הטענות ,שכן הוא
בוחן את הייחוס המגדרי של הצעצועים אותם קונים הורים לילדיהם ,ולא ניתן לדעת האם בחירתם
בצעצוע מסוים היא תוצאה של היענות לנטיות המולדות של הילדים (כפי שטענה טלי) ,או שמא תוצאת
הנורמות המקובלות בחברה אשר לצעצועים שלכאורה משויכים לכל מגדר (כפי שטען יוסי).
תשובה ( )4אינה נכונה .המחקר המתואר בתשובה זו אינו עשוי לסייע בהכרעה בין שתי הטענות ,שכן הוא
עוסק בבחינת מודעות הילדים לסטריאוטיפים המגדריים ,ואין בו כדי לקבוע האם התנהגותם מקורה
בנטייה פנימית מולדת או לא.
.15התשובה הנכונה היא (.)1
כדי לקבוע איזה מן המשפטים המופיעים בתשובות מתמצת את הרעיון של האטון באופן הטוב ביותר,
תחילה עלינו להבין את האמור בפסקה.
6