Page 8 - ver1
P. 8

‫אין היגיון שהדבר יהווה את הסיבה לכך שמחירו ימשיך להאמיר‪.‬‬
‫תשובה (‪ )3‬אינה נכונה‪ .‬האפשרות המופיעה בתשובה זו מחזקת את מגמת הצטמצמות צריכת הדלק‪ ,‬ולכן‬

                                           ‫אין היגיון שהדבר יהווה את הסיבה לכך שמחירו ימשיך להאמיר‪.‬‬
‫תשובה (‪ )4‬אינה נכונה‪ .‬האפשרות המופיעה בתשובה זו מתייחסת להשלכות צמצום הנהיגה ברכב פרטי על‬

                                   ‫קבוצות שונות‪ ,‬ואין בה כדי להסביר מדוע ימשיכו מחירי הדלק להאמיר‪.‬‬

                                                                                      ‫‪ .17‬התשובה הנכונה היא (‪.)2‬‬
       ‫כדי לקבוע איזו מן השאלות המופיעות בתשובות יכולה להיות השאלה סביבה נסובה המחלוקת בין‬

                                     ‫החוקרים ובין ג'יינס‪ ,‬נעמוד תחילה על עמדתם של כל אחד מן הצדדים‪.‬‬

           ‫מן האמור בפסקה ניתן להבין כי שני הצדדים מספקים פרשנות שונה למשמעות שנתנו המצרים‬
      ‫הקדמונים ל"קולו" או ל"לשונו" של האל פתח בכתובת העתיקה‪ .‬החוקרים סבורים כי המצרים ראו‬
    ‫באיתני הטבע כ"קולו" של האל‪ ,‬ואילו ג'יינס סבר כי הם ראו בקולות מדומיינים שהזו את "קולו" של‬

                                                                                                           ‫האל‪.‬‬

 ‫תשובה (‪ )1‬אינה נכונה‪ .‬מהפסקה עולה כי אף אחד מן הצדדים לא סבר כי הכתובת מתייחסת לקולות של‬
                                                                                                           ‫ממש‪.‬‬

 ‫תשובה (‪ )2‬נכונה‪ .‬כאמור‪ ,‬שני הצדדים חלוקים בדעתם אשר למשמעות שנתנו המצרים ל"קולו" של האל‬
‫בכתובת האמורה‪ ,‬מכאן שהמחלוקת ביניהם אכן נסובה סביב השאלה "למה התכוונו המצרים הקדמונים‬

                                             ‫כשהזכירו בכתובת את "קולו" או את "לשונו" של האל פתח?"‪.‬‬
 ‫תשובה (‪ )3‬אינה נכונה‪ .‬השאלה המופיעה בתשובה זו מתייחסת למושא הזייתם של המצרים הקדמוניים‪,‬‬

                                                              ‫בעוד שעמדתם של החוקרים כלל לא נוגעת לכך‪.‬‬
  ‫תשובה (‪ )4‬אינה נכונה‪ .‬כאמור‪ ,‬המחלוקת בין הצדדים נסובה סביב משמעות "קולו" של האל פתח בעיני‬
  ‫המצרים הקדמונים‪ ,‬ועמדותיהם אינן עוסקות בשאלה האם המצרים סברו שהאל אחראי ליצירת איתני‬

                                                       ‫הטבע או ליצירת קולות והזיות בראשם של בני האדם‪.‬‬

                                                                                      ‫‪ .18‬התשובה הנכונה היא (‪.)1‬‬
‫בפסקה השנייה נאמר כי בזכות העובדה שחלבונים נוטים להיקשר למתכות‪ ,‬השער הוא "גלאי" לזיהומים‬

    ‫מתכתיים‪ ,‬וכי "מה שהופך את השער ל"גלאי" מוצלח במיוחד הוא העובדה שבניגוד לחלבונים אחרים‬
‫בגוף‪ ,‬אשר היקשרותם למתכות מוציאה אותם מכלל פעולה‪ ,‬חלבון השער אינו ניזוק כלל מהיקשרות כזו"‬

                                                                                                   ‫(שורות ‪.)7-8‬‬

    ‫תשובה (‪ )1‬נכונה‪ .‬מן האמור לעיל אכן משתמע כי חומר ישמש "גלאי" מוצלח לזיהום מתכתי אם אינו‬
  ‫יוצא מכלל פעולה גם אם הוא נקשר למתכת‪ ,‬שכן תכונה זו היא שמאפיינת את השיער כ"כגלאי" מוצלח‬

                                                                                           ‫לזיהומים מעין אלו‪.‬‬
‫תשובה (‪ )2‬אינה נכונה‪ .‬מן הפסקה עולה כי העובדה שהיקשרות חלבונים למתכות לא מוציאה אותם מכלל‬

                                                                                                                            ‫‪8‬‬
   3   4   5   6   7   8   9   10   11