Page 2 - ver1
P. 2

‫‪ .5‬לכתוב ‪ :‬למחוק — למחוק הינה פעולה המבטלת את הפעולה לכתוב‪.‬‬
‫(‪ )1‬לבקש ‪ :‬לסרב — לסרב הינה פעולה המתבצעת כתגובה לפעולה לבקש‪ .‬לסרב הינה התוצאה השלילית‬

                        ‫של הפעולה לבקש‪ .‬לסרב אינה פעולה המבטלת את הפעולה לבקש‪ .‬לא מתאים‪.‬‬
  ‫(‪ )2‬לדעת ‪ :‬לשער — לשער פירושו להעריך בקירוב‪ ,‬להניח‪ .‬אולם לדעת זה לקבוע בודאות וללא עוררין‪.‬‬

                                             ‫לשער אינה פעולה המבטלת את הפעולה לדעת‪ .‬לא מתאים‪.‬‬
 ‫(‪ )3‬לאבד ‪ :‬למצוא — כאשר מוצאים משהו‪ ,‬הוא מפסיק להיות אבוד‪ .‬למצוא הינה פעולה המבטלת את‬

                                                                                   ‫הפעולה לאבד‪ .‬מתאים‪.‬‬
 ‫(‪ )4‬לתת ‪ :‬לקבל — לתת פירושו העניק לאדם אחר‪ ,‬לקבל פירושו שאדם אחר העניק לי משהו ואני לוקח‬

                                       ‫אותו‪ .‬לקבל אינה פעולה המבטלת את הפעולה לתת‪ .‬לא מתאים‪.‬‬

   ‫‪ .6‬נמכר ‪ :‬בעלים — כאשר דבר כלשהו נמכר לאדם אחר‪ ,‬הרי שהמוכר היה הבעלים הראשון שלו‪ ,‬והקונה‬
                   ‫הינו הבעלים החדש‪ ,‬הטרי שלו‪ .‬אם כן‪ ,‬דבר שנמכר הינו דבר שהחליף את הבעלים שלו‪.‬‬

          ‫(‪ )1‬נודה ‪ :‬חברה — אדם שנודה משמעו שעשו עליו חרם‪ .‬כלומר אדם שנודה הינו אדם שהורחק‬
                                                                                    ‫מהחברה‪ .‬לא מתאים‪.‬‬

  ‫(‪ )2‬נרתם ‪ :‬עֹול — עול משמעו מעמסה‪ .‬נרתם משמעו התגייס למשימה‪ .‬אם כן‪ ,‬נרתם משמעו לקח עליו‬
                                                                                  ‫חלק מהעול‪ .‬לא מתאים‪.‬‬

                          ‫(‪ )3‬פורק ‪ :‬חלק — פורק משמעו שפירקו‪ ,‬הפכו אותו לכמה חלקים‪ .‬לא מתאים‪.‬‬
                           ‫(‪ )4‬נדחה ‪ :‬מֹועד — אירוע שנדחה הינו אירוע שהחליף את המועד שלו‪ .‬מתאים‪.‬‬

                                                                                     ‫‪ .7‬התשובה הנכונה היא (‪.)4‬‬
    ‫כדי לקבוע איזו מן הטענות המופיעות בתשובות עולה מן הפסקה‪ ,‬עלינו להבין תחילה את האמור בה‪.‬‬

  ‫"הסוציולוגיות ג'ניפר ייאו ולי סונג‪ ,‬החוקרות את ייצוג המיעוט הקוריאני בתקשורת היפנית‪ ,‬טוענות כי‬
‫חברה המבקשת לשמור על הסדר החברתי הקיים בה תופסת את בן המיעוט כמסכן סדר זה" – החוקרות‬

      ‫סבורות כי חברה אשר שואפת לשמר את הסדר הקיים בה היא חברה הרואה בבני המיעוטים כגורם‬
‫שעלול להפר סדר זה‪" .‬לכן‪ ,‬הן טוענות‪ ,‬התקשורת נוטה לתאר אותו באופן שלילי‪ ,‬באמצעות הקישור בינו‬
‫ובין תופעות בלתי רצויות כגון אלימות‪ ,‬מהומות ומצוקה" – לאור זאת‪ ,‬מוצגים בני המיעוטים בתקשורת‬

                                                             ‫באופן שלילי‪ ,‬על ידי קישורם לתופעות שליליות‪.‬‬

‫תשובה (‪ )1‬אינה נכונה‪ .‬בפסקה נאמר כי בני המיעוטים נתפסים כמי שמסכנים את הסדר החברתי‪ ,‬ולא כי‬
                                                                                        ‫הם אכן מסכנים אותו‪.‬‬

‫תשובה (‪ )2‬אינה נכונה‪ .‬בפסקה כלל לא הובאה התייחסות לאופן בו נתפס המיעוט הקוריאני בעיני הציבור‬
                                                           ‫היפני‪ ,‬כי אם לאופן בו הוא מוצג בתקשורת בלבד‪.‬‬

  ‫תשובה (‪ )3‬אינה נכונה‪ .‬בפסקה צוין האופן בו נוטה התקשורת לתאר את בני המיעוטים‪ ,‬אך לא הוזכרה‬
                                                                                                 ‫תדירות הדבר‪.‬‬

  ‫תשובה (‪ )4‬נכונה‪ .‬כאמור‪ ,‬החוקרות אכן סבורות כי בני המיעוטים זוכים לייצוג תקשורתי שלילי בחברה‬

                                                                                                                           ‫‪2‬‬
   1   2   3   4   5   6   7