Page 3 - ver1
P. 3
בה הם נמצאים ,ומכיוון שהדבר נאמר בהקשר של ייצוג המיעוט הקוריאני בחברה היפנית ,אכן ניתן
להסיק כי הוא נכון גם לגביו.
.8התשובה הנכונה היא (.)2
כדי לקבוע איזה מן המסלולים המופיעים בתשובות עשוי להופיע בשני הספרים גם יחדיו ,נבחן כל אחד
מהם לאור מאפייני המסלולים המופיעים בכל ספר.
תשובה ( )1אינה נכונה .כיוון שבספר "לטייל בנחלי הצפון" מופיעים רק מסלולי טיול הכוללים הליכה
במים ,לא ייתכן שיופיע בו מסלול טיול ברמת קושי קלה שאינו כולל הליכה במים ואורכו חמישה
קילומטרים.
תשובה ( )2נכונה .מסלול טיול ברמת קושי בינונית הכולל הליכה במים ואורכו שלושה קילומטרים אכן
עשוי להופיע בשני הספרים ,שכן בספר "מסלולי טיול למשפחות" מופיעים מסלולי טיול שאורכם חמישה
קילומטרים לכל היותר ברמת קושי קלה או בינונית ,ובספר "לטייל בנחלי הצפון" מופיעים רק מסלולי
טיול הכוללים הליכה במים.
תשובה ( )3אינה נכונה .כיוון שבספר "מסלולי טיול למשפחות" רמת הקושי של מסלולים הארוכים יותר
מחמישה קילומטרים הינה קלה ,לא ייתכן שיופיע בו מסלול טיול ברמת קושי בינונית שאורכו שישה
קילומטרים.
תשובה ( )4אינה נכונה .כיוון שבספר "מסלולי טיול למשפחות" מופיעים מסלולים באורך שבעה
קילומטרים לכל היותר ,לא ייתכן שיופיע בו מסלול טיול שאורכו שמונה קילומטרים.
.9התשובה הנכונה היא (.)3
בשאלה זו אנו מתבקשים לקבוע איזה מן הנתונים המופיעים בתשובות עשוי לגרום למורה לחזור בו
ממסקנתו ,דהיינו ,עשוי להחליש את המסקנה כי שיעור החזרה לא סייע להצלחה בבחינה.
תשובה ( )1אינה נכונה .הנתון המופיע בתשובה זו אינו מחליש את מסקנת המורה ,שכן במסקנתו הוא
קושר בין השתתפות בשיעור החזרה להיעדר תרומתו של השיעור להצלחה בבחינה ,ואילו הנתון עוסק
בסיבה להיעדרות משיעור החזרה.
תשובה ( )2אינה נכונה .הנתון המופיע בתשובה זו מחזק את מסקנת המורה ,שכן בהחלט ניתן להניח כי
אם בשיעור החזרה השתתפו תלמידים חרוצים ובעלי מוטיבציה יותר מחבריהם ,אך בפועל ,הדבר לא בא
לידי ביטוי בהצלחה בבחינה ,אזי שסביר כי שיעור החזרה אכן לא סייע להם להצליח בבחינה.
תשובה ( )3נכונה .הנתון המופיע בתשובה זו אכן מחליש את מסקנת המורה ,שהרי העובדה שלא היה פער
בהשיגי התלמידים בבחינה לא נגרמה כתוצאה מהיעדר תרומתו של שיעור החזרה ,כי אם בשל העדפתם
של התלמידים שלא לקחו בו חלק – תלמידים ששלטו היטב בחומר לבחינה –ללמוד לקראת הבחינה
באופן עצמאי .מכאן ,ששיעור החזרה דווקא כן תרם להצלחה בבחינה שכן הישגי התלמידים שהשתתפו
בו ,היו דומים להישגיהם של תלמידים ששלטו היטב בחומר.
תשובה ( )4אינה נכונה .הנתון המופיע בתשובה זו אינו מחזק או מחליש את מסקנת המורה ,שכן הוא
3