Page 3 - ver1
P. 3

‫בה הם נמצאים‪ ,‬ומכיוון שהדבר נאמר בהקשר של ייצוג המיעוט הקוריאני בחברה היפנית‪ ,‬אכן ניתן‬
                                                                                              ‫להסיק כי הוא נכון גם לגביו‪.‬‬

                                                                                                  ‫‪ .8‬התשובה הנכונה היא (‪.)2‬‬
               ‫כדי לקבוע איזה מן המסלולים המופיעים בתשובות עשוי להופיע בשני הספרים גם יחדיו‪ ,‬נבחן כל אחד‬

                                                                      ‫מהם לאור מאפייני המסלולים המופיעים בכל ספר‪.‬‬

                 ‫תשובה (‪ )1‬אינה נכונה‪ .‬כיוון שבספר "לטייל בנחלי הצפון" מופיעים רק מסלולי טיול הכוללים הליכה‬
                     ‫במים‪ ,‬לא ייתכן שיופיע בו מסלול טיול ברמת קושי קלה שאינו כולל הליכה במים ואורכו חמישה‬
                                                                                                               ‫קילומטרים‪.‬‬

               ‫תשובה (‪ )2‬נכונה‪ .‬מסלול טיול ברמת קושי בינונית הכולל הליכה במים ואורכו שלושה קילומטרים אכן‬
             ‫עשוי להופיע בשני הספרים‪ ,‬שכן בספר "מסלולי טיול למשפחות" מופיעים מסלולי טיול שאורכם חמישה‬

               ‫קילומטרים לכל היותר ברמת קושי קלה או בינונית‪ ,‬ובספר "לטייל בנחלי הצפון" מופיעים רק מסלולי‬
                                                                                               ‫טיול הכוללים הליכה במים‪.‬‬

              ‫תשובה (‪ )3‬אינה נכונה‪ .‬כיוון שבספר "מסלולי טיול למשפחות" רמת הקושי של מסלולים הארוכים יותר‬
                 ‫מחמישה קילומטרים הינה קלה‪ ,‬לא ייתכן שיופיע בו מסלול טיול ברמת קושי בינונית שאורכו שישה‬
                                                                                                               ‫קילומטרים‪.‬‬
                       ‫תשובה (‪ )4‬אינה נכונה‪ .‬כיוון שבספר "מסלולי טיול למשפחות" מופיעים מסלולים באורך שבעה‬
                                  ‫קילומטרים לכל היותר‪ ,‬לא ייתכן שיופיע בו מסלול טיול שאורכו שמונה קילומטרים‪.‬‬

                                                                                                  ‫‪ .9‬התשובה הנכונה היא (‪.)3‬‬
                  ‫בשאלה זו אנו מתבקשים לקבוע איזה מן הנתונים המופיעים בתשובות עשוי לגרום למורה לחזור בו‬

                             ‫ממסקנתו‪ ,‬דהיינו‪ ,‬עשוי להחליש את המסקנה כי שיעור החזרה לא סייע להצלחה בבחינה‪.‬‬

                 ‫תשובה (‪ )1‬אינה נכונה‪ .‬הנתון המופיע בתשובה זו אינו מחליש את מסקנת המורה‪ ,‬שכן במסקנתו הוא‬
                 ‫קושר בין השתתפות בשיעור החזרה להיעדר תרומתו של השיעור להצלחה בבחינה‪ ,‬ואילו הנתון עוסק‬

                                                                                        ‫בסיבה להיעדרות משיעור החזרה‪.‬‬
               ‫תשובה (‪ )2‬אינה נכונה‪ .‬הנתון המופיע בתשובה זו מחזק את מסקנת המורה‪ ,‬שכן בהחלט ניתן להניח כי‬
             ‫אם בשיעור החזרה השתתפו תלמידים חרוצים ובעלי מוטיבציה יותר מחבריהם‪ ,‬אך בפועל‪ ,‬הדבר לא בא‬

                         ‫לידי ביטוי בהצלחה בבחינה‪ ,‬אזי שסביר כי שיעור החזרה אכן לא סייע להם להצליח בבחינה‪.‬‬
             ‫תשובה (‪ )3‬נכונה‪ .‬הנתון המופיע בתשובה זו אכן מחליש את מסקנת המורה‪ ,‬שהרי העובדה שלא היה פער‬
              ‫בהשיגי התלמידים בבחינה לא נגרמה כתוצאה מהיעדר תרומתו של שיעור החזרה‪ ,‬כי אם בשל העדפתם‬

                  ‫של התלמידים שלא לקחו בו חלק – תלמידים ששלטו היטב בחומר לבחינה –ללמוד לקראת הבחינה‬
              ‫באופן עצמאי‪ .‬מכאן‪ ,‬ששיעור החזרה דווקא כן תרם להצלחה בבחינה שכן הישגי התלמידים שהשתתפו‬

                                                            ‫בו‪ ,‬היו דומים להישגיהם של תלמידים ששלטו היטב בחומר‪.‬‬
                 ‫תשובה (‪ )4‬אינה נכונה‪ .‬הנתון המופיע בתשובה זו אינו מחזק או מחליש את מסקנת המורה‪ ,‬שכן הוא‬

‫‪3‬‬
   1   2   3   4   5   6   7   8