Page 7 - qua1
P. 7

‫‪ .17‬השאלה שלפנינו הינה שאלה העוסקת בבעיות הספק בשילוב של אחוזים‪/‬יחס‪.‬‬
 ‫למרות הנתון המספרי בנוגע לכמה עמודים קורא חנן בשעה עלינו בעצם רק להתמקד בנתון אחד עיקרי –‬

                                                         ‫בזמן שחנן קורא ‪ 5‬עמודים‪ ,‬נורית קוראת ‪ 6‬עמודים‪.‬‬
  ‫כלומר‪ ,‬הספקה של נורית גדול יותר ולכן זמן הקריאה שלה קצר יותר (עבור אותה העבודה – עבור אותו‬

                                                      ‫הספר)‪ .‬הספקה של נורית גדול ב ‪ 20%‬מהספקו של חנן‪.‬‬
                                               ‫ניגש כעת לתשובות ונחפש תשובה זו השומרת על אותו היחס‪.‬‬

‫• תשובה מספר ‪ – 1‬אם ‪    = 6‬אז נורית קוראת ספר ב ‪ 6‬שעות וחנן קורא אותו ב ‪ 9‬שעות‪ .‬כלומר‪ ,‬זמן‬
                                                 ‫העבודה שלו גדול ב ‪( 50%‬לא תואם את נתוני השאלה)‪.‬‬

‫• תשובה מספר ‪ – 2‬אם ‪    = 10‬אז נורית קוראת ספר ב ‪ 10‬שעות וחנן קורא אותו ב ‪ 13‬שעות‪ .‬כלומר‪,‬‬
                                            ‫זמן העבודה שלו גדול ב ‪( 30%‬לא תואם את נתוני השאלה)‪.‬‬

‫• תשובה מספר ‪ – 3‬אם ‪    = 12‬אז נורית קוראת ספר ב ‪ 12‬שעות וחנן קורא אותו ב ‪ 15‬שעות‪ .‬כלומר‪,‬‬
                                            ‫זמן העבודה שלו גדול ב ‪( 25%‬לא תואם את נתוני השאלה)‪.‬‬
                                                               ‫הוספה של ‪ 3‬מתוך ‪ 12‬זו הוספה של ‪.25%‬‬

                           ‫לאחר פסילת שלוש תשובות נוכל לסמן את התשובה האחרונה גם ללא בדיקתה‪.‬‬

‫• תשובה מספר ‪ - 4‬אם ‪    =     ‬אז נורית קוראת ספר ב ‪ 15‬שעות וחנן קורא אותו ב ‪ 18‬שעות‪ .‬כלומר‪,‬‬
                                               ‫זמן העבודה שלו גדול ב ‪( 20%‬תואם את נתוני השאלה)‪.‬‬

‫‪ .18‬השאלה שלפנינו הינה שאלה העוסקת ביחסי נפחים בין שני גופים לא דומים‪ .‬ניגש לכתוב את היחס‬

                                             ‫ביניהם –‬

‫חרוט‬          ‫‪    2ℎ‬‬         ‫‪1‬‬         ‫‪  ‬‬
‫גליל‬                                   ‫‪    ‬‬
      ‫=‬        ‫‪3‬‬   ‫∙‬  ‫‪2ℎ‬‬  ‫=‬  ‫‪3‬‬      ‫=‬
         ‫‪  (2  )2‬‬            ‫‪8‬‬

‫‪ .19‬בשאלה שלפנינו מרובע המורכב משני משולשים ישרי זווית שניצביהם נתונים‪ .‬החלק המשותף לשני‬
              ‫המשולשים הוא היתר ולכן משם נוכל לבנות את הקשר האלגברי בין הנעלמים השונים‪.‬‬

‫ראשית‪ ,‬יש לפנינו משולש ישר זווית שווה שוקיים ולכן נוכל להביע את האלכסון (היתר) בתור ‪.√2  ‬‬
               ‫כעת ניגש לכתוב את משפט פיתגורס במשולש השני ולתוכו נציב את הנתון שבשאלה –‬

      ‫‪  2‬‬  ‫‪+‬‬  ‫‪  2‬‬  ‫=‬             ‫‪2‬‬

                      ‫)‪(√2  ‬‬

         ‫‪  2 +   2 = 2  2‬‬

      ‫‪  2 +   2 = 2(2  )2‬‬

‫‪  2 +   2 = 8  2 /−  2‬‬

           ‫‪     =       ‬‬
   2   3   4   5   6   7   8