Page 6 - ver2
P. 6

‫תשובה (‪ )3‬נכונה‪ .‬תחילה אומרת הדוברת כי היא יכולה לשמש דוגמה נגדית למימרה העממית ״הסנדלר‬
‫הולך יחף״‪ .‬כלומר‪ ,‬היא דווקא לא חסרה את הדבר שאותו היא מוכרת‪ .‬בהמשך היא מסבירה את טענתה‬
‫בכך שהיא מנהלת סוכנות נסיעות‪ ,‬ומעולם לא נתקלה באדם שנוסע לחוץ לארץ יותר ממנה‪ .‬כלומר‪ ,‬היא אכן‬

                                                                      ‫אינה דוגמה לפתגם ״הסנדלר הולך יחף״‪.‬‬
‫תשובה (‪ )4‬אינה נכונה‪ .‬תחילה אומרת הדוברת כי אינה יכולה לשמש דוגמה חיה למימרה העממית ״נהנה‬
‫מי שקרוב לצלחת״‪ .‬כלומר‪ , ,‬היא ו‪/‬או קרוביה לא מפיקים תועלת אישית מן הקשר התעסוקתי שלה‪ .‬אם‬
‫כן‪ ,‬אין היגיון בכך שהסיבה לדבריה הינה כי היא מנהלת סוכנות נסיעות‪ ,‬ומעולם לא החמיצה הזדמנות לתת‬

         ‫כרטיסי טיסה חינם לבני משפחתה‪ ,‬שהרי הדבר מעיד כי היא דווקא כן דוגמה חיה לפתגם האמור‪.‬‬

                                                                                       ‫‪ .13‬התשובה הנכונה היא (‪.)2‬‬

‫במחקר שנערך בעת האחרונה נמצא כי כאשר מורה מעודד את האוטונומיה של תלמידו‪ ,‬התלמיד נוטה לאבד‬
‫ריכוז בזמן השיעור‪ ,‬אלא אם כן שניהם בני אותו המין‪ .‬לנוכח ממצאי המחקר‪ ,‬לא הופתעתי לגלות שטל‪,‬‬

                                             ‫תלמידתי‪ ,‬שאני מעניק לה חופש פעולה רב‪ ,‬סובלת מקושי שכזה‪.‬‬

‫תשובה (‪ )1‬אינה נכונה‪ .‬במשפט הראשון נאמר כי ממחקר שנערך לאחרונה עולה כי כאשר מורה מעודד את‬
‫האוטונומיה של תלמידו‪ ,‬התלמיד נוטה לאבד ריכוז בשיעור‪ ,‬אלא אם כן שניהם בני אותו מין‪ .‬על כן‪ ,‬אין‬
‫סיבה שלנוכח ממצאי המחקר‪ ,‬המורה הופתעה לגלות שטל‪ ,‬תלמידתה‪ ,‬שלה היא מעניקה חופש פעולה רב‪,‬‬

                                                           ‫אינה סובלת מקושי כזה‪ ,‬שהרי הן בנות אותו המין‪.‬‬
‫תשובה (‪ )2‬נכונה‪ .‬במשפט הראשון נאמר כי ממחקר שנערך לאחרונה עולה כי כאשר מורה מעודד את‬
‫האוטונומיה של תלמידו‪ ,‬התלמיד נוטה לאבד ריכוז בשיעור‪ ,‬אלא אם כן שניהם בני אותו מין‪ .‬על כן‪ ,‬הגיוני‬
‫שלנוכח ממצאי המחקר‪ ,‬המורה לא הופתע לגלות שטל‪ ,‬תלמידתו‪ ,‬שלה הוא מעניק חופש פעולה רב‪ ,‬סובלת‬

                                                                        ‫מקושי כזה‪ ,‬שהרי הם לא בני אותו מין‪.‬‬
‫תשובה (‪ )3‬אינה נכונה‪ .‬במשפט הראשון נאמר כי ממחקר שנערך לאחרונה עולה כי כאשר מורה אינו מעודד‬
‫את האוטונומיה של תלמידו‪ ,‬התלמיד נוטה לאבד ריכוז בזמן השיעור‪ ,‬אלא אם כן שניהם בני אותו מין‪ .‬על‬
‫כן‪ ,‬אין היגיון בכך שלנוכח ממצאי המחקר‪ ,‬המורה לא הופתעה לגלות שטל‪ ,‬תלמידּה‪ ,‬שלו אינה מעניקה‬
‫חופש פעולה רב‪ ,‬אינו סובל מקושי כזה‪ ,‬שהרי הם לא בני אותו מין‪ ,‬לכן נצפה שהיא דווקא תופתע לגלות כי‬

                                                                                   ‫אינו סובל מן הקושי האמור‪.‬‬
‫תשובה (‪ )4‬אינה נכונה‪ .‬במשפט הראשון נאמר כי ממחקר שנערך לאחרונה עולה כי כאשר מורה אינו מעודד‬
‫את האוטונומיה של תלמידו‪ ,‬התלמיד נוטה לאבד ריכוז בזמן השיעור‪ ,‬אלא אם כן שניהם בני אותו מין‪ .‬על‬
‫כן‪ ,‬אין היגיון בכך שלנוכח ממצאי המחקר‪ ,‬המורה לא הופתע לגלות שטל‪ ,‬תלמידו‪ ,‬שלו אינו מעניק חופש‬
‫פעולה רב‪ ,‬סובל מקושי כזה‪ ,‬שהרי הם בני אותו מין‪ ,‬לכן נצפה שהוא דווקא יופתע לגלות כי תלמידו סובל‬

                                                                                               ‫מן הקושי האמור‪.‬‬
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11