Page 6 - ver2
P. 6
תשובה ( )3נכונה .תחילה אומרת הדוברת כי היא יכולה לשמש דוגמה נגדית למימרה העממית ״הסנדלר
הולך יחף״ .כלומר ,היא דווקא לא חסרה את הדבר שאותו היא מוכרת .בהמשך היא מסבירה את טענתה
בכך שהיא מנהלת סוכנות נסיעות ,ומעולם לא נתקלה באדם שנוסע לחוץ לארץ יותר ממנה .כלומר ,היא אכן
אינה דוגמה לפתגם ״הסנדלר הולך יחף״.
תשובה ( )4אינה נכונה .תחילה אומרת הדוברת כי אינה יכולה לשמש דוגמה חיה למימרה העממית ״נהנה
מי שקרוב לצלחת״ .כלומר , ,היא ו/או קרוביה לא מפיקים תועלת אישית מן הקשר התעסוקתי שלה .אם
כן ,אין היגיון בכך שהסיבה לדבריה הינה כי היא מנהלת סוכנות נסיעות ,ומעולם לא החמיצה הזדמנות לתת
כרטיסי טיסה חינם לבני משפחתה ,שהרי הדבר מעיד כי היא דווקא כן דוגמה חיה לפתגם האמור.
.13התשובה הנכונה היא (.)2
במחקר שנערך בעת האחרונה נמצא כי כאשר מורה מעודד את האוטונומיה של תלמידו ,התלמיד נוטה לאבד
ריכוז בזמן השיעור ,אלא אם כן שניהם בני אותו המין .לנוכח ממצאי המחקר ,לא הופתעתי לגלות שטל,
תלמידתי ,שאני מעניק לה חופש פעולה רב ,סובלת מקושי שכזה.
תשובה ( )1אינה נכונה .במשפט הראשון נאמר כי ממחקר שנערך לאחרונה עולה כי כאשר מורה מעודד את
האוטונומיה של תלמידו ,התלמיד נוטה לאבד ריכוז בשיעור ,אלא אם כן שניהם בני אותו מין .על כן ,אין
סיבה שלנוכח ממצאי המחקר ,המורה הופתעה לגלות שטל ,תלמידתה ,שלה היא מעניקה חופש פעולה רב,
אינה סובלת מקושי כזה ,שהרי הן בנות אותו המין.
תשובה ( )2נכונה .במשפט הראשון נאמר כי ממחקר שנערך לאחרונה עולה כי כאשר מורה מעודד את
האוטונומיה של תלמידו ,התלמיד נוטה לאבד ריכוז בשיעור ,אלא אם כן שניהם בני אותו מין .על כן ,הגיוני
שלנוכח ממצאי המחקר ,המורה לא הופתע לגלות שטל ,תלמידתו ,שלה הוא מעניק חופש פעולה רב ,סובלת
מקושי כזה ,שהרי הם לא בני אותו מין.
תשובה ( )3אינה נכונה .במשפט הראשון נאמר כי ממחקר שנערך לאחרונה עולה כי כאשר מורה אינו מעודד
את האוטונומיה של תלמידו ,התלמיד נוטה לאבד ריכוז בזמן השיעור ,אלא אם כן שניהם בני אותו מין .על
כן ,אין היגיון בכך שלנוכח ממצאי המחקר ,המורה לא הופתעה לגלות שטל ,תלמידּה ,שלו אינה מעניקה
חופש פעולה רב ,אינו סובל מקושי כזה ,שהרי הם לא בני אותו מין ,לכן נצפה שהיא דווקא תופתע לגלות כי
אינו סובל מן הקושי האמור.
תשובה ( )4אינה נכונה .במשפט הראשון נאמר כי ממחקר שנערך לאחרונה עולה כי כאשר מורה אינו מעודד
את האוטונומיה של תלמידו ,התלמיד נוטה לאבד ריכוז בזמן השיעור ,אלא אם כן שניהם בני אותו מין .על
כן ,אין היגיון בכך שלנוכח ממצאי המחקר ,המורה לא הופתע לגלות שטל ,תלמידו ,שלו אינו מעניק חופש
פעולה רב ,סובל מקושי כזה ,שהרי הם בני אותו מין ,לכן נצפה שהוא דווקא יופתע לגלות כי תלמידו סובל
מן הקושי האמור.