Page 4 - ver1
P. 4

‫תשובה (‪ )1‬אינה נכונה‪ .‬במשפט זה‪ ,‬הדוברת מניחה שאם התוצר שהפיקה הבימאית היה איכותי‬
        ‫למרות שהתנאים ליצירתו לא היו אופטימאליים‪ ,‬היא בימאית מעולה‪ .‬כלומר‪ ,‬היא קושרת בין‬
       ‫הצלחת תוצר חרף קושי מסוים‪ ,‬ליכולותיו של היוצר‪ .‬הנחה זו‪ ,‬כמו גם הקשר הלוגי שעליו היא‬
‫מסתמכת‪ ,‬אינם דומים לאלה שעולים מדבריה של עידית‪ ,‬שהרי‪ ,‬כאמור‪ ,‬עולה מהם כי יונה קשרה בין‬

                                            ‫חיבה לשני דברים נפרדים‪ ,‬לחיבה כלפי דבר המשלב ביניהם‪.‬‬
       ‫תשובה (‪ )2‬אינה נכונה‪ .‬במשפט זה‪ ,‬הדוברת מניחה שאם אדם אהב דבר מה‪ ,‬הכולל בתוכו רכיב‬
 ‫מסוים (אלבום של זמרת ששיריה נכתבו על ידי זמרת אחרת)‪ ,‬הוא בהכרח יאהב גם דבר אחר‪ ,‬הכולל‬
  ‫בתוכו את הרכיב האמור (אלבומה של הזמרת שכתבה את השירים באלבום השני)‪ .‬הנחה זו‪ ,‬כמו גם‬
‫הקשר הלוגי שעליו היא מסתמכת‪ ,‬אינם דומים לאלה שעולים מדבריה של עידית‪ ,‬שהרי‪ ,‬כאמור‪ ,‬עולה‬

                   ‫מהם כי יונה קשרה בין חיבה לשני דברים נפרדים‪ ,‬לחיבה כלפי דבר המשלב ביניהם‪.‬‬
 ‫תשובה (‪ )3‬נכונה‪ .‬במשפט זה‪ ,‬הדוברת מניחה שמאחר שבנה אוהב שני דברים שונים – כל אחד בנפרד‬

   ‫(מוזיקת רוק ‪ +‬כינור)‪ ,‬הוא ייהנה מדבר המשלב ביניהם (מופע משותף של כנר ולהקת רוק)‪ .‬אם כן‪,‬‬
‫משפט זה אכן מתאים להיות המשפט שאמרה יונה לעידית‪ ,‬שכן היא קושרת פה בין חיבה לשני דברים‬

                                                                ‫נפרדים‪ ,‬לחיבה כלפי דבר המשלב ביניהם‪.‬‬
     ‫תשובה (‪ )4‬אינה נכונה‪ .‬במשפט זה‪ ,‬הדוברת אינה קושרת בין חיבה של אדם לשני דברים נפרדים‪,‬‬
‫לחיבתו כלפי דבר המשלב ביניהם – כפי שעולה מדבריה של עידית שיונה עשתה – כי אם בין חיבתו של‬
    ‫אדם לדבר מסוים‪ ,‬לחיבתה שלה כלפי דבר אחר (חיבתה של עידית לצבע הכחול ‪ +‬חיבתה של יונה‬

                                                                                            ‫למעצב מסוים)‪.‬‬

                                                                                  ‫‪ .10‬התשובה הנכונה היא (‪.)1‬‬
‫פסיכולוגים הנמנים עם האסכולה של ד״ר ליטוין טוענים כי כאשר הדבר נוגע לחלומות‪ ,‬רב הנסתר על‬
 ‫הגלוי‪ .‬על פי גישה זו‪ ,‬פירוש החלום אינו ברור לחולם מאחר ששפת החלום סמלית ועלומה‪ .‬לעומתם‪,‬‬

  ‫תומכי הגישה שמוביל ברנשטיין טוענים כי החלומות באים כדי לגלות ולא להסתיר וכי החולם עצמו‬
                                                                          ‫בהחלט יכול לפענח את פירושם‪.‬‬

 ‫תשובה (‪ )1‬נכונה‪ .‬במשפט הראשון מוצגת גישתו של ליטוין בנוגע לחלומות‪ .‬לפי גישה זו רב הנסתר על‬
‫הגלוי‪ ,‬ופירוש החלום אינו ברור לחולם מאחר ששפת החלום סמלית ועלומה‪ .‬לפיכך‪ ,‬יש היגיון בהמשך‬

      ‫הדברים‪ ,‬שכן נאמר כי לעומת הגישה של ליטוין‪ ,‬תומכי הגישה של ברנשטיין טוענים דבר הפוך –‬
             ‫החלומות באים כדי לגלות ולא להסתיר וכי החולם עצמו בהחלט יכול לפענח את פירושם‪.‬‬

‫תשובה (‪ )2‬אינה נכונה‪ .‬במשפט הראשון מוצגת גישתו של ליטוין בנוגע לחלומות‪ .‬לפי גישה זו רב הגלוי‬
  ‫על הנסתר‪ ,‬ופירוש החלום אפשר שיהא ברור לחולם מאחר ששפת החלום סמלית אומנם‪ ,‬אך מובנת‬
  ‫למדי‪ .‬בהמשך נאמר כי לעומת גישה זו‪ ,‬תומכי הגישה של ברנשטיין טוענים אחרת – החלומות באים‬
    ‫כדי להסתיר ולא לגלות‪ .‬לפיכך‪ ,‬אין היגיון בטענה כי החולם עצמו יכול בקלות לפענח את פירושם‪,‬‬
                            ‫שהרי אם החלומות נועדו להסתיר‪ ,‬לא סביר שהחולם יוכל בקלות לפענחם‪.‬‬
   1   2   3   4   5   6   7   8   9