Page 5 - qua2
P. 5
מכאן שהמכנה המשותף במשוואה זו הוא !:12
1 − 6 = !/∙ 12
!11 !12 !11
כדי לעזור לכם להבין את הפעולה נציג בפועל כיצד אנו כופלים את כל אחד מהאיברים במכנה
המשותף אותו בחרנו:
!12 − 12! ∙ 6 = 12! ∙
!11 !12 !11
12 − 6 = 12
6 = 12 /: 12
=
.18השאלה שלפנינו עוסקת בחישוב שטחים של צורות
משוכללות .כפי שלמדנו ,בצורות משוכללות ניתן להעזר
בסרטוט לצורך פתרון וניתן להימנע מפתרון אלגברי ארוך
ומסורבל.
המשולש שווה הצלעות שבתוך המשושה בנוי משלושה
משולשים שווי שוקיים (ראו סרטוט) .משולשים אלו הם
שיקוף מלא של שלושת המשולשים שנמצאים מחוץ
למשולש .כלומר ,אם שטחו של המשולש שווה הצלעות הוא
( שזהו בעצם שטחם של שלושת המשולשים) אז גם השטח
מחוץ למשולש שווה הצלעות שווה גם ל .
לסיכום ,בסך הכל ,שטחו של המשושה הוא .
.19השאלה שלפנינו מכילה ביטוי אלגברי אותו עלינו לפשט .בטרם ניגש לפישוט הביטוי שנראה מורכב
ומרתיע עם חזקות חשוב להבין כי יש לפנינו שני איברים זהים בחיבור.
למשל ,בדומה ל + = 2 נוכל גם בביטוי זה לומר כי:
211 + 211 = 2 ∙ 211
כעת ,בעזרת חוקי חזקות נמשיך לפשט את הביטוי:
2 ∙ 211 = 21 ∙ 211 = 21+11 =
.20השאלה שלפנינו הינה שאלת הסתברות .בשאלה מוגדרת ההסתברות בצורה חדשה ,אבל זו מעין
פעולה מומצאת שעלינו לפעול לפיה.
התבקשנו למצוא באיזה מהמקרים המוצעים בתשובות יהיה הסיכוי לקבל 100בשני המבחנים
(במבחן הראשון וגם במבחן השני) הכי גבוה .לכן ,ניגש להציב תשובות ונחשב את הסיכוי על ידי
הכפלת הסיכויים (וגם = כפל).
5