Page 1 - qua2
P. 1

‫פתרון פרק כמותי שני מועד קיץ ‪2018‬‬

                                                                                     ‫הסקה מתרשים‬
   ‫‪ .1‬בשאלה שלפנינו התבקשנו למצוא איזו טענה נכונה ולכן ניגש לבדיקת התשובות כאשר במידה‬

                                  ‫ונמצא תשובה נכונה נוכל לסמנה ללא בדיקת התשובות שנותרו‪.‬‬

   ‫תשובה מספר ‪ – 1‬ככל שהמסלול ארוך יותר‪ ,‬כך עולה דרגת הקושי שלו‪ .‬טענה זו אינה נכונה‬                 ‫‪‬‬
      ‫כיוון שלמשל מסלול ב' הוא באורך ‪ 27‬עם דרגת קושי של ‪ 9‬ולעומתו מסלול ג' ארוך יותר‬
                                                        ‫(אורך ‪ )28‬אבל עם דרגת קושי קטנה יותר‪.‬‬

   ‫תשובה מספר ‪ – 2‬ככל שיש יותר עוגנים במסלול‪ ,‬כך עולה דרגת הקושי שלו‪ .‬טענה זו אינה‬                  ‫‪‬‬
   ‫נכונה כיוון שבמסלול ב' ישנם יותר עוגנים ממסלול ה' (‪ 5‬לעומת ‪ ,)4‬אבל דרגת הקושי אינה‬

                                                                        ‫גדולה יותר (‪ 9‬לעומת ‪.)12‬‬

   ‫‪ ‬תשובה מספר ‪ – 3‬המסלול הארוך יותר הוא המסלול בעל דרגת הקושי הגבוהה ביותר‪ .‬טענה‬
   ‫זו אינה נכונה כיוון שמסלול א' הוא הארוך ביותר ודרגת הקושי שלו היא ‪ .10‬זו אינה הדרגה‬

                                      ‫הגבוהה ביותר כיוון שמסלול ד' זהה לו בדרגת הקושי שלו‪.‬‬
             ‫לאחר פסילת שלוש תשובות נוכל לסמן את התשובה האחרונה כנכונה גם ללא בדיקתה‪.‬‬

   ‫במסלול הקצר ביותר מספר העוגנים הוא הקטן ביותר‪ .‬טענה זו נכונה כיוון שבמסלול הקצר‬                  ‫‪‬‬
   ‫ביותר (מסלול ה') מספר העוגנים הוא ‪ .4‬כמות זו הינה הכמות הקטנה ביותר מבין כל חמשת‬

                                                                                         ‫המסלולים‪.‬‬

             ‫‪ .2‬בשאלה שלפנינו התבקשנו לחשב את מספר העוגנים הממוצע בחמשת המסלולים‪:‬‬

                                 ‫‪8‬‬    ‫‪+‬‬  ‫‪5‬‬  ‫‪+‬‬  ‫‪7‬‬  ‫‪+‬‬  ‫‪8‬‬     ‫‪+‬‬  ‫‪4‬‬  ‫=‬  ‫‪32‬‬  ‫=‬  ‫‪    ‬‬  ‫‪    ‬‬
                                               ‫‪5‬‬                    ‫‪5‬‬            ‫‪    ‬‬

                                                                                       ‫כלומר‪ ,‬יש בין ‪ 6‬ל ‪ 7‬עוגנים‪.‬‬

   ‫‪ .3‬השאלה שלפנינו קובעת מעין פעולה מומצאת חדשה וממנה נוכל לחשב את הזמן הדרוש לטיפוס‬

                                                                    ‫במסלול והזמן הדרוש לירידה במסלול‪.‬‬

   ‫מסלול ג' – מספר העוגנים במסלול הוא ‪ 7‬ודרגת הקושי של המסלול היא ‪ .7‬כלומר למסלול ג' נוכל‬

                                 ‫לחשב כי )‪ .     = 14 (7 + 7‬זמן העליה הוא ‪     ‬דקות‪ ,‬כלומר ‪ 14‬דקות‪.‬‬

                    ‫מסלול ד' – מספר העוגנים במסלול הוא ‪ 8‬ודרגת הקושי של המסלול היא ‪.10‬‬

   ‫דקות‪.‬‬  ‫‪9‬‬  ‫כלומר‬  ‫דקות‪,‬‬  ‫‪    ‬‬  ‫הוא‬  ‫הירידה‬   ‫זמן‬  ‫‪.    ‬‬  ‫=‬  ‫)‪18 (8 + 10‬‬        ‫כלומר למסלול ד' נוכל לחשב כי‬
                           ‫‪2‬‬

   ‫מכאן‪ ,‬שהזמן הדרוש לסיגל כדי לטפס במסלול ג' ולרדת במסלול ד' הוא ‪ 23‬דקות )‪.(         +     ‬‬

   ‫‪ .4‬השאלה שלפנינו מפנה את תשומת ליבנו למסלול ב'‪ .‬זהו מסלול שאורכו הוא ‪ 27‬מטרים ובו ‪5‬‬
   ‫עוגנים‪ .‬העוגן הראשון נקבע ‪ 3‬מטרים מההתחלה‪ ,‬כלומר נותרו עוד ‪ 24‬מטרים בעבור ‪ 4‬עוגנים‬

                                   ‫נוספים‪ .‬משמע‪ ,‬המרחק בין כל שני עוגנים יהיה ‪ 6‬מטרים )‪.(244‬‬

‫‪1‬‬
   1   2   3   4   5   6