Page 5 - qua2
P. 5
.15השאלה שלפנינו הינה שאלה העוסקת ביחסי הנפחים בין שני חרוטים .כיוון שהשינויים אינם
אחידים לא נוכל להיעזר ביחסי הדמיון אלא ניגש לחשב .נניח כי רדיוסו של החרוט שווה ל 1וכי
גובהו של החרוט הוא .3
בחרוט החדש הרדיוס כעת הינו ( 3גדל פי )3וגובהו כעת הוא ( 1קטן פי .)3
נפחו של החרוט המקורי הוא:
V = ∙ 12 ∙ 3 =
3
נפחו של החרוט החדש הוא:
U = ∙ 32 ∙ 1 = 3
3
= = הוא: המבוקש הביטוי של ערכו לכן,
.16השאלה שלפנינו הינה שאלת תנועה .בשאלה מתואר גורם הנוסע באותו המסלול בשני מקרים
שונים כאשר לא נתון המרחק שהוא עובר .כיוון שהתבקשנו למצוא את המרחק ניגש להצבת
התשובות ובדיקתן ולא לבניית משוואה.
תשובה מספר – 1נניח כי המרחק בין Aל Bהוא 120ק"מ.
ביום הראשון נסע במהירות 60קמ"ש ולכן זמן הנסיעה הלוך וחזור היה 4שעות (שעתיים לכל
כיוון).
ביום השני נסע הלוך במהירות של 45קמ"ש ולכן זמן הנסיעה שלו היה מעט פחות מ 3שעות
) .(14250חזור נסע במשך שעתיים.
זמני הנסיעה הכוללים ביומיים אלו לא היו שווים ולכן תשובה זו אינה נכונה.
תשובה מספר – 3נניח כי המרחק בין Aל Bהוא 180ק"מ( .דילגנו על תשובה 2כיוון שאינה
מספר עגול ונוח לחישוב).
ביום הראשון נסע במהירות 60קמ"ש ולכן זמן הנסיעה הלוך וחזור היה 6שעות (שלוש שעות
). 180 כיוון לכל
60
ביום השני נסע הלוך במהירות של 45קמ"ש ולכן זמן הנסיעה שלו היה 4שעות ) .(14850חזור
נסע במשך שעתיים.
זמני הנסיעה הכוללים ביומיים אלו היו שווים ולכן תשובה זו נכונה.
.17השאלה שלפנינו עוסקת בשברים וביחסי גדלים .התבקשנו למצוא את החלק היחסי הגדול ביותר
של מספר הבנות מתוך הכיתה כולה .חלקה היחסי של קבוצת הבנות יהיה הגדול ביותר כאשר
מספר הבנות יהיה מקסימלי ומספר התלמידים יהיה כמה שיותר קטן (כמה שפחות בנים).
8 = הוא: הבנות של היחסי חלקם אז בנים 4 ו בנות 8 בכיתה אם כלומר,
12
5