Page 10 - ver1
P. 10

‫תשובה (‪ )2‬אינה נכונה‪ .‬מן האמור עולה כי אפשר שהחולצות שנמכרות בחנות מיובאות‬
        ‫ומיועדות לנשים ולגברים‪ ,‬ומכאן שאכן ייתכן שבחנות לא מוכרים חולצות שאינן‬
                                   ‫מיובאות (שלילה כפולה‪ ,‬כלומר החולצות כן מיובאות)‪.‬‬

   ‫תשובה (‪ )3‬אינה נכונה‪ .‬מן האמור עולה כי הנעליים שנמכרות בחנות בהכרח מיובאות‬
     ‫ומיועדות לנשים ולגברים‪ ,‬ומכאן שבוודאי ייתכן כי בחנות מוכרים נעליים מיובאות‬
                                                                                      ‫לנשים‪.‬‬
       ‫תשובה (‪ )4‬אינה נכונה‪ .‬מן האמור עולה כי החולצות שנמכרות בחנות אינן בהכרח‬

  ‫מיובאות ואפשר שמיועדות רק לאחד המינים‪ ,‬מכאן שייתכן כי בחנות מוכרים חולצות‬
                                                                    ‫לגברים שאינן מיובאות‪.‬‬

                                                                   ‫‪ .18‬התשובה הנכונה היא (‪.)1‬‬
        ‫כדי לקבוע איזה מן הנתונים שמופיעים בתשובות מחליש את מסקנתם של כותבי‬
    ‫הידיעה‪ ,‬עלינו תחילה לעמוד על הקשר בינה ובין הממצאים שעליהם היא מתבססת‪.‬‬

  ‫לאור העובדה שיותר ממחצית המנהלים שהשתתפו בסקר גידלו בילדותם חיית מחמד‪,‬‬
 ‫עלתה המסקנה שלפיה הטיפול בה מפתח תכונות הנחוצות למנהל‪ ,‬כגון אחריות‪ .‬אם כן‪,‬‬

   ‫ניתן להבין כי כותבי הידיעה רואים בטיפול בחיות מחמד כגורם שמפתח אחריות (וכן‬
                                                           ‫תכונות נוספות הנחוצות למנהל)‪.‬‬

‫תשובה (‪ )1‬נכונה‪ .‬אם ידוע שבשונה מילדים לא אחראים‪ ,‬ילדים אחראים נוטים להעדיף‬
       ‫גידול חיית מחמד על פני עיסוקים אחרים‪ ,‬אזי שיש בכך כדי להחליש את מסקנת‬

‫הכותבים‪ ,‬שכן הדבר מעיד על היפוך סיבתיות הקשר בין הגורמים שנזכרים במסקנתם –‬
      ‫האחריות היא שהביאה לבחירה בגידול וטיפול בחיית מחמד מלכתחילה‪ ,‬והיא לא‬
                                                                    ‫התפתחה כתוצאה מכך‪.‬‬

 ‫תשובה (‪ )2‬אינה נכונה‪ .‬העובדה שלאחר שהופקדו החניכים על טיפול בחיות מחמד חלה‬
    ‫עלייה ברמת האחריות הכללית שגילו‪ ,‬מחזקת את מסקנת הכותבים‪ ,‬שכן מתואר בה‬
      ‫קשר דומה לזה שעליו היא מתבססת – טיפול בחיית מחמד תורם לפיתוח אחריות‪.‬‬
     ‫תשובה (‪ )3‬אינה נכונה‪ .‬העובדה שממצאיו של מחקר אחר מצביעים על כך שקיימים‬

  ‫עיסוקים נוספים אשר יכולים לפתח תכונות הנחוצות למנהל אינה מחלישה או מחזקת‬
     ‫את מסקנת הכותבים‪ ,‬שכן במסקנתם אין הם טוענים כי זהו בהכרח הגורם היחידי‬

  ‫שעשוי לפתח תכונות הנחוצות למנהל‪ ,‬ומכאן שאפשר שיהיו גורמים נוספים שתורמים‬
                                                                                         ‫לכך‪.‬‬

 ‫תשובה (‪ )4‬אינה נכונה‪ .‬העובדה שכמה מהמשתתפים בסקר לא דיווחו על כך שבילדותם‬
       ‫גידלו חיית מחמד דווקא מחזקת את מסקנת הכותבים‪ ,‬שכן פירוש הדבר ששיעור‬
      ‫המנהלים אשר גידלו בעבר חיית מחמד היה גבוה יותר‪ ,‬והדבר מתיישב עם ההנחה‬
       ‫שהטיפול בהן בתקופת הילדות הוא שהביא לפיתוח התכונות אשר נחוצות למנהל‪.‬‬

                                                                                                                     ‫‪10‬‬
   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14