Page 4 - qua1
P. 4

‫באותו האופן‪ ,‬במונה יש חיבור‪ .‬כדי שהמונה יהיה כמה שיותר קטן עלינו להציב את הערך השלילי‬
                                           ‫הגדול ביותר עבור ‪ .    ‬לכן‪ ,‬גם במקרה זה נכון להציב ‪.−    ‬‬

       ‫‪ .12‬השאלה שלפנינו הינה שאלת תלת מימד‪ .‬בשאלה בונים קובייה גדולה מקוביות קטנות‪.‬‬
‫אם בכל מקצוע של הקובייה הגדולה נציב ‪ 2‬קוביות קטנות אזי מימדי הקובייה הגדולה יהיו ‪2‬‬

                                          ‫)‪ = 2‬רוחב = אורך = גובה( ואז נפחה יהיה ‪.(23) 8‬‬
‫אם בכל מקצוע של הקובייה הגדולה נציב ‪ 3‬קוביות קטנות אזי מימדי הקובייה הגדולה יהיו ‪3‬‬

                                        ‫)‪ = 3‬רוחב = אורך = גובה( ואז נפחה יהיה ‪.(33)         ‬‬

‫‪ .13‬השאלה שלפנינו הינה שאלה מילולית המתייחסת לתחום של מספרים ואותיות‪ .‬עלינו למצוא בכמה‬
                              ‫מספרים ישנו סדר עולה של ספרות בין ספרת המאות‪ ,‬עשרות ואחדות‪.‬‬

                                  ‫נמנה את האפשרויות – ‪123 , 234 , 345 , 456 , 567 , 678 , 789‬‬
                                                                    ‫כלומר‪ ,‬ישנם בסך הכל ‪ 7‬מספרים‪.‬‬

‫‪ .14‬השאלה שלפנינו הינה שאלת גיאומטריה העוסקת במעגלים ובתכונת הקוטר‪ .‬כפי שלמדנו‪ ,‬הקוטר‬
‫הינו הקו (מיתר) הארוך ביותר במעגל‪ .‬לכן‪ ,‬אם הקו ‪ AB‬יעבור בצורה אופקית ויהווה קוטר בשני‬

           ‫המעגלים יהיה אורכו שווה ל ‪ .4    ‬זהו גם אורכו המקסימלי‪ ,‬ולכן לא יתכן כי ‪         =         ‬‬

                  ‫‪ .15‬השאלה שלפנינו הינה שאלה העוסקת במספרים שלמים (ראשוניים) ותכונותיהם‪.‬‬
                                             ‫נתון בשאלה כי ‪     2‬הינו מספר ראשוני‪ .‬למשל‪ 7 , 5 ,‬וכו'‪.‬‬
                                                                  ‫ננסה למצוא פתרון למשוואה שכזו –‬

                                       ‫√‪    2 = 5 /‬‬

                                           ‫‪     = √5‬‬
‫אם ננסה להסיק מתוצאה זו נבין כי בכל פעם שננסה להוציא שורש למספר ראשוני לא נצליח לקבל‬

                                                          ‫מספר שלם אלא תמיד מספר שאין לו שורש‪.‬‬
                                 ‫כלומר‪ ,‬בכל אחד מהמקרים נקבל כי ‪     ‬במקור הינו מספר לא שלם‪.‬‬
‫לו היה ‪     ‬מספר שלם‪ ,‬לאחר העלאתו בריבוע לא היינו יכולים לקבל תוצאה שהיא מספר ראשוני‬

                                                ‫(נסו בעצמכם להעלות בריבוע כל מספר שלם שתרצו)‪.‬‬

‫‪ .16‬בשאלה שלפנינו משוואה עם ערך מוחלט‪ .‬נתחיל ראשית בפישוט אלגברי של המשוואה‪ .‬כפי שלמדנו‪,‬‬
                                  ‫עלינו להפריד לשתי משוואות חדשות (פעם חיובית ופעם שלילית)‪:‬‬

‫)‪     +      = −(     −     ‬‬  ‫‪      +      =      −     ‬או‬
  ‫‪     +      = −     +     ‬‬  ‫‪ 2     = 0‬או‬
       ‫‪2     = 0‬‬              ‫‪      =     ‬או‬
       ‫‪     =     ‬‬

                                                                                                        ‫‪4‬‬
   1   2   3   4   5   6