Page 4 - qua1
P. 4
באותו האופן ,במונה יש חיבור .כדי שהמונה יהיה כמה שיותר קטן עלינו להציב את הערך השלילי
הגדול ביותר עבור . לכן ,גם במקרה זה נכון להציב .−
.12השאלה שלפנינו הינה שאלת תלת מימד .בשאלה בונים קובייה גדולה מקוביות קטנות.
אם בכל מקצוע של הקובייה הגדולה נציב 2קוביות קטנות אזי מימדי הקובייה הגדולה יהיו 2
) = 2רוחב = אורך = גובה( ואז נפחה יהיה .(23) 8
אם בכל מקצוע של הקובייה הגדולה נציב 3קוביות קטנות אזי מימדי הקובייה הגדולה יהיו 3
) = 3רוחב = אורך = גובה( ואז נפחה יהיה .(33)
.13השאלה שלפנינו הינה שאלה מילולית המתייחסת לתחום של מספרים ואותיות .עלינו למצוא בכמה
מספרים ישנו סדר עולה של ספרות בין ספרת המאות ,עשרות ואחדות.
נמנה את האפשרויות – 123 , 234 , 345 , 456 , 567 , 678 , 789
כלומר ,ישנם בסך הכל 7מספרים.
.14השאלה שלפנינו הינה שאלת גיאומטריה העוסקת במעגלים ובתכונת הקוטר .כפי שלמדנו ,הקוטר
הינו הקו (מיתר) הארוך ביותר במעגל .לכן ,אם הקו ABיעבור בצורה אופקית ויהווה קוטר בשני
המעגלים יהיה אורכו שווה ל .4 זהו גם אורכו המקסימלי ,ולכן לא יתכן כי =
.15השאלה שלפנינו הינה שאלה העוסקת במספרים שלמים (ראשוניים) ותכונותיהם.
נתון בשאלה כי 2הינו מספר ראשוני .למשל 7 , 5 ,וכו'.
ננסה למצוא פתרון למשוואה שכזו –
√ 2 = 5 /
= √5
אם ננסה להסיק מתוצאה זו נבין כי בכל פעם שננסה להוציא שורש למספר ראשוני לא נצליח לקבל
מספר שלם אלא תמיד מספר שאין לו שורש.
כלומר ,בכל אחד מהמקרים נקבל כי במקור הינו מספר לא שלם.
לו היה מספר שלם ,לאחר העלאתו בריבוע לא היינו יכולים לקבל תוצאה שהיא מספר ראשוני
(נסו בעצמכם להעלות בריבוע כל מספר שלם שתרצו).
.16בשאלה שלפנינו משוואה עם ערך מוחלט .נתחיל ראשית בפישוט אלגברי של המשוואה .כפי שלמדנו,
עלינו להפריד לשתי משוואות חדשות (פעם חיובית ופעם שלילית):
) + = −( − + = − או
+ = − + 2 = 0או
2 = 0 = או
=
4