Page 7 - index
P. 7

‫‪ .18‬השאלה שלפנינו הינה שאלת הספק העוסקת בקבוצת עובדים‪ .‬כפי שלמדנו ניגש לפתרון השאלה על ידי‬

                                                 ‫בניית טבלת פועלים‪/‬עבודה‪/‬זמן‪.‬‬

‫נשים לב כי גודל הקבוצה משתנה באמצע תהליך הבנייה‪ .‬נתון כי כל הקבוצה עבדה ‪ 20‬ימים (מתוך ‪50‬‬

‫השני‪,‬‬  ‫בשלב‬  ‫ולכן‬  ‫מהמועדון‬  ‫)‪(20‬‬  ‫‪2‬‬  ‫נבנה‬  ‫זמן‬  ‫בפרק‬  ‫כי‬   ‫לדעת‬  ‫נוכל‬  ‫ולכן‬  ‫נחוצים)‬
                                   ‫‪5‬‬
                               ‫‪50‬‬

‫על‬     ‫משוואה‬  ‫לבנות‬  ‫כעת‬    ‫ניגש‬  ‫מהמועדון‪.‬‬  ‫‪3‬‬  ‫עוד‬  ‫לבנות‬  ‫נשאר‬  ‫עבודה‪,‬‬     ‫מבחינת‬
                                              ‫‪5‬‬

                             ‫‪3   = 50 × 3 × 6‬‬         ‫‪/: 3‬‬   ‫מכפלות האלכסונים –‬

                                                 ‫‪5‬‬

            ‫‪3‬‬
‫‪   = 50 × 5 × 2 = 10 × 3 × 2 = 60‬‬

‫כלומר‪ ,‬להמשך העבודה נדרשו עוד ‪ 60‬ימים‪ .‬מכאן שבסך הכל בניית המועדון ארכה ‪ 80‬ימים‪.‬‬

         ‫‪ .19‬השאלה שלפנינו הינה שאלה העוסקת בבעיות ממוצע‪ .‬התבקשנו למצוא את ריכוז המלח בתמיסה‬
                                                     ‫שהורכבה משתי תמיסות שונות‪ ,‬אבל בכמויות לא שוות‪.‬‬

‫אם הכמויות של התמיסות השונות הייתה שווה יכולנו לומר בקלות כי כעת התמיסה החדשה מכילה ‪7.5%‬‬
  ‫מלח (הממוצע של ‪ 6‬ו ‪ .)9‬אבל כיוון שיש יותר מהתמיסה שבה ‪ 6%‬ריכוז אז הממוצע צריך להיות נמוך מ‬
                                                             ‫‪ .7.5%‬עובדה זו עוזרת לנו כבר לפסול ‪ 2‬תשובות‪.‬‬
                         ‫ניגש כעת לחישוב הממוצע‪ ,‬כאשר נזכור להתייחס ליחס הקיים בין שתי הקבוצות‪:‬‬
                                        ‫‪2 × 6 + 1 × 9 21‬‬
                                               ‫‪3 = 3 =   %‬‬

‫‪ .20‬השאלה שלפנינו הינה שאלה העוסקת בתכונות המספרים על גבי ציר המספרים והשפעת החזקה על גודלם‪.‬‬
                             ‫בטרם ניגש לפתרון השאלה (בהצבת מספרים נוחים או בניתוח אופי) נזכור כי –‬
                                                           ‫א‪ .‬העלאת שבר בחזקה – מקטינה את השבר‪.‬‬
                                                          ‫ב‪ .‬הפעלת שורש על שבר – מגדילה את השבר‪.‬‬
                                                               ‫ניגש כעת לנתח את התשובות לאור כללים אלו‪:‬‬

‫• תשובה מספר ‪ – 1‬בתשובה זו ישנה חזקה על השבר ‪ ,  ‬וכפי שלמדנו‪ ,‬ככל שהחזקה גדולה יותר השבר‬
 ‫הופך לקטן יותר‪ .‬לכן תשובה זו נכונה ונוכל לפסול אותה (אנו מחפשים את התשובה שאינה נכונה)‪.‬‬

‫• תשובה מספר ‪ – 2‬חזקה שלילית הופכת את המספר‪ .‬כלומר‪ ,‬לקיחת שבר (בו המונה קטן מהמכנה)‬
  ‫והפיכתו מבטיחה כי נקבל מספר הגדול מ ‪ 1‬כי כעת המונה גדול מהמכנה‪ .‬תשובה זו נכונה ונוכל‬
                                              ‫לפסול אותה (אנו מחפשים את התשובה שאינה נכונה)‪.‬‬

        ‫תשובה מספר ‪ – 3‬באגף שמאל לקחנו את השבר הנתון בשאלה והפעלנו עליו שורש (חזקת שבר‬         ‫•‬
‫מייצגת שורש)‪ .‬כפי שלמדנו שורש מגדיל שברים‪ ,‬אבל הם עדיין נשארים שברים ולכן קטנים בהכרח מ‬

                       ‫‪ .1‬תשובה זו נכונה ונוכל לפסול אותה (אנו מחפשים את התשובה שאינה נכונה)‪.‬‬
                   ‫לאחר פסילת ‪ 3‬תשובות נוכל לעצור ולסמן את התשובה האחרונה גם ללא בדיקתה‪.‬‬

‫• תשובה מספר ‪ – 4‬כמו בתשובה ‪ 3‬ישנו שורש על השבר‪ ,‬אבל כפי שלמדנו שורש מגדיל את התוצאה‬
                              ‫ולכן לא יתכן כי התוצאה קטנה יותר‪....‬היא צריכה להיות גדולה יותר‪.‬‬
   2   3   4   5   6   7