Page 4 - qua2
P. 4

‫‪ .10‬השאלה שלפנינו היא שאלה מילולית כללית העוסקת בטווחים‪ .‬כפי שלמדנו עלינו לבדוק מצבי קיצון –‬
                                                                                            ‫מינימום ומקסימום‪.‬‬

‫מינימום (לכל הפחות) – אם כל ‪ 50‬הזוגות יסיימו את המשחק בתיקו אז כל אחד מהילדים יקבל נקודה אחת‪,‬‬
                                                                       ‫כלומר סכום הנקודות הכולל יהיה ‪.100‬‬

‫מקסימום (לכל היותר) – אם כל ‪ 50‬הזוגות יסיימו בניצחון של אחד הילדים אז ילד אחד יקבל ‪ 4‬נקודות‬
‫והילד השני לא יזכה כלל בנקודות‪ .‬כלומר‪ 4 ,‬נקודות לכל זוג‪ .‬משמע יהיו בסך הכל ‪ 200‬נקודות )‪.(4 × 50‬‬

                                     ‫‪ .11‬השאלה שלפנינו הינה שאלה אלגברית העוסקת בתכונות הערך המוחלט‪.‬‬
‫כפי שלמדנו‪ ,‬ערך מוחלט מייצג את מרחקו של מספר מהאפס‪ .‬כלומר‪ ,‬מספר שלילי גדול יניב תוצאת ערך‬

                                                           ‫מוחלט גדולה יותר ממספר חיובי קטן יחסית אליו‪.‬‬
                            ‫בשאלה זו התבקשנו להחליף כמה שפחות סימנים כדי להניב תוצאה מקסימלית‪.‬‬
‫ניתן לראות כי מתוך ‪ 6‬האיברים הקיימים כעת ישנם ‪ 4‬שלהם יש כעת סימן מינוס לפניהם‪ .‬חיסור מספר‬
‫ממספר שלילי אחר מניב תוצאה שלילית עוד יותר‪ .‬לכן‪ ,‬כדי להגיע לתוצאה השלילית ביותר עלינו להחליף‬

                                                                                 ‫את שני סימני הפלוס במינוס‪.‬‬

                                                 ‫‪17 50‬‬

                  ‫|‪|⏞−7 + 14 + 3 − 12 − 9 − 6| →→ ⏞|−7 − 14 − 3 − 12 − 9 − 6‬‬

‫‪ .12‬השאלה שלפנינו הינה שאלת גאומטריה מילולית העוסקת בתלת מימד‪ .‬נתון בשאלה כי ישנם ‪ 2‬חרוטים‬
                                                                                   ‫ואחד מהם נמצא בתוך השני‪.‬‬

‫התבקשנו למצוא את נפח הגוף ששייך לחרוט הגדול אבל אינו חלק מהחרוט הקטן‪ .‬כלומר‪ ,‬למצוא את הנפח‬
                     ‫שנשאר בין הגדול לקטן‪ ,‬או בעצם את הנפח שנשאר לגדול לאחר שמפחיתים את הקטן‪.‬‬

        ‫חרוט קטן ‪ −‬חרוט גדול = נפח‬

‫נפח‬  ‫=‬  ‫∙ ‪    2‬‬  ‫‪ℎ2‬‬  ‫‪−‬‬  ‫∙ ‪    2‬‬  ‫‪ℎ1‬‬  ‫=‬  ‫‪      ‬‬  ‫∙‬  ‫‪(    ‬‬  ‫‪−‬‬  ‫)‪    ‬‬
            ‫‪3‬‬               ‫‪3‬‬                       ‫‪  ‬‬

                         ‫‪ .13‬השאלה שלפנינו הינה שאלה מילולית העוסקת בתחום בעיות התנועה‪.‬‬
‫נתון כי אילנה נוסעת במסלול מעגלי שרדיוסו ‪ .1‬כלומר הקפה של המסלול אורכה הוא ‪.2   ∙ 1‬‬

                            ‫התבקשנו למצוא את הזמן הדרוש לה להקיף את המסלול פעמיים –‬
                                 ‫מהירות×זמן=דרך‬

                               ‫‪2 ∙ 2   =    ∙    /:   ‬‬
                                       ‫‪   =   ‬‬
   1   2   3   4   5   6   7