Page 5 - ver2
P. 5

‫תשובה (‪ )1‬אינה נכונה‪ .‬תחילה נאמר כי קיימת מחלוקת בין יניב לאורי בנוגע לסרטיה של‬
                  ‫דודרמן‪ .‬יניב טוען שתכליתם הבלעדית היא לבדר את הצופה (אינה אלא = רק‪ ,‬בלבד)‪ ,‬ואילו‬

                         ‫אורי טוען כי במרבית הפעמים סרטיה מצליחים לבדר אותו (רק לעתים רחוקות אינם‬
                  ‫מצליחים = במרבית הפעמים כן מצליחים)‪ .‬אם כן‪ ,‬טענותיהם אינן מנוגדות זו לזו‪ ,‬ולמעשה‬

                                                   ‫לא קיימת ביניהם כל מחלוקת כפי שנאמר בראשית הדברים‪.‬‬
                     ‫תשובה (‪ )2‬אינה נכונה‪ .‬תחילה נאמר כי קיימת מחלוקת בין יניב לאורי בנוגע לסרטיה של‬
                   ‫דודרמן‪ .‬יניב טוען שסרטיה לא נועדו רק לצורכי בידור הצופים (=תכליתם אינה רק לבדר)‪.‬‬
                ‫אם כן‪ ,‬טענתו של אורי כי הם מעמתים את הצופה עם פחדיו‪ ,‬ויש מיעוט מהצופים אשר חשים‬
                 ‫שלווים ונינוחים לכל אורך הצפייה בסרטיה של דודרדמן‪ ,‬אינה מנוגדת לדבריו של יניב‪ ,‬ואין‬

                                                ‫ביניהם כל מחלוקת‪ ,‬שהרי יניב מכיר בכך שהם לא רק מבדרים‪.‬‬
                     ‫תשובה (‪ )3‬אינה נכונה‪ .‬תחילה נאמר כי קיימת מחלוקת בינ יניב ואורי בנוגע לסרטיה של‬
                 ‫דודרמן‪ .‬יניב טוען כי תכלית סרטיה אינה רק לבדר את הצופה‪ ,‬ואילו אורי טוען כי הם לעולם‬
                   ‫אינם מתעלים מכל השטחי והמבדר‪ ,‬לפיכך‪ ,‬אין היגיון בכך שהוסיף כי זו הסיבה שהצופים‬
                     ‫חשים שחוו חוויה משמעותית במהלך הצפייה בהם‪ ,‬שהרי אם הם שטחיים‪ ,‬אין בהם כדי‬

                                                                        ‫לגרום לחוויה משמעותית בקרב הצופים‪.‬‬
                  ‫תשובה (‪ )4‬נכונה‪ .‬תחילה נאמר כי קיימת מחלוקת בין יניב לאורי בנוגע לסרטיה של דודרמן‪.‬‬
                  ‫יניב טען שכל תכליתם היא לבדר את הצופים‪ ,‬ואילו אורי טען שהם כמעט תמיד מציבים אל‬

                       ‫מול הצופה מראה אכזרית‪ ,‬והוסיף כי מרבית הצופים חשים דווקא מדוכדכים בעקבות‬
                                                      ‫הצפייה בהם‪ .‬אם כן‪ ,‬דעותיהם בעניין אכן מנוגדות זו לזו‪.‬‬

                                                                                         ‫‪ .12‬התשובה הנכונה היא (‪.)3‬‬
                 ‫"כיצד יכולתי לדעת שיש ללבוש בגדים לבנים בתוך מקדש סולגי?" שאל נמרוד‪ ,‬שלבש חולצה‬
                 ‫שחורה‪ ,‬את הכוהן סולגי‪" .‬אי‪-‬הכרת הכללים איננה תירוץ"‪ ,‬הסביר הכוהן בעת שליווה אותו‬

                  ‫החוצה‪ ,‬והוסיף שאילולא היו גם מכנסיו של נמרוד שחורים‪ ,‬היה מתיר לו להישאר במקדש‪,‬‬
                                                                                         ‫אך לא להשתתף בתפילה‪.‬‬

                      ‫תשובה (‪ )1‬אינה נכונה‪ .‬מדבריו של נמרוד‪ ,‬אשר לבש חולצה שחורה‪ ,‬עולה כי הוא לא ידע‬
                ‫שקיים איסור ללבוש בגדים שחורים במקדש סולגי ("כיצד יכולתי לדעת שאסור ללבוש בגדים‬

                     ‫שחורים בתוך מקדש סולגי?")‪ .‬הכוהן אמר לו שאי ידיעת הכללים איננה תירוץ לעשות כן‬
                   ‫וליווה אותו החוצה‪ .‬לפיכך‪ ,‬אין היגיון בהמשך דבריו של הכהן כי אפילו אם גם מכנסיו של‬

                                  ‫נמרוד היו שחורים‪ ,‬היה שוקל להתיר לו להישאר במקדש ולהשתתף בפגישה‪.‬‬
                   ‫תשובה (‪ )2‬אינה נכונה‪ .‬מדבריו של נמרוד‪ ,‬אשר לבש חולצה שחורה‪ ,‬עולה כי במקדש סולגי‬

                      ‫יש ללבוש בגדים שחורים ("כיצד יכולתי לדעת שעליי ללבוש בגדים שחורים בתוך מקדש‬
                      ‫סולגי?")‪ .‬לפיכך‪ ,‬אין היגיון בדבריו של הכוהן‪ ,‬כי אי ידיעת הכללים אינה תירוץ‪ ,‬וכי אם‬
                  ‫מכנסיו של נמרוד לא היו שחורים (אילולא = אם לא היו)‪ ,‬הוא היה שוקל להתיר לו להישאר‬
                    ‫במקדש ולהשתתף בתפילה‪ ,‬שהרי בגדיו היו שחורים‪ ,‬כלומר הוא כן עמד בכללי הלבוש של‬

                                                                                                           ‫המקדש‪.‬‬
                 ‫תשובה (‪ )3‬נכונה‪ .‬מדבריו של נמרוד‪ ,‬אשר לבש חולצה שחורה‪ ,‬עולה כי הוא לא ידע שבמקדש‬

                     ‫סולגי יש ללבוש בגדים לבנים ("כיצד יכולתי לדעת שיש ללבוש בגדים לבנים בתוך מקדש‬

‫‪5‬‬
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10