Page 5 - ver2
P. 5
תשובה ( )3אינה נכונה .העבודה שבחורף שעבר לא ירדו ממטרים חזקים ,אך מחירי התוצרת
החקלאית עלו אינה סותרת את הטענה ,שכן התנאי כלל לא מתקיים – לא ירדו ממטרים
חזקים ,והרי ייתכן כי מחירי התוצרת החקלאית עלו מסיבה שאינה קשורה בממטרים
ובהתמעטות התוצרת החקלאית.
תשובה ( )4אינה נכונה .העובדה שבחורף שעבר לא ירדו ממטרים חזקים ,אך התוצרת
החקלאית התמעטה אינה סותרת את הטענה ,שכן התנאי כלל לא מתקיים – לא ירדו
ממטרים חזקים ,והרי ייתכן כי התמעטות התוצרת החקלאית נגרמה מסיבה אחרת ,שאינה
הממטרים החזקים.
.11התשובה הנכונה היא (.)2
כדי לקבוע איזו מן הטענות שמופיעות בתשובות עולה מן הציטוט ,תחילה נבין את האמור בו.
"מוכן אני להניח כי לא היה בכוונת מעסיקו של העותר להפלותו לרעה כאשר נקבע שכרו" –
השופט מקבל את הטענה כי המעסיק לא התכוון להפלות את העובד שלו לרעה" .אך כוונת
המעסיק אינה מעלה ואינה מורידה בעניין שעלינו לפסוק בו ,שכן המבחן לבדיקת קיומה או
אי – קיומה של אפליה הוא אובייקטיבי ולא סובייקטיבי" – עם זאת ,כוונת המעסיק אינה
רלוונטית לקביעה האם הייתה או לא הייתה אפליה ,שהרי בחינת הדבר היא אובייקטיבית.
"לצורך קביעת קיומה של אפליה יש לבחון את התוצאה הסופית ,כפי שהיא מצטיירת
במציאות" – אם מקרה כלשהו הוא ביטוי של אפליה ,אזי שניתן לקבוע כי אכן התקיימה
אפליה ואין זה משנה אם הייתה כוונה להפלות או לא.
תשובה ( )1אינה נכונה .בתשובה זו נטען כי בחינת הנתונים האובייקטיביים כעדות לכוונה של
מעסיק להפלות חיונית לקביעה בדבר קיומה של אפליה ,בעוד שמן האמור עולה כי
הכוונה/חוסר הכוונה להפלות כלל אינה רלוונטית לכך.
תשובה ( )2נכונה .בתשובה זו נטען כי די לבחון את מצבו של עובד לעומת מצבם של עובדים
אחרים כדי לקבוע שהופלה ,גם אם לא הייתה כוונה להפלתו .כלומר ,מבחינה אובייקטיבית
של הנתונים ניתן לקבוע שהייתה אפליה ,ואין זה משנה אם הייתה כוונה לעשות כן .טענה זו
אכן עולה מהציטוט.
תשובה ( )3אינה נכונה .אמנם אפשר שהטענה כי ייתכן שעובד יחוש מופלה גם אם אין עדות
שהמעסיק הפלה אותו היא טענה נכונה ,אך היא אינה עולה מן הציטוט ,שכן אין בו כל
התייחסות לתחושות הסובייקטיביות של העובד.
תשובה ( )4אינה נכונה .הטענה כי אפשר להסתפק בקיומה של אפליה כדי להסיק שהייתה גם
כוונה להפלות עובד אינה עולה מן הציטוט ,שכן בדבריו ,השופט אינו עוסק ביכולת להקיש
מקיומה של אפליה על כוונה להפלות ,אלא רק מציין שכוונה או העדר כוונה להפלות אינם
רלוונטיים לקביעה בדבר קיומה של אפליה.
5