Page 4 - ver1
P. 4

‫שהתרחשו ימים‪ ,‬חודשים או שנים קודם לכן (טווח זמן ארוך)‪ ,‬ותהליכים (גורם) הקשורים להיסטוריה‬
                                                    ‫האבולוציונית של בעל החיים (טווח הזמן הארוך ביותר)‪.‬‬

 ‫תשובה (‪ )1‬אינה נכונה‪ .‬במשפט נאמר כי התנהגות בעל החיים מושפעת מגורמים בשלושה טווחי זמן‪ ,‬ולא‬
           ‫כי התהליכים הקשורים להיסטוריה האבולוציונית הם שמושפעים מכך‪ ,‬כפי שנטען בתשובה זו‪.‬‬

  ‫תשובה (‪ )2‬נכונה‪ .‬מן האמור לעיל אכן עולה כי התהליכים הקשורים להיסטוריה האבולוציונית הם אחד‬
                                                               ‫הגורמים המשפיעים על התנהגות בעלי החיים‪.‬‬

 ‫תשובה (‪ )3‬אינה נכונה‪ .‬מן האמור לעיל עולה כי התהליכים הקשורים להיסטוריה האבולוציונית התרחש‬
                        ‫בטווח הזמן האורך ביותר ולא בטווח המידי ובטווח הארוך כפי שנטען בתשובה זו‪.‬‬

‫תשובה (‪ )4‬אינה נכונה‪ .‬מן האמור לעיל עולה כי התהליכים הקשורים להיסטוריה האבולוציונית של המין‬
         ‫הביולוגי משפיעים על התנהגות בעל החיים ולא קביעת המין הביולוגי שלו כפי שנטען בתשובה זו‪.‬‬

                                                                                     ‫‪ .11‬התשובה הנכונה היא (‪.)1‬‬
 ‫ממצאי המחקר הנוסף הראו כי כאשר נמיות קיבלו תוספת מזון הן הקדישו שעות רבות יותר לשמירה על‬

      ‫חברי הקבוצה מנמיות שלא קיבלו תוספת מזון‪ .‬כלומר‪ ,‬סיפוק צורך פרטי הגביר את הנכונות לתרום‬
                                                                                          ‫לשאר חברי הקבוצה‪.‬‬

 ‫תשובה (‪ )1‬נכונה‪ .‬כאמור‪ ,‬לאחר שסופקו צרכיו הפרטיים של הפרט (הנמיות שקיבלו מזון לא היו צריכות‬
‫להקדיש זמן לחיפוש אחר מזון)‪ ,‬נכונותו לתרום לקבוצה גברה (הנמיות הללו שמרו על שאר חברי הקבוצה‬

                                                                                      ‫בזמן שחיפשו אחר מזון)‪.‬‬
     ‫תשובה (‪ )2‬אינה נכונה‪ .‬ממצאי המחקר הנוסף הראו כי דווקא הנמיות שלא היו רעבות (שכן הן קיבלו‬

                                                 ‫מזון) הקדישו זמן רב יותר לשמירה על שאר חברי הקבוצה‪.‬‬
 ‫תשובה (‪ )3‬אינה נכונה‪ .‬ממצאי המחקר הנוסף מצביעים על קשר בין סיפוק צורכי הפרט לנכונותו לתרום‬

               ‫לקבוצה ואין בהם כדי להקיש לגבי רמת הסיכון של הפרט להיטרף בזמן החיפוש אחר מזון‪.‬‬
‫תשובה (‪ )4‬אינה נכונה‪ .‬ממצאי המחקר הנוסף מראים דווקא כי רצון הפרט לשמור על שאר חברי הקבוצה‬

   ‫אינו חזק מרצונו לספק צרכים אחרים‪ ,‬כגון אכילה‪ ,‬שהרי דווקא הנמיות שרעבן סופק על ידי החוקרים‬
      ‫הקדישו זמן רב יותר לשמירה מהנמיות שלא קיבלו מזון מהחוקרים והיה עליהן לחפש אחריו בעמן‪.‬‬

                                                                                     ‫‪ .12‬התשובה הנכונה היא (‪.)3‬‬
      ‫כדי לקבוע איזה מן ההיגדים המופיעים בתשובות משקף באופן הטוב ביותר את תוכן הציטוט‪ ,‬עלינו‬

                                                                                  ‫להבין תחילה את האמור בו‪.‬‬

   ‫"הפרט המבטא את הדעה ההפוכה או נוקט פעולה ציבורית על פיה – מביא על עצמו את סכנת הבידוד‪,‬‬
    ‫ואם הוא פוליטיקאי – את הסכנה של אובדן התמיכה הציבורית" – ביטוי מילולי או מעשי של עמדות‬
  ‫מנוגדות לעמדה הרווחת כרוך בסיכון של בידוד חברתי‪ ,‬ובמקרה של פוליטיקאי המבטא זאת‪ ,‬הדבר אף‬

                                                                                                                           ‫‪4‬‬
   1   2   3   4   5   6   7   8   9