Page 5 - qua2
P. 5

‫לאחר שקיבלנו שלוש תשובות שליליות (כשאנו מחפשים תשובה חיובית) נוכל לפסול אותן ולסמן‬
                                                       ‫את התשובה הרביעית כנכונה גם ללא בדיקתה‪.‬‬

                                                   ‫‪ ‬תשובה מספר ‪(−    ) ∙ (−     + (−    )) =      :4‬‬

   ‫‪ .15‬השאלה שלפנינו הינה שאלה בגיאומטריה העוסקת בחישובי שטחים של גזרות‪ .‬בשאלה התבקשנו‬

   ‫למצוא את סכום שטחי שלושת הגזרות ולצורך כך אנו זקוקים לשני נתונים‪ :‬רדיוס המעגל‬

                                      ‫והזווית המרכזית של הגזרה‪ .‬סכום השטחים הינו‪:‬‬

   ‫‪∢    ‬‬   ‫∙‬     ‫‪        ‬‬  ‫‪2‬‬  ‫‪+‬‬  ‫‪∢    ‬‬   ‫∙‬  ‫‪        2‬‬  ‫‪+‬‬  ‫‪∢    ‬‬     ‫∙‬  ‫‪        ‬‬  ‫‪2‬‬
   ‫‪360‬‬                           ‫‪360‬‬                      ‫‪360‬‬

   ‫‪∢     ∙         2 ∢     ∙         2 ∢     ∙         2‬‬
     ‫‪360 + 360 + 360‬‬

                 ‫‪        2‬‬    ‫‪(∢    ‬‬  ‫‪+‬‬     ‫‪∢    ‬‬  ‫‪+‬‬   ‫)‪∢    ‬‬
                 ‫‪360‬‬

                                 ‫כפי שלמדנו‪ ,‬סכום הזוויות במשולש הוא ‪ 180°‬ולכן‪:‬‬

                 ‫‪     ∙ 22‬‬       ‫‪180‬‬    ‫=‬      ‫‪4    ‬‬   ‫=‬  ‫‪        ‬‬
                 ‫‪360‬‬                           ‫‪2‬‬

   ‫‪ .16‬השאלה שלפנינו הינה שאלת ביטויים בה נתון תחום הערכים של שני הנעלמים‪ .‬לצורך פתרון‬

   ‫השאלה נזכיר לכם עקרון שלמדתם בתחום החזקות והשורשים‪ .     = √     ∙ √     :‬כלומר‪ ,‬כל גורם‬

   ‫ניתן להצגה בתור מכפלה של שורשים‪ .‬כעת ניגש לפישוט הביטוי בעזרת עיקרון זה‪:‬‬

   ‫‪     −     ‬‬   ‫∙‬  ‫‪     +     ‬‬       ‫=‬     ‫‪−(    ‬‬     ‫‪−‬‬  ‫)‪    ‬‬  ‫∙‬  ‫‪     +     ‬‬
   ‫‪√     +     ‬‬     ‫‪√     −     ‬‬             ‫‪√    ‬‬     ‫‪+‬‬  ‫‪    ‬‬      ‫‪√     −     ‬‬

   ‫‪ ‬שימו לב ‪ -‬את המונה הראשון הפכנו (הוצאנו מינוס) כדי שיתאים בשלב הבא לצמצום עם‬

                                                                                          ‫המכנה הימני‪.‬‬

   ‫‪−√    ‬‬  ‫‪−      ∙ √    ‬‬        ‫‪−‬‬    ‫‪    ‬‬  ‫∙‬  ‫‪√    ‬‬   ‫‪+     ‬‬  ‫‪∙ √    ‬‬  ‫‪+‬‬           ‫‪    ‬‬
           ‫‪√     +     ‬‬                                 ‫‪√    ‬‬  ‫‪−     ‬‬

                    ‫‪−√     −      ∙ √     +     ‬‬

   ‫‪−√(     −     ) ∙ (     +     ) = −√         −         ‬‬

   ‫‪ ‬ניתן גם לפתור את השאלה על ידי הצבת מספרים נוחים‪ .‬נסו כעת להציב ‪A = 1, B = 2‬‬
                                                                       ‫בשאלה ובכל התשובות‪.‬‬

‫‪5‬‬
   1   2   3   4   5   6   7