Page 6 - ver1
P. 6

‫תשובה (‪ )1‬אינה נכונה‪ .‬הטענה שמופיעה בתשובה זו מתייחסת לשינוי העמדה כתלות‬
      ‫בנכונותה‪ ,‬ואילו בפסקה אין כל התייחסות לכך‪ ,‬כי אם התאמתה לאחר כך שלא תעמוד‬

                                                                                   ‫בסתירה אליה‪.‬‬
‫תשובה (‪ )2‬אינה נכונה‪ .‬בטענה שמופיעה בתשובה זו נאמר כי מכיוון שאלכסנדר הגדול מאמין‬

       ‫שלא ראוי ללמוד מכל אדם‪ ,‬אין זה משנה איזו תשובה משיבים לשאלותיו‪ .‬מכך שחז"ל‬
‫החליפו את תשובתם כך שלא תעמוד בסתירה לעמדתו של אלכסנדר הגדול‪ ,‬אזי שהם סבורים‬

                                         ‫כי זה דווקא כן משנה איזו תשובה משיבים לשאלותיו‪.‬‬
   ‫תשובה (‪ )3‬נכונה‪ .‬מן האמור אכן עולה כי חז"ל האמינו שאין טעם לתת לאדם תשובה שלא‬

        ‫יוכל לקבל אותה‪ ,‬שהרי זו הסיבה לכך שלא נתנו לאלכסנדר תשובה העומדת בסתירה‬
 ‫לעמדתו‪ ,‬אך אין פירוש הדבר שצריך להשיב לו תשובה המשקפת בדיוק את עמדתו (התשובה‬

                                   ‫שנתנו לו אינה זהה לתפיסתו‪ ,‬אך אינה עומדת בסתירה לה)‪.‬‬
     ‫תשובה (‪ )4‬אינה נכונה‪ .‬בטענה שמופיעה בתשובה זו נאמר כי חז"ל אימצו את עמדתו של‬

         ‫אלכסנדר בסוגיה "איזהו חכם"‪ ,‬אך מכיוון שהתשובה שנתנו לו לשאלה זו אינה זהה‬
                                                      ‫לתפיסתו‪ ,‬אזי שהם לא אימצו את עמדתו‪.‬‬

                                                                     ‫‪ .13‬התשובה הנכונה היא (‪.)3‬‬
‫כדי לקבוע כיצד משפיעה העובדה שמופיעה בתשובה זו על מסקנות המחקר המתואר‪ ,‬נבחן‬

                            ‫את המידע ביחס לנתוני המחקר וכן ביחס למסקנות שעלו ממנו‪.‬‬

‫הערה‪ :‬המידע החדש מופיע בעמודה המודגשת – "תפוקה יומית ממוצעת לעובד טרם עריכת‬
                                                                                       ‫המחקר"‪.‬‬

‫שיפור בתפוקה‬  ‫תפוקה יומית‬   ‫תפוקה יומית‬         ‫קבוצה‬
       ‫‪4‬‬      ‫ממוצעת לעובד‬  ‫ממוצעת לעובד‬
                                          ‫"כסף" – קבלת תגמול‬
               ‫בזמן עריכת‬    ‫טרם עריכת‬                      ‫כספי‬
                 ‫המחקר‬         ‫המחקר‬
                     ‫‪8‬‬             ‫‪4‬‬      ‫"שבח" – קבלת תגמול‬
                                                           ‫מילולי‬
‫‪27‬‬                                 ‫‪5‬‬
                                            ‫"ללא תגמול" – ללא‬
‫ללא שיפור‬     ‫‪6‬‬                    ‫‪6‬‬                ‫קבלת תגמול‬

 ‫מבחינת הנתונים עולה כי המידע לגביו נשאלנו בשאלה מצביע על כך שהתגמול הכספי הביא‬
   ‫לשיפור גדול יותר בתפוקה הממוצעת מהשיפור שנגרם כתוצאה מהתגמול המילולי‪ ,‬וכי כל‬
    ‫סוג של תגמול מביא לידי הגדלת התפוקה היומית‪ ,‬שהרי שני סוגי התגמולים הביאו לכדי‬

‫עלייה בתפוקה היומית‪ ,‬ואילו בקרב מי שלא קיבלו תגמול כלל‪ ,‬לא חלה כל עלייה בתפוקה זו‪.‬‬

‫אם כן‪ ,‬מידע זה מחזק את מסקנה א‪ ,‬שלפיה כל מתן תגמול מביא לידי הגדלת תפוקתם של‬

                                                                                                 ‫‪6‬‬
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11