Page 4 - qua2
P. 4

‫‪1150‬‬         ‫=‬  ‫‪115‬‬      ‫=‬     ‫‪        ‬‬  ‫ל‪:‬‬  ‫שווה‬     ‫בשאלה‬  ‫המבוקש‬  ‫שהיחס‬  ‫מכאן‬
          ‫‪1500‬‬            ‫‪150‬‬            ‫‪        ‬‬

‫‪ .13‬בשאלה שלפנינו התבקשנו למצוא בין אילו שני כדורים יתכן וחלה התנגשות במהלך הטיסה‪,‬‬
                                 ‫כלומר אלו שני כדורים שהו באותם הגבהים במהלך הטיסה‪.‬‬

‫תשובה מספר ‪ A – 1‬ו ‪ – B‬על פי נתוני התרשים שני הכדורים האלו שהו לאורך כל הטיסה‬                    ‫‪‬‬
‫בגבהים שונים‪ .‬כיוון שאין חפיפה בין התחומים לא יתכן כי הכדורים התנגשו‪ .‬תשובה לא‬

                                                                                         ‫נכונה‪.‬‬

‫‪ ‬תשובה מספר ‪ C – 2‬ו ‪ .D‬על פי נתוני התרשים שני הכדורים האלו שהו לאורך כל הטיסה‬
‫בגבהים שונים‪ .‬כיוון שאין חפיפה בין התחומים לא יתכן כי הכדורים התנגשו‪ .‬תשובה לא‬

                                                                                        ‫נכונה‪.‬‬

‫תשובה מספר ‪ A – 3‬ו ‪ .E‬על פי נתוני התרשים שני הכדורים האלו שהו לאורך כל הטיסה‬                     ‫‪‬‬
‫בגבהים שונים‪ .‬כיוון שאין חפיפה בין התחומים לא יתכן כי הכדורים התנגשו‪ .‬תשובה לא‬

                                                                                        ‫נכונה‪.‬‬
      ‫לאחר פסילת ‪ 3‬תשובות נוכל לסמן את התשובה הרביעית כנכונה גם ללא בדיקתה‪.‬‬

‫‪ ‬תשובה מספר ‪ B – 4‬ו ‪ .E‬על פי נתוני התרשים שני הכדורים האלו שהו לאורך הטיסה באותם‬
                               ‫הגבהים ולכן יתכן שהתרחשה ביניהם התנגשות‪ .‬תשובה נכונה‪.‬‬

‫‪ .14‬השאלה שלפנינו הינה שאלה העוסקת בממוצע‪ .‬כדי לחשב בכל כמה דקות בממוצע נזרק שק עלינו‬

          ‫לדעת כמה זמן (בדקות) ארכה הטיסה וכמה שקים נזרקו מכדור ‪.B‬‬

‫על ההקדמה לתרשים אנו יודעים כי הטיסה ארכה ‪ 4‬שעות‪ ,‬כלומר ‪ 240‬דקות‪ .‬בנוסף‪ ,‬על פי נתוני‬

‫התרשים נתון כי בכדור ‪ B‬החלו את הטיסה עם ‪ 12‬כדורים וסיימו אותה עם ‪ 7‬כדורים‪ ,‬כלומר‬

                ‫‪240‬‬       ‫=‬     ‫דקות‬     ‫‪        ‬‬  ‫הוא‪:‬‬  ‫הממוצע‬  ‫משמע‪,‬‬  ‫כדורים‪.‬‬  ‫‪5‬‬    ‫נזרקו‬
                 ‫‪5‬‬

‫‪ .15‬השאלה שלפנינו הינה שאלה המכילה משוואה אותה עלינו לפשט ואי שוויון ממנו ניתן להסיק‬

                                                                         ‫מידע לגבי אופי הנעלמים‪.‬‬
‫מהעבודה כי מכפלתם חיובית (באי השוויון) נוכל לדעת כי שניהם חיובים או כי שניהם שלילים‬

          ‫(אף אחד מהם לא שווה ל ‪ .)0‬ניגש כעת לפשט את המשוואה הנתונה‪:‬‬

          ‫‪1‬‬     ‫‪+‬‬      ‫‪1‬‬     ‫=‬  ‫‪    ‬‬  ‫‪+‬‬  ‫‪    ‬‬
          ‫‪    ‬‬         ‫‪    ‬‬

          ‫‪     +     ‬‬  ‫=‬  ‫‪    ‬‬  ‫‪+‬‬  ‫‪    ‬‬  ‫‪/∙         ‬‬
           ‫‪        ‬‬

          ‫)‪     +      =         (     +     ) /: (     +     ‬‬

                       ‫‪     =         ‬‬

‫‪.(3 ,‬‬  ‫‪1‬‬  ‫כפי שלמדנו‪ ,‬מספרים שמכפלתם שווה ל ‪ 1‬הם מספרים הופכיים )למשל‬
       ‫‪3‬‬

                                                                                                    ‫‪4‬‬
   1   2   3   4   5   6