Page 6 - ver1
P. 6
הדברים שיש בספרים הללו (אינו אלא = רק).
תשובה ( )3נכונה .בתשובה זו נאמר כי אף אחד מהספרים שנכתבו לאחר "תולדות האסלאם" לא תרם
תרומה משמעותית לעיסוק בתחום מלבד תוספות או השלמות ,ולכן לא הצליח לתפוס את מקומו .לפיכך,
ספר זה עודנו משמש מורה דרך לתלמידים ולחוקרים כאחד .טענה זו אכן מסכמת את האמור בפסקה.
תשובה ( )4אינה נכונה .בתשובה זו נאמר שהיו ספרים שתפסו את מקומו של הספר "תולדות האסלאם"
בעוד שבציטוט נאמר כי אף אחד מהספרים שנכתבו אחריו לא תפס את מקומו.
.14התשובה הנכונה היא (.)4
מספר הולכי הרגל שנפגעו כאשר צייתו לרמזורים (= חצו באור בירוק) היה זהה למספר הולכי הרגל שנפגעו
כאשר לא צייתו ברמזורים (= חצו באור אדום) .לאור זאת ,החליט ראש המועצה לבטל את הרמזורים
להולכי הרגל ,שכן לטענתו הציות להם אינו מקטין את הסיכוי להיפגע.
נבדוק איזה מן הנתונים המופיעים בתשובות מסביר מדוע טענת ראש המועצה מוטעית.
תשובה ( )1אינה נכונה .טענתו של ראש המועצה מתייחסת להולכי הרגל בלבד ,והשוואה כמותית בין
מספרם לבין מספר הנהגים בישוב אינה רלוונטית.
תשובה ( )2אינה נכונה .אף שהנתון בתשובה זו מציג מגמה המנוגדת לטענתו של ראש המועצה ,הנתון
מתייחס לתל פנחס בעוד שטענת ראש המועצה מתייחסת לעין – משה.
תשובה ( )3אינה נכונה .הנתון המופיע בתשובה זו דווקא מחזק את החלטת ראש המועצה – הציות
לרמזורים אינו מקטין את הסיכויים להיפגע שכן כאשר הרמזור ירוק אנשים פחות נזהרים (מביטים פחות
לצדדים) בחציית הכביש.
תשובה ( )4נכונה .הנתון המופיע בתשובה זו אכן מחליש את טענת ראש המועצה ,שכן הוא מביע על כך
שהיא מתבססת על השוואה כמותית בין הולכי הרגל שנפגעים ולא על השוואה יחסית .כלומר ,החלק
היחסי של הנפגעים מכלל מי שחצו ברמזור ירוק ,קטן מהחלק היחסי של הנפגעים מתוך כלל מי שחצו
ברמזור אדום ,ולפיכך ,ציות לרמזורים דווקא כן מקטין את הסיכויים להיפגע.
.15התשובה הנכונה היא (.)4
נבחן כל אחת מן הטענות המופיעות בתשובות מול האמור בפסקה ,ונבדוק איזו מהן אינה עולה ממנה.
תשובה ( )1אינה נכונה .בפסקה נאמר כי לקליין היה חשוב להדגיש "כי פועלה הוא המשך ישיר ונאמן
לתורתו של פרויד" וכי "בהדרגה הכירה ,מעט פה מעט שם ,בנקודות חשובות של חוסר הסכמה" .מכאן,
שהטענה כי לאורך השנים הכירה קליין יותר ויותר בהבדלים שהתגבשו בין משנתה ובין המסורת של פרויד
אותה ביקשה להמשיך ,נכונה.
תשובה ( )2אינה נכונה .בפסקה נאמר כי "במרוצת השנים תרומתה לפסיכואנליזה ,אף כי בעיניה ובעיני
ממשיכיה נותרה בתוך המסגרת הפרוידיאנית ,הלכה והפכה ליחידה אוטונומית ,גוף עצמאי הולך
ומתפתח" .כלומר ,בעיניה ובעיני ממשיכה הם המשיכו את דרכו של פרויד ,בעוד שבפועל ,במשך השנים,
היה הבדל משמעותי בין עבודתם ובין העקרונות הפרוידיאנים.
6