Page 11 - ver1
P. 11
תשובה ( )1נכונה .כאמור ,דווקא בכנסייה הנוצרית ,שבה צמחה תפיסת הזמן הקווי ,משולבות כיום שתי
תפיסות הזמן.
תשובה ( )2אינה נכונה .קיום הלוח המחזורי של חגים ותפילות הוא מאפיין של תפיסת הזמן המחזורית,
ואין בו כדי להסביר מדוע שילוב שתי התפיסות במסגרת הכנסייה נוצרית עומד בניגוד למצופה.
תשובה ( )3אינה נכונה .העובדה שבראשית ימיה של הכנסייה הנוצרית היו ניסיונות להציב תפיסת זמן
מחזורית אינה מסבירה מדוע שילוב שתי התפיסות במסגרתה עומד בניגוד למצופה.
תשובה ( )4אינה נכונה .רעיון הפרה – פיגורציה משקף דווקא את תפיסת הזמן המחזורית ,ולכן אין בעובדה
שיש לו תפקיד חשוב בכנסייה הנוצרית כדי להסביר מדוע שילוב שתי תפיסות הזמן במסגרתה ,הוא דבר
שעומד בניגוד למצופה.
.23התשובה הנכונה היא (.)4
נבחן כל אחת מן הטענות לאור האמור בטקסט ,ונבדוק איזו מהן אינה עולה ממנו.
תשובה ( )1אינה נכונה .בפסקה האחרונה נאמר כי הכנסייה הנוצרית המודרנית מתייחסת לסיפור הגאולה
הקווי .מכאן ,שבאורח החיים הנוצרי בימינו אכן יש ביטוי לתפיסת הזמן הקווית.
תשובה ( )2אינה נכונה .בפסקה הראשונה נאמר כי "מושגי זמן כאלה (מושגי זמן בעלי מבנה מחזורי)
מקובלים עד היום בקרב חברות מסורתיות המתבססות על חקלאות" (שורה .)3מכאן ,שאכן בחברות
חקלאיות מסוימות בימינו מקובלת תפיסת זמן מחזורית.
תשובה ( )3אינה נכונה .בפסקה האחרונה נאמר כי הכנסייה הנוצרית המודרנית מקיימת את הלוח
המחזורי של החגים והתפילות .מכאן שתפיסת הזמן של הכנסייה הנוצרית כיום משלבת בתוכה אלמנים
של תפיסת זמן מחזורית.
תשובה ( )4נכונה .בראשית הקטע נאמר כי "בתרבות המערבית המודרנית מקובלת התפיסה שהתקדמות
הזמן היא תהליך קווי וחד – כיווני" (שורה ,)1ובפסקה האחרונה נאמר כי הכנסייה הנוצרית המודרנית
משלבת בהתנהלותה את שתי תפיסות הזמן .אמנם לא נערכה השוואה מפורשת בין המידה בה מקובלת
התפיסה הקווית בקרבן ,אך ניתן להקיש מהאמור כי התפיסה הקווית דווקא מקובלת פחות בכנסייה
הנוצרית המודרנית ,ולא להפך ,כפי שנטען בתשובה זו.
11