Page 2 - ver1
P. 2

‫‪ .5‬הטיל עוגן ‪ :‬להפליג — הטיל עוגן משמעה פעולה שמונעת מסירה להפליג‪.‬‬
 ‫(‪ )1‬שיקר ‪ :‬להאמין — שיקר משמעו ניסה לגרום למישהו אחר להאמין בדבר לא אמיתי‪ .‬אין זה אומר‬

                                                             ‫ששיקר מנע ממישהו להאמין‪ .‬לא מתאים‪.‬‬
            ‫(‪ )2‬שילם ‪ :‬לגבות — לגבות משמעו לגרום למישהו אחר לשלם‪ .‬אין כאן מניעה‪ .‬לא מתאים‪.‬‬
‫(‪ָ )3‬מחק ‪ :‬לכתוב — מחק הינה פעולה שמבטלת את התוצר של לכתוב‪ .‬אולם מחק אינה פעולה שמונעת‬

                          ‫את האפשרות לכתוב‪ ,‬אלא רק מבטלת את התוצאה של לכתוב‪ .‬לא מתאים‪.‬‬
  ‫(‪ָ )4‬פקק ‪ :‬למזוג — ָפקק משמעו לאטום את הבקבוק‪ .‬כלומר ָפקק הינה פעולה שמונעת את האפשרות‬

                                                                                          ‫למזוג‪ .‬מתאים‪.‬‬

                                  ‫‪ .6‬להכחיש ‪ :‬שקרי — להכחיש משמעו לטעון כי אשמה כלשהי הינה שקרית‪.‬‬
                       ‫(‪ )1‬להרגיע ‪ :‬נינוח — להרגיע משמעו לגרום למישהו אחר להיות נינוח‪ .‬לא מתאים‪.‬‬
‫(‪ )2‬לסלף ‪ :‬מעוות — לסלף משמעו לגרום לדבר כלשהו להיות מעוות‪ ,‬מסולף‪ ,‬שקרי‪ .‬נשים לב כי להכחיש‬
‫משמעו לטעון כי משהו הינו שקרי‪ ,‬אולם לסלף משמעו לתאר משהו באופן מעוות‪ ,‬ושקרי‪ .‬קשה לקבוע‬
               ‫בודאות כי זו התשובה הנכונה‪ .‬נמשיך לבדוק ונחפש תשובה מתאימה יותר‪ .‬לא מתאים‪.‬‬
                        ‫(‪ )3‬להתריע ‪ :‬מסוכן — להתריע משמעו לטעון כי דבר כלשהו הינו מסוכן‪ .‬מתאים‪.‬‬

                              ‫(‪ )4‬להציף ‪ :‬שקוע — להציף משמעו למנוע מדבר כלשהו לשקוע‪ .‬לא מתאים‪.‬‬

                                                                                    ‫התשובה הנכונה היא (‪.)2‬‬        ‫‪.7‬‬
‫המרצה בקורס לספרות סבור שתלמידים מהחוג לביולוגיה אשר לומדים בקורס שלו מאחרים לשיעורים‬

                                                                            ‫כיוון שהם משתייכים לחוג אחר‪.‬‬
                                  ‫נבדוק איזה מן הנתונים המופיעים בתשובות מחזק את מסקנת המרצה‪.‬‬

     ‫תשובה (‪ )1‬אינה נכונה‪ .‬הנתון המופיע בתשובה זו מחליש את מסקנת המרצה‪ ,‬שכן הוא מספק הסבר‬
    ‫חלופי לאיחורים – מרחק ההליכה בין הבניין בו נלמד הקורס ובין הבניין בו נמצאות הכתות של החוג‬

                                                                                                     ‫לביולוגיה‪.‬‬
‫תשובה (‪ )2‬נכונה‪ .‬הנתון בתשובה זו מחזק את מסקנת המרצה‪ ,‬שכן הוא מהווה דוגמה לתופעה המתוארת‬
‫במסקנה‪ :‬תלמידים (מהחוג לספרות) מאחרים לשיעורים שאינם משתייכים לחוג בו הם לומדים (שיעורי‬

                                                                                                      ‫ביולוגיה)‪.‬‬
  ‫תשובה (‪ )3‬אינה נכונה‪ .‬הנתון המופיע בתשובה זו מחליש את מסקנת המרצה‪ ,‬שכן התלמידים מאחרים‬

                        ‫גם לשיעורים המשתייכים לחוג בו הם לומדים‪ ,‬וכנראה יש סיבה אחרת לאיחורים‪.‬‬
‫תשובה (‪ )4‬אינה נכונה‪ .‬הנתון המופיע בתשובה מחליש את מסקנת המרצה‪ ,‬שכן לא רק התלמידים מהחוג‬

   ‫לביולוגיה מאחרים לשיעורי הקורס בספרות‪ ,‬כי אם גם תלמידים המשתייכים לחוג לספרות‪ ,‬ולכן ניתן‬
                                               ‫להניח כי כנראה קיימת סיבה אחרת שתסביר את האיחורים‪.‬‬

                                                                                                                      ‫‪2‬‬
   1   2   3   4   5   6   7