תרגול פסיכומטרי: מבחר מבחנים לדוגמא לתרגול אונליין | טלמור
phone
צפה בעגלה

תרגול פסיכומטרי

מחשבון תרגול לפסיכומטרי

הפרק הכמותי במבחן הפסיכומטרי מכיל 20 שאלות אותן עליכם לפתור ב 20 דקות. כפי שאתם בוודאי יודעים השימוש במחשבון בבחינה הפסיכומטרית אסור ולכן עלינו לוודא כי אתם מיומנים בביצוע כל החישובים הנדרשים בבחינה.

לכן, בנינו עבורכם את המחשבון הבא לתרגול ולהכנה לקורס הפסיכומטרי שלכם. במחשבון ניתן לתרגל כפל, חילוק, חזקות ושורשים. בספר היסודות תוכלו למצוא את טבלת החזקות ואת טבלת השורשים שעליכם לשנן, ומחשבון התרגול יסייע לכם לעשות זאת.

אנו ממליצים לנצל את הזמן בטרם תחילת הקורס כדי לעשות את ההכנה לקורס הפסיכומטרי שלכם בצורה ראויה ומלאה. פתרו את ספר היסודות שלכם על כל חלקיו – אלגברה וגאומטריה. כמו כן, כדי להבטיח כי זמני הפתרון שלכם בפרק הכמותי קצרים אנו ממליצים לא להזניח את התרגול במחשבון זה.

שימו לב – ניתן לבחור במחשבון יותר מפעולה אחת לתרגול.

קיימים מספר תחומים שאפשר להצליח בהם ללא תרגול, המבחן הפסיכומטרי אינו אחד מהם. כשמתכננים לגשת לבחינה הפסיכומטרית ומעוניינים להוציא את הציון הגבוה ביותר, חייבים לתרגל, והרבה. ללא תרגול מקיף ויסודי אי-אפשר להגיע לתוצאה הרצויה. על החשיבות של תרגול פסיכומטרי, אתם מוזמנים לקרוא במאמר שלפניכם.

קרא עוד

מדוע תרגול פסיכומטרי חשוב?

חשוב לדעת כי למידה והבנת החומר הם רק 20% מהבסיס להצלחה במבחן הפסיכומטרי, ובכלל, כמעט בכל מבחן. שאר ה-80% זה תרגול. ועוד תרגול, ועוד. זהו המפתח החשוב והאמיתי להצלחה. ככל שמתרגלים יותר, כך מצליחים לפתור יותר תרגילים ולענות על שאלות, ללמוד מטעויות, להשתפר ולהצליח לעמוד בלוח זמנים מוגדר.

קורסים, ספרים וערכות לפסיכומטרי מלאים באלפי תרגולים בכל נושאי הבחינה לשיפור ותרגול היכולות השונות הנדרשות בה. המורים בקורסים מתאימים את התרגול ליכולות התלמידים ובהתאם לחומר הנלמד.

גם בספרים קיימת הדרכה והנחיה באיזו מסגרת של כמות וזמן כדאי לנהל את התרגול. ככל שלומדים יותר, כך מתקרבים למטרה, קבלת הציון הגבוה הנדרש. ואפשר להשיג זאת כבר בבחינה הראשונה אליה ניגשים.

איזה תוכן נלמד בתרגול פסיכומטרי?

תרגול פסיכומטרי – כמותי

זהו חלק שרבים חוששים ממנו אך מבחינה אובייקטיבית הוא אינו יותר קשה ומסובך מהחלקים האחרים. החלק הכמותי הוא ברמה של 3 יחידות במתמטיקה ועם תרגול נכון אפשר להצליח בו היטב. הוא אינו כולל חלקים של כיתות י' או יא' ומכיוון שהשימוש במחשבון אסור בבחינה, כל השאלות הכוללות מחשבון לא נמצאות בו.

כדי להצליח בחלק הכמותי, חשוב בראש בראשונה, לשלוט היטב בהגדרות ובכללים שהמרכז הארצי לבחינות והערכה, שעורך את הבחינה הפסיכומטרית,  מצהיר עליהם.

נבחנים רבים מפספסים את ההגדרות הפשוטות ומתמקדים בפתרון השאלות כדי להבין את הכללים. ההבדל בין מי שמקבל ציון גבוה או נמוך בחלק הכמותי הוא לא מי שיש לו חשיבה ריאלית אלא מי שיודע במדויק את ההגדרות.

תרגול פסיכומטרי – מילולי

החלק המילולי מבוסס על יכולות שהצטברו עם השנים אצל התלמיד, בעיקר באמצעות קריאת ספרים, מאמרים ועוד. אבל זה לא אומר שתרגול אינו חשוב.

אולם כדי להגיע "משופשפים" לתחום המילולי מומלץ לקרוא קריאה חופשית של טקסטים ברמה גבוהה, להתמקד בהבנתם, בהקשרים בין משפטים, ביחסים בין חלקים של אותו משפט ובלימוד אוצר מילים במשלב המתאים לבחינה.

תרגול פסיכומטרי – אנגלית

חלק האנגלית בוחן את הידע של הנבחן בזמן נתון, שהוא רגע הבחינה. הוא לא בודק יכולות חשיבה, הסקת מסקנות ועוד. אז איך משפרים את הידע באנגלית תוך 3 חודשים? אחת הטעויות שחוזרות על עצמן היא השיקול שחלק האנגלית מהווה רק 20% מהציון ובמילא אי-אפשר לשפר שפה ב-3 חודשים, לכן עדיף להשקיע את מירב התרגול בחלקים אחרים.

ראשית, לא כדאי לזלזל ב-20%. שנית, בהחלט ניתן להשתפר בחלק האנגלית. פרק האנגלית מכיל כ-8 שאלות על אוצר מילים, אותו קשה יחסית לשפר, אך הוא מכיל כ-4 שאלות של ניסוח משפטים מחדש ו-10 שאלות בהבנת הנקרא, שני תחומים שבהחלט אפשר לשפר.

מה שחשוב הוא הבנה מתוך ההקשר ולאו דווקא אוצר מילים.  התרגול המתאים ביותר כדי לשפר חלק זה הוא לקרוא בין חצי שעה לשעה בכל יום טקסט באנגלית. קריאה כזו "מקרבת" לשפה האנגלית, מורידה את החששות מחלק האנגלית ואף מעניקה את ההכרה שההבנה הרבה יותר טובה ממה שחושבים. ובכלל, קצב הקריאה ישתפר ואיתו גם ילך ויגדל אוצר המילים.

לתרגול והכנה למבחן הפסיכומטרי אתם מוזמנים ליצור קשר עם חברת טלמור פסיכומטרי ומתמטיקה, טל. 072-2411454, 052-5539390.

שתפו עם חברים

אוליי יעניין אותך...

whatsapp

שלח הודעה