Page 8 - index
P. 8

‫מועד חורף ‪2019‬‬                       ‫חשיבה מילולית ‪ -‬פרק ראשון ‪- 7 -‬‬

  ‫המידע מאורגן במוחנו בצבירים של תאי עצב‪ .‬ככל שהמידע השמור בצביר קשור יותר בתוכנֹו למידע השמור‬       ‫‪.	12‬‬
   ‫בצביר אחר‪ ,‬כך שני הצבירים מחוברים ביניהם ביותר קשרים עצביים‪ .‬כשצביר כלשהו מופעל בעקבות‪ ‬גירוי‬
‫הנקלט‪ ‬בחושים‪ ,‬הוא מפעיל באופן חלקי גם את הצבירים המחוברים אליו‪ .‬לכן‪ ,‬אם מיד לאחר מכן יופיע גירוי‬

                     ‫שיעורר את הצבירים הללו‪ ,‬תהליך עיבודו יהיה מהיר יחסית‪ ,‬שכן הם כבר הופעלו חלקית‪.‬‬
‫בניסוי שהדגים את השפעותיה של התופעה הוצגו לנבדקים רצפים שונים של אותיות בזה אחר זה‪ ,‬ולאחר הצגת‬

                              ‫כל רצף הם התבקשו לקבוע מהר ככל שיוכלו אם הרצף‪ ‬הוא מילה‪ ‬הקיימת בשפה‪.‬‬

‫	 סביר כי הזמן שנדרש לנבדק לקבוע כי רצף האותיות אם מיד לפניו נחשף הנבדק למילה ‪.‬‬

                                        ‫(‪' 	)1‬חלטקע' אינו מילה התקצר ‪' /‬ספל'‬
                                       ‫(‪' 	)2‬מרצפת' הוא מילה התקצר ‪' /‬ינשוף'‬
                                     ‫(‪' 	)3‬מכונית' הוא מילה לא התקצר ‪' /‬מנוע'‬

                                         ‫(‪' 	)4‬חולה' הוא מילה התקצר ‪' /‬רופא'	‬

                                                                                                  ‫הוראות לשאלות ‪:15-13‬‬
‫בכל שאלה יש פסקה שחלק אחד או כמה חלקים ממנה חסרים‪ .‬עליכם לבחור בתשובה המתאימה ביותר להשלמת החסר‪.‬‬

    ‫‪ 	.13‬לאחר שסיפר לחברו הקרוב כי בביצוע המעשה‪ ,‬יעץ לו החבר ‪ ,‬והסביר‪“ :‬שתיקתך ‪ ,‬ולכן‬

                                                                                                    ‫מוטב ש "‪.‬‬

           ‫(‪ )	1‬הוא מואשם על לא עוול בכפו ‪ /‬שלא להגיב על האשמת השווא ‪ /‬תהיה לך לרועץ ‪ /‬לא תחשה‬
                                ‫(‪ 	)2‬נטל חלק ‪ /‬להתוודות על חלקו בפרשה ‪ /‬תהיה לך לרועץ ‪ /‬לא תחשה‬
                                ‫(‪ )	3‬הוא מואשם ‪ /‬להתוודות על חלקו בפרשה ‪ /‬תהיה לך לרועץ ‪ /‬תחשה‬

                        ‫(‪ )	4‬נטל חלק ‪ /‬לא להסתיר את חלקו בפרשה ‪ /‬עשויה למנוע את הרשעתך ‪ /‬תחש 	ה‬

‫שבעבר ִהרבה דרור לשבח‬  ‫של רפי דותן‪.‬‬  ‫נגינתה של נינה לוין‪ ,‬שלדבריו‬  ‫‪ 	.14‬במדורו השבועי לא‬

‫מסכים עם המאשימים את דרור בחוסר עקיבות בהעדפותיו המוזיקליות‪.‬‬       ‫את סגנונו של דותן‪,‬‬

                      ‫(‪ 	)1‬חסך דרור את שבטו מ‪ / -‬אינה טובה כמו נגינתו ‪ /‬מאחר ‪ /‬אני‬
                          ‫(‪ 	)2‬חדל דרור לשבח את ‪ /‬נופלת ברמתה מנגינתו ‪ /‬אף ‪ /‬אינני‬

          ‫(‪ 	)3‬חסך דרור את שבטו מ‪ / -‬אינה טובה מנגינתו חסרת המעוף ‪ /‬מאחר ‪ /‬אינני‬
‫(‪ )	4‬חדל דרור לשבח את ‪ /‬היא בבחינת חידוש מרענן לעומת נגינתו המשמימה ‪ /‬מאחר ‪ /‬אנ	י‬

‫התמעטות המשרות הפנויות במשק וירידה במספר העובדים המתפטרים מעבודתם ביוזמתם הן שתי תופעות‬              ‫‪.	15‬‬

‫הנחשבות בקרב כלכלנים לסימנים של מצב כלכלי עגום‪ .‬בהתבססו על כך ד"ר חמו טוען‪" :‬סימן המעיד על‬

‫המשרות הפנויות‬         ‫של המשק בחודשים האחרונים הוא ה במספר העובדים המתפטרים ביוזמתם‪.‬‬

                                                                   ‫במשק ‪".‬‬

                                ‫(‪ 	)1‬הידרדרותו ‪ /‬ירידה ‪ /‬זאת ועוד‪ ,‬גם ‪ /‬התרבו בעת האחרונה‬
                         ‫(‪ )	2‬התאוששותו ‪ /‬עלייה ‪ /‬ואולם‪ ,‬מספר ‪ /‬נותר לעת עתה זעום כשהיה‬

                            ‫(‪ 	)3‬הידרדרותו ‪ /‬עלייה ‪ /‬לעומת זאת‪ ,‬מספר ‪ /‬עלה בחודשים האלה‬
                       ‫(‪ )	4‬התאוששותו ‪ /‬עלייה ‪ /‬זאת ועוד‪ ,‬גם ‪ /‬הפכו מצרך נדיר בעת האחרונה	‬

                                                                                                           ‫© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)‬
‫אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי‪ ,‬או ללמדה ‪ -‬כולה או חלקים ממנה ‪ -‬בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה‪.‬‬
   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13