Page 7 - 1217
P. 7
מועד דצמבר 2017 חשיבה מילולית -פרק ראשו ן - 6 -
את מספר הכיתות בשכבה :ראש הוועד הדגיש כי תוכנית של מנהל בית הספר ועד ההורים .9
יכולתו של המורה להעניק תשומת לב לכל אחד מן
בצמצום מספר התלמידים הכולל בשכבה ,הוא
התלמידים בכיתה.
( )1מצדד ב / -להפחית /היות שצעד זה לא ילּווה /ישפר את
( )2נאבק ב / -להגדיל /גם אם צעד זה ילּווה /לא יפגע ב-
( )3תומך ב / -להגדיל /גם אם צעד זה לא ילּווה /לא ישפר את
( )4מתנגד ל / -להפחית /היות שצעד זה לא ילּווה /יפגע ב-
הנתונים שלפניכם מתייחסים לשאלות :11-10
התאומים רֹונָה ורֹונִי המציאו לעצמם שפת סתרים .שפתם זהה בדיוק לעברית ,פרט להבדלים האלה:
א .אם מילה מסתיימת בֹ"-ו" הם הוגים זאת כּ"-ו" (לדוגמה ,במקום להגיד "ׁשֹוקֹו" הם אומרים "ׁשֹוקּו").
ב .אם מילה מסתיימת בָ "-ה" הם הוגים זאת כִ "-י" (לדוגמה ,במקום להגיד " ַד ָקה" הם אומרים "ּ ַד ִקי").
ג .אסור בשום פנים ואופן להגיד "נִי" ,ובמקום זאת אומרים " ִדי" (לדוגמה ,במקום להגיד " ֲאנִי" הם אומרים " ֲא ִדי").
שימו לב :בהשיבכם על שאלה התעלמו מן הנתונים המופיעים בשאלה האחרת.
.10איזו מן הקביעות הבאות נכונה?
( )1בשפת הסתרים ,רונִי קורא לרונָה באותו השם שהיא קוראת לו
( )2בשפת הסתרים ,רונִי קורא לרונָה "רֹונָה" אך היא אינה קוראת לו "רֹונִי"
( )3שמותיהם של רונִי ורונָה אינם משתנים בשפת הסתרים
( )4בשפת הסתרים ,רונָה קוראת לרונִי "רֹונִי" אך הוא אינו קורא לה "רֹונָה "
.11בהנחה שעל הכללים האמורים נוסף עוד כלל ,ולפיו כלל ב׳ אינו חל על ההברות “ָרה" ו"גָה" ,איזו מן הטענות
הבאות נכונה?
( )1הגייתה של המילה “ ַא ִדיָרה" בשפת הסתרים שונה מהגייתה בעברית
( )2הגייתה של המילה “עֲרּוגָה" בשפת הסתרים זהה להגייתה בעברית
( )3הגייתה של המילה “ִריּקּו ִדים" בשפת הסתרים שונה מהגייתה בעברית
( )4הגייתה של המילה “נִיסָרה" בשפת הסתרים זהה להגייתה בעברי ת
© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)
אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי ,או ללמדה -כולה או חלקים ממנה -בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה.