Page 7 - 1214
P. 7

‫מועד דצמבר ‪2014‬‬              ‫	חשיבה מילולית ‪ -‬פרק ראשו	ן ‪- 6 -‬‬

‫דגלה של מדינת גורמזיה מורכב מהצבעים אדום‪ ,‬כחול וצהוב‪ ,‬הערוכים בשלושה פסים אופקיים בעלי רוחב שונה‪.‬‬                     ‫‪.	8‬‬
                                                                                                            ‫ידוע כי‪:‬‬
                                                                                                                        ‫	‬
                                                                             ‫‪ -‬הפס הרחב ביותר צמוד לפס הצהוב‪.‬‬           ‫	‬
                                                                 ‫‪ -‬הפס הכחול אינו הרחב ביותר ואינו הצר ביותר‪.‬‬

                                                                      ‫מכאן נובע בהכרח כי ‪-‬‬                            ‫	‬

                                                                         ‫		‬

                                                             ‫(‪ )1‬הפס העליון הוא האדום‬

                                                             ‫(‪ )2‬הפס האמצעי אינו הכחול‬

                                                             ‫(‪ )3‬הפס הצר ביותר אינו הצהוב‬

                             ‫(‪ )4‬הפס האדום והפס הכחול אינם צמודים‬

   ‫במחקר נמצא כי אנשים המרבים להאזין למוזיקה הודית מגיעים בממוצע להישגים גבוהים יותר במבחני‬                           ‫‪.	9‬‬   ‫	‬
‫מתמטיקה מאנשים הממעטים להאזין למוזיקה זו‪ .‬החוקרים הסיקו מכך כי האזנה למוזיקה הודית מפתחת‬
                                                                                                                        ‫	‬
                                                                                           ‫כישורים מתמטיים‪.‬‬
                                                                                                                        ‫	‬
                                      ‫איזו מהאפשרויות הבאות יכולה לשמש הסבר חלופי לממצאי המחקר?‬                         ‫	‬
                                                                                                          ‫	‬             ‫	‬
                                                                                                                        ‫	‬
       ‫(‪ )1‬הנטייה לפתח כישורים מתמטיים היא מּולדת‪ ,‬ואילו הנטייה לאהוב מוזיקה הודית אינה מּולדת‬
      ‫(‪ )2‬אנשים בעלי כישרון מתמטי נהנים יותר מן המוזיקה ההודית‪ ,‬משום שהם מבינים את מורכבותה‬

                     ‫(‪ )3‬אנשים המאזינים למוזיקה של מוצרט מגיעים להישגים גבוהים במבחני מתמטיקה‬
                     ‫(‪ )4‬האזנה למוזיקה הודית מפתחת אזורים במוח האחראים על הכישורים המתמטיים‬

                                                                                            ‫הוראות לשאלות ‪:12-10‬‬

‫בכל שאלה יש משפט (או יותר ממשפט) שכמה חלקים ממנו חסרים‪ ,‬ולאחריו ארבע הצעות להשלמת החסר‪ .‬עליכם‬
                                                                   ‫לבחור בהצעה המתאימה ביותר להשלמת החסר‪.‬‬

‫מצעדי הפזמונים‪ .‬חוקר הפופ מרדכי מוצא את ההסבר לכך במעורבותו‬  ‫להיטה האחרון של להקת "הבונים"‬                            ‫‪.	10‬‬

‫טענה כי כוכבי בידור בימינ	ו‬  ‫בבחירות‪ .‬לדברי החוקר‪ ,‬המקרה של "הבונים"‬  ‫של סולן "הבונים"‬

                                                                      ‫‪.‬‬

 ‫(‪ )1‬התדרדר במהרה לתחתית ‪ /‬באחת מפרשות השחיתות ‪ /‬הוא רק הוכחה אחת ל‪ / -‬משלמים מחיר כבד‬

                                                                        ‫בגין ההתרחקות מהזירה הפוליטית‬

‫(‪ )2‬הגיע במהירות לראש ‪ /‬בהצלחתה של מפלגת "שמירת הטבע" ‪ /‬מראה כי לא תמיד נכונה ה‪ / -‬משלמים‬

                                                                            ‫מחיר כבד על הזדהות פוליטית‬

  ‫(‪ )3‬לא האריך ימים בראש ‪ /‬בכישלונה של מפלגת "שמירת הטבע" ‪ /‬יכול לספק דוגמה טובה ל‪ / -‬יכולים‬

                                          ‫לנהל קשרים עם המערכת הפוליטית בלי שהדבר יפגע בהצלחתם‬

‫(‪ )4‬אינו מככב עוד ב‪ / -‬באחת מפרשות השחיתות ‪ /‬אינו עולה בקנה אחד עם ה‪ / -‬משלמים מחיר כבד בגין‬

                                                                                       ‫התנהגות לא מוסרי 	ת‬

                                                                                       ‫© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)‬

‫אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי‪ ,‬או ללמדה ‪ -‬כולה או חלקים ממנה ‪ -‬בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה‪.‬‬
   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12