Page 3 - 1214
P. 3

‫מועד דצמבר ‪2014‬‬           ‫	חשיבה מילולית ‪ -‬מטלת כתיבה	 ‪- 2 -‬‬

‫הזמן המוקצב הוא ‪ 30‬דקות‪.‬‬  ‫מטלת כתיבה‬

                                                ‫ִקראו בעיון את המטלה שבמסגרת ו ִכתבו את החיבור על גיליון הכתיבה‪.‬‬
‫אורך החיבור הנדרש ‪ 25 -‬שורות לפחות‪ .‬אין לחרוג מן השורות שבגיליון‪ .‬אם אתם זקוקים לטיוטה‪ ,‬השתמשו במקום‬

        ‫המיועד לכך (הטיוטה לא תיבדק)‪ .‬לא תוכלו לקבל גיליון כתיבה נוסף או להחליף את גיליון הכתיבה שבידיכם‪.‬‬
                  ‫ּ ִכתבו בעברית בלבד‪ ,‬בסגנון ההולם כתיבה עיונית והקפידו על ארגון הכתוב ועל לשון תקינה ובהירה‪.‬‬
                     ‫ּ ִכתבו את החיבור בעיפרון בלבד‪ ,‬והקפידו על כתב יד ברור ומסודר‪ .‬אתם רשאים להשתמש במחק‪.‬‬

          ‫רכישת ידע ושמירתו בזיכרון נחשבו מאז ומעולם למיומנויות אנושיות חשובות‪ .‬ברם‪ ,‬כיום יש הטוענים‬
‫שההתקדמות הטכנולוגית הפכה את הלימוד‪ ,‬השינון והזכירה של פרטי מידע למיותרים‪ :‬למשל‪ ,‬האם יש עוד צורך‬

   ‫לשנן בעל‪-‬פה סונטות של שייקספיר‪ ,‬תאריכים היסטוריים או את לוח הכפל‪ ,‬כשכמעט כל הזמן מצוי בקרבתנו‬
     ‫מכשיר סלולרי או מחשב ‪ -‬אמצעים טכנולוגיים המאפשרים גישה מהירה למאגרי מידע בלתי‪-‬נדלים‪ ,‬גדולים‬

‫לאין שיעור ממאגר המידע שבמוח? האם רע כל כך שבני נוער אינם זוכרים מי היה יוליוס קיסר‪ ,‬או היכן נמצאת‬
                               ‫ונצואלה‪ ,‬אם בשבריר שנייה הם יכולים לשלוף מהצג הקרוב שפע של מידע עליהם?‬

                                        ‫לדעתכם‪ ,‬האם למידת פרטי מידע וזכירתם אכן מיותרות בימינו? נמקו‪.‬‬

                                                                                       ‫© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)‬

‫אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי‪ ,‬או ללמדה ‪ -‬כולה או חלקים ממנה ‪ -‬בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה‪.‬‬
   1   2   3   4   5   6   7   8