Page 6 - 1212
P. 6

‫מועד דצמבר ‪2012‬‬  ‫	חשיבה מילולית ‪ -‬פרק ראשו	ן ‪- 5 -‬‬

                 ‫‪ 	 .5‬דובב ‪ :‬שתק ‪-‬‬

                    ‫(‪ )1‬נהנה ‪ :‬התייסר‬                                                                                     ‫	‬
                 ‫(‪ )2‬ציווה ‪ :‬ציית 	‬                                                                                       ‫	‬
                                                                                                                          ‫	‬
                     ‫(‪ )3‬ייאש ‪ :‬קיוו 	ה‬                                                                                   ‫	‬
                  ‫(‪ 	)4‬השמיץ ‪ :‬התפאר‬

                 ‫‪ 	 .6‬תסמין ‪ :‬אבחנה ‪-‬‬

                  ‫(‪ )1‬גבול ‪ :‬תיחום‬                                                                                        ‫	‬
                  ‫(‪ )2‬אות ‪ :‬כתיבה‬                                                                                         ‫	‬
                 ‫(‪ )3‬ר ָאיה ‪ :‬פסיקה‬                                                                                       ‫	‬
                                                                                                                          ‫	‬
                    ‫(‪ )	4‬דעה ‪ :‬סקר‬

                 ‫שאלות הבנה והסקה (שאלות ‪)17-7‬‬

 ‫נניח שאנו יודעים כי אדם מסוים נמצא בקרבתנו אך בשל החשכה איננו יודעים היכן הוא בדיוק‪ ,‬ועל כן אנו שואלים‬                   ‫‪.	7‬‬
‫אותו היכן הוא‪ .‬אם הוא עונה "אני כאן"‪ ,‬אנו מבינים איפה הוא נמצא ‪ -‬אבל לא משום שתוכן דבריו סייע לנו בהבנה‬
                                                                                                                            ‫	‬
                                                                       ‫זו‪ ,‬שהרי באותה מידה היה יכול אדם זה ‪.‬‬

                                            ‫איזו מן האפשרויות המוצעות היא המתאימה ביותר להמשיך את המשפט?‬

                                             ‫(‪ )1‬לשתוק ולא להגיד דבר‬
                 ‫(‪ )2‬להגיד שהוא נמצא במרחק חמישה מטרים מימיננו‬

                                               ‫(‪ )3‬להגיד "תפוח אדמה"‬
                      ‫(‪ )4‬להגיד את המילה "כאן" בקול רם הרבה יותר‬

‫בשיעור היסטוריה אמר המורה‪“ :‬המלחמה בין פלמיניה לגלסלנד על השליטה באיי טורו הייתה קרב בין שני קירחים על‬                    ‫‪	.8‬‬
                                                                                                                  ‫מסרק"‪.‬‬
                                                                                                                            ‫	‬
                                                  ‫איזו מן האפשרויות הבאות משקפת באופן המדויק ביותר את כוונתו?‬

                                 ‫(‪ )1‬צבאותיהן של שתי המדינות לא היו מן המשובחים‬                                           ‫	‬
                         ‫(‪ )2‬אף אחת מן המדינות לא השקיעה די מאמצים במלחמה זו‬
                          ‫(‪ )3‬היה ברור מראש שהמלחמה בין המדינות תסתיים בפשרה‬
                 ‫(‪ )4‬היה ברור שאיי טורו לא יביאו כל תועלת למדינה שתנצח במלחמה	‬

                                                                                       ‫© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)‬

‫אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי‪ ,‬או ללמדה ‪ -‬כולה או חלקים ממנה ‪ -‬בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה‪.‬‬
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11