Page 14 - 1212
P. 14

‫מועד דצמבר ‪2012‬‬                   ‫‪- 13 -‬‬                      ‫	חשיבה מילולית ‪ -‬פרק שני	‬

                                                              ‫‪ 	 .5‬לכונן ‪ :‬נוסד ‪-‬‬

                                                              ‫(‪ )1‬להוזיל ‪ :‬האמיר‬                                             ‫	‬
                                                                 ‫(‪ )2‬לעלוז ‪ָ ׂ :‬ש ַמח‬                                        ‫	‬
                                                                 ‫(‪ )3‬ל ַכלות ‪ :‬אזל‬                                           ‫	‬
                                                                  ‫(‪ 	)4‬לנעול ‪ּ :‬פָרץ‬                                         ‫	‬

                                                              ‫‪ 	 .6‬רמיזה ‪ :‬רמז ‪-‬‬

                                                               ‫(‪ )1‬צילום ‪ :‬תיעוד‬                                             ‫	‬
                                                                 ‫(‪ )2‬מימון ‪ :‬כסף‬                                             ‫	‬
                                                                                                                             ‫	‬
                                                              ‫(‪ )3‬אילוף ‪ :‬משמעת‬                                              ‫	‬
                                                                ‫(‪ )4‬שינון ‪ :‬זיכרון‬

                                                              ‫שאלות הבנה והסקה (שאלות ‪)17-7‬‬

                                                                                    ‫ההוראות הבאות נוגעות לשאלות ‪:9-7‬‬

‫בכל שאלה יש משפט (או יותר ממשפט) שכמה חלקים ממנו חסרים‪ ,‬ולאחריו ארבע הצעות להשלמת החסר‪ .‬עליכם לבחור‬
                                                                                  ‫בהצעה המתאימה ביותר להשלמת החסר‪.‬‬

‫בקרב מייסדי הקיבוץ יש תחושה כי הדור הצעיר ‪ ,‬ועדות להלך רוח זה אפשר למצוא בדוגמה זו‪ :‬לאחר שחיים‪,‬‬                         ‫‪	.7‬‬

‫כיום‪ ,‬התגובה על דבריו‬  ‫ממייסדי הרפת‪ ,‬סיפר בחדר האוכל כי בצעירותו מוסר העבודה שרווח בקרב הרפתנים‬

                                                              ‫מצד הייתה ‪.‬‬

‫(‪ 	)1‬עומד בסטנדרטים שהציבו הם ‪ /‬היה בדיוק כמו מוסר העבודה של הנוער ‪ /‬שאר הסועדים הוותיקים ‪ /‬התרעמות	‬

                                                                                                       ‫וחוסר הסכמה‬

    ‫(‪ )	2‬אינו עומד בסטנדרטים של קודמו ‪ /‬היה גבוה ממוסר העבודה הרווח ‪ /‬שאר הוותיקים ‪ /‬הנהון לאות הסכמה‬
     ‫(‪ )	3‬עומד בסטנדרטים שקבעו הם ‪ /‬נפל בהרבה ממוסר העבודה המקובל ‪ /‬הצעירים ‪ /‬הרכנת ראשיהם בכלימה‬

  ‫(‪ 	)4‬אינו עומד בסטנדרטים שהציבו הם ‪ /‬היה דומה למדי למוסר העבודה הרווח ‪ /‬שאר הוותיקים ‪ /‬אנחת געגועים‬

                                                                                                            ‫נוסטלגי 	ת‬

‫סמכותיותו? דן‪ ,‬שסבר כי התשובה‬     ‫האם נכונותו של מנהל להתייעץ עם הכפופים לו ולשתף אותם בהתלבטויותיו‬                     ‫‪	.8‬‬
   ‫יותר של ציות מצד הכפופים להם‪,‬‬
                                  ‫להיוועץ בעובדיהם זכו למידה‬  ‫‪ ,‬הופתע לגלות כי מנהלים‬  ‫לכך‬                                ‫	‬
                                                                                                                          ‫	‬
                                                              ‫בהשוואה למנהלים אחרים‪.‬‬                                      ‫	‬
                                                                                                                          ‫	‬
                                              ‫(‪ 	)1‬מחבלת ב‪ / -‬חיובית ‪ /‬שנטו ‪ /‬רבה‬
                                          ‫(‪ 	)2‬תורמת ל‪ / -‬חיובית ‪ /‬שלא נטו ‪ /‬קטנה‬
                                          ‫(‪ )	3‬מחבלת ב‪ / -‬שלילית ‪ /‬שלא נטו ‪ /‬קטנה‬

                                             ‫(‪ 	)4‬תורמת ל‪ / -‬שלילית ‪ /‬שנטו ‪ /‬קטנה‬

                                                                                       ‫© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)‬

‫אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי‪ ,‬או ללמדה ‪ -‬כולה או חלקים ממנה ‪ -‬בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה‪.‬‬
   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19