Page 15 - 1012
P. 15
מועד אוקטובר 2012 - 14 - חשיבה מילולית -פרק שני
לפי חוקר האמנות ג'ון ברגר ,משלמדו הציירים לצייר אובייקטים כפי שהם נראים במציאות ,הופעל אצל הצופים חוש . 9
נוסף לצד חוש הראייה ,הלוא הוא חוש המישוש .מעתה יכלו הצופים לא רק להביט בציורים ,אלא גם "למשש" בעיניהם
את קפלי הבד של מלבושי הדמויות ,את גזעי העצים המחוספסים ואת המשטח החלק של עמודי השיש.
איזו מן הטענות הבאות משקפת את עמדתו של ברגר באופן הטוב ביותר?
( )1מיום שהתאפשר לצופים לא רק להביט ,אלא גם לגעת בציורים ,הופעל אצל הצופים חוש נוסף כשעמדו לפני ציור
( )2בזכות ההתקדמות שחלה בטכניקת הציור נהפכו הציורים למוחשיים מאי-פעם
( )3השימוש בחוש המישוש העשיר את הטכניקה של הציירים ואפשר להם לצייר אובייקטים כפי שהם נראים במציאות
( )4רק לאחר שחלה התקדמות בטכניקת הציור החלו הציירים לצייר קפלי בד ,גזעי עץ ועמודי שי ש
יורי ,שחר ואביעד ניסו להיזכר בשמה של הגננת שהייתה להם בילדותם .יורי אמר ששמה מתחיל או מסתיים באות ר', . 10
שחר אמר שבשמה מופיעה האות ת' ,ואביעד טען ששניהם טועים.
הם ערכו ביניהם התערבות בתנאים האלה:
-אם שחר צודק או יורי צודק ,אך לא שניהם -מי מהם שטועה יקנה לשני פלאפל.
-אם גם יורי וגם שחר צודקים -אביעד יקנה פלאפל לשניהם.
-אם גם יורי וגם שחר טועים -כל אחד מהם יקנה פלאפל לאביעד.
לאחר שביררו מה שמה של הגננת ,נמצא שאביעד אינו אמור לקנות פלאפל ואינו אמור לקבל פלאפל.
איזה מן השמות הבאים יכול להיות שמה של הגננת?
( )1תמר
( )2רותם
( )3לימור
( )4שיר ה
ההוראות הבאות נוגעות לשאלות :13-11
בכל שאלה יש משפט (או יותר ממשפט) שכמה חלקים ממנו חסרים ,ולאחריו ארבע הצעות להשלמת החסר .עליכם לבחור
בהצעה המתאימה ביותר להשלמת החסר.
מהקשיים .לפיכך ,לנוכח העובדה שהחברה העובדים בחברה בזמנים שהיא לא . 11עד היום נהג המנכ“ל
.
הכרזתו בדבר הכלכליים שנקלעה אליהם בשנה שעברה,
( )1להקטין את מספר /שגשגה מבחינה כלכלית /נחלצה כליל /מובנת /צמצומים צפויים בכוח האדם בחברה
( )2להעלות את משכורותיהם של /הייתה נתונה בקשיים כלכליים /טרם נחלצה /תמוהה /הכוונה שלא להעלות
את משכורות העובדים השנה
( ) 3לפעול להגדלת מספר /הייתה נתונה בקשיים כלכליים /נחלצה כליל /תמוהה /גיוס צפוי של עובדים חדשים
( )4לקצץ במשכורותיהם של /הציגה רווחים /עדיין לא נחלצה /מובנת /הפחתה צפויה במשכורות העובדים
© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)
אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי ,או ללמדה -כולה או חלקים ממנה -בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה.