Page 11 - index
P. 11
מועד סתיו 2022 - 10 - חשיבה מילולית -פרק ראשון
השאלות
. 19הביטוי שמשמעותו נבחנת מחדש בשירה של לאה גולדברג (שורות )10-9הוא -
( )1בני אדם
( )2חסרי בינה
( ) 3ראש השנה
( )4אות ותג
" . 20הצד החזותי של היצירה מרכזי עוד יותר" (שורות ,)15-14כלומר מרכזי עוד יותר מ-
( )1הדגם המורכב משני סימנים גרפיים
( ) 2מאפיינים אחרים של נונסנס
( )3הצד החזותי בשירו של יהונתן גפן
( )4הצד החזותי ב״שירת הלילה של הדגים״
. 21התיאור "גלי הים המלטפים את הדג עד שהוא נרדם" (שורה )22מובא בתור דוגמה -
( )1לפירוש יצירתי שנתנו ילדים ל״שירת הלילה של הדגים״
( )2למשמעות היחידה שאליה כיוון מורגנשטרן ביצירתו
( ) 3לאופן שבו מבוגרים מפרשים את הסימנים המוכרים בדרכים המקובלות
( )4להתייחסות לכותרת היצירה בלבד ,ולא לחלק החזותי שלה
.22צירוף המילים "אם כן" (שורה )26מתייחס לכך ש-
( ) 1ביצירות הנונסנס משתמשים בסימנים מוכרים
( )2יצירות הנונסנס תואמות את עולם השפה ,החשיבה והדמיון האופייני לילדים
( ) 3מבוגרים נהנים לקרוא יצירות נונסנס
( ) 4הדרך הטובה ביותר ללמד ילדים את כללי ההיגיון והשפה היא דווקא בעזרת יצירות נונסנס
.23על פי הפסקה האחרונה" ,המחבר" (שורה )29חורג מכללי השפה או ההיגיון המקובלים -
( )1כדי שמבוגרים יתקשו להבין את היצירה
( )2כדי להדגים כיצד הוא יכול להתבטא בדרכים ספרותיות מקובלות
( )3כדי להעביר מסר מסוים בדרך זו
( ) 4משום שדמיונו משתלט על יצירתו
© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)
אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי ,או ללמדה -כולה או חלקים ממנה -בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה.

