Page 11 - index
P. 11

‫מועד סתיו ‪2022‬‬  ‫‪- 10 -‬‬  ‫חשיבה מילולית ‪ -‬פרק ראשון‬

                                                                           ‫השאלות‬
              ‫‪ .	19‬הביטוי שמשמעותו נבחנת מחדש בשירה של לאה גולדברג (שורות ‪ )10-9‬הוא ‪-‬‬

                                                                                     ‫(‪ 	)1‬בני אדם‬
                                                                                   ‫(‪ 	)2‬חסרי בינה‬
                                                                                   ‫(‪ )	3‬ראש השנה‬

                                                                                     ‫(‪ 	)4‬אות ותג‬

         ‫‪" .	20‬הצד החזותי של היצירה מרכזי עוד יותר" (שורות ‪ ,)15-14‬כלומר מרכזי עוד יותר מ‪-‬‬

                                                         ‫(‪ 	)1‬הדגם המורכב משני סימנים גרפיים‬
                                                                 ‫(‪ )	2‬מאפיינים אחרים של נונסנס‬

                                                           ‫(‪ 	)3‬הצד החזותי בשירו של יהונתן גפן‬
                                                     ‫(‪ 	)4‬הצד החזותי ב״שירת הלילה של הדגים״‬

         ‫‪ .	21‬התיאור "גלי הים המלטפים את הדג עד שהוא נרדם" (שורה ‪ )22‬מובא בתור דוגמה ‪-‬‬

                                     ‫(‪ 	)1‬לפירוש יצירתי שנתנו ילדים ל״שירת הלילה של הדגים״‬
                                        ‫(‪ 	)2‬למשמעות היחידה שאליה כיוון מורגנשטרן ביצירתו‬

                    ‫(‪ )	3‬לאופן שבו מבוגרים מפרשים את הסימנים המוכרים בדרכים המקובלות‬
                                 ‫(‪ 	)4‬להתייחסות לכותרת היצירה בלבד‪ ,‬ולא לחלק החזותי שלה‬

                                    ‫‪ 	.22‬צירוף המילים "אם כן" (שורה ‪ )26‬מתייחס לכך ש‪-‬‬

                                              ‫(‪ )	1‬ביצירות הנונסנס משתמשים בסימנים מוכרים‬
               ‫(‪ 	)2‬יצירות הנונסנס תואמות את עולם השפה‪ ,‬החשיבה והדמיון האופייני לילדים‬

                                                        ‫(‪ )	3‬מבוגרים נהנים לקרוא יצירות נונסנס‬
‫(‪ )	4‬הדרך הטובה ביותר ללמד ילדים את כללי ההיגיון והשפה היא דווקא בעזרת יצירות נונסנס‬

      ‫‪ 	.23‬על פי הפסקה האחרונה‪" ,‬המחבר" (שורה ‪ )29‬חורג מכללי השפה או ההיגיון המקובלים ‪-‬‬

                                                    ‫(‪ 	)1‬כדי שמבוגרים יתקשו להבין את היצירה‬
                          ‫(‪ 	)2‬כדי להדגים כיצד הוא יכול להתבטא בדרכים ספרותיות מקובלות‬

                                                            ‫(‪ 	)3‬כדי להעביר מסר מסוים בדרך זו‬
                                                           ‫(‪ )	4‬משום שדמיונו משתלט על יצירתו	‬

                                                                                                           ‫© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)‬
‫אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי‪ ,‬או ללמדה ‪ -‬כולה או חלקים ממנה ‪ -‬בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה‪.‬‬
   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16