Page 11 - index
P. 11

‫מועד סתיו ‪2021‬‬  ‫‪- 10 -‬‬  ‫חשיבה מילולית ‪ -‬פרק ראשון‬

                                              ‫‪ .	19‬על פי הפסקה השנייה‪ ,‬איזו מן הטענות הבאות נכונה?‬

         ‫(‪ )	1‬לעיתים סיפורי הישרדות הם סיפורים גסים וטפלים‪ ,‬והרושם שהם יוצרים עשוי להיות מלאכותי‬
      ‫(‪ 	)2‬לעיתים קבוצת אנשים מספרת סיפורים ֶהרואיים‪ ,‬בין כסיפורים גסים וטפלים ובין כסאגה של שבט‬
      ‫(‪ 	)3‬לעיתים קבוצת אנשים חוזרת ומזכירה אירוע מעברה‪ ,‬ובכך מחזקת את הזהות המשותפת של חבריה‬

                 ‫(‪ 	)4‬לעיתים סיפורים שהיו קלסיים מסופרים שוב ושוב עד שערכם אובד והם נעשים מאוסים‬

                                         ‫‪ .	20‬על פי הקטע‪ ,‬מה נכון בנוגע לשיר "צנח לו זלזל" (שורה ‪?)27‬‬

                                                         ‫(‪ 	)1‬הוא נלמד בבתי הספר כשיר שדבר בו אינו "חשוב"‬
                                                                 ‫(‪ )	2‬הוא אינו נחשב קלסי‪ ,‬אך למעשה הוא כזה‬

                                           ‫(‪ 	)3‬הוא עומד ב"מבחן האדם היחיד" מבחינתו של אריאל הירשפלד‬
                                                                       ‫(‪ )	4‬הוא אינו אופייני לשירתו של ביאליק‬

                   ‫‪ 	.21‬איזו מן האפשרויות הבאות אינה נזכרת בקטע בתור דבר קלסי או שעשוי להיות קלסי?‬

                                                                   ‫(‪ 	)1‬מחזה של ויליאם שייקספיר (שורות ‪)2-1‬‬
                                                                                  ‫(‪ )	2‬טקסים רשמיים (שורה ‪)6‬‬

                                                                            ‫(‪ 	)3‬סיפור הישרדות הרואי (שורה ‪)9‬‬
                                                                                        ‫(‪ 	)4‬ציור נודע (שורה ‪)20‬‬

                                  ‫‪ .	22‬איזו מן האפשרויות הבאות מסכמת את הקטע בצורה הטובה ביותר?‬

   ‫(‪“ )	1‬קלסי“ הוא משהו שקבוצה או תרבות מרוממות מן העבר ← הילת הקלסיות מקשה עלינו להכיר את‬
                      ‫היצירה עצמה‪ ,‬על אנושיותה ← על האקדמיה לסייע לנו להכיר את היצירה עצמה‬

  ‫(‪ )	2‬כל קבוצה או תרבות בונות להן קלסיקות ← בדרך כלל הקלסיקות יהיו יצירות שחברי הקבוצה דווקא‬
                     ‫אינם מכירים ← עלינו להכיר לעומק יצירות אומנות בטרם נכנה אותן “קלסיקות"‬

  ‫(‪ 	)3‬התואר “קלסי" מיוחס ליצירות אומנות מסוגים שונים ← אם נתעמק ביצירות הנחשבות קלסיות‪ ,‬נגלה‬
                       ‫שמקצתן אינן קלסיות כלל ← שומה עלינו‪ ,‬בעזרת האקדמיה‪ ,‬לחשוף יצירות אלו‬

‫(‪ 	)4‬העבר מרומם יצירות אומנות קלסיות רבות ← עם יצירות אלו נמנים גם סיפורים משפחתיים או שבטיים‪,‬‬
                       ‫והם מסייעים לתחושת הזהות בתוך הקבוצה ← למעשה‪ ,‬הקלסי אינו קלסי כלל‬

                                                ‫‪ .	23‬על איזו מן התופעות הבאות מובעת ביקורת בקטע?‬

                                                    ‫(‪ 	)1‬העיסוק ביצירות תוך התעלמות מהעובדה שהן קלסיות‬
                                                       ‫(‪ 	)2‬ניפוץ הקליפה של ה"קלסיות" מצד הממסד האקדמי	‬
                                                          ‫(‪ )	3‬התאבנותן של יצירות שהוכתרו בתואר “קלסיות"‬
                                                               ‫(‪ 	)4‬קריאה של יצירות קלסיות ישנות ומשמימות‬

                                                                                                           ‫© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)‬
‫אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי‪ ,‬או ללמדה ‪ -‬כולה או חלקים ממנה ‪ -‬בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה‪.‬‬
   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16