Page 14 - index
P. 14
מועד סתיו 2021 - 13 - חשיבה מילולית -פרק שני
. 5כבש את יצרו :להתפתות -
( ) 1יצא בשן ועין :להיפגע
( ) 2נמלך בדעתו :להחליט
( ) 3פתח סגור ליבו :להסתיר
( ) 4חשק שפתיו :לדב ר
. 6כאן ֵ :הנָּה -
( ) 1חזית :אחורה
( )2ימין :ימינה
( )3תחת :מתחת
( )4פנים :בתו ך
שאלות הבנה והסקה (שאלות )17-7
אף שאנו מייחדים את השם "רעלים" לקבוצה קטנה של חומרים ,כל החומרים עשויים להיות קטלניים לגופנו. .7
עם זאת ,יש הבדל בין חומרים הנחשבים לרעילים ובין חומרים שאינם נחשבים לרעילים :צי ָאניד נחשב רעל
מסוכן כי די בצריכה של כמות קטנה שלו כדי לגרום למוות ,ואילו ֵרטינֹול אינו נחשב רעל ,כי הוא קטלני רק אם
הוא נצרך בכמות גדולה .למעשה ,הוא אף חיוני לתפקודם התקין של העור ושל מערכת העיכול.
על פי הפסקה ,במה חומרים הנחשבים לרעילים נבדלים מחומרים שאינם נחשבים לרעילים?
( ) 1הם קטלניים גם במינון נמוך
( ) 2ביכולתם לגרום למוות
( ) 3הם אינם חיוניים לגוף
( ) 4השפעתם הקטלנית על הגוף ידוע ה
שאלות 9-8נוגעות למידע שלהלן:
חוקרת העלתה שתי השערות:
.1כל מידע שאנו מקבלים בנוגע לאדם אחר משפיע על ההתרשמות שלנו ממנו.
.2מידע שהתקבל קודם משפיע על התרשמותנו יותר ממידע שהתקבל אחריו.
במחקר שערכה החוקרת כדי לבחון את השערותיה ,היא חיברה שני טקסטים על אדם ושמו זיו :בטקסט א זיו מתנהג
כאדם חרוץ ,ובטקסט ב -כאדם עצלן .הנבדקים חולקו לארבע קבוצות :באחת קראו רק את טקסט א ,בשנייה -רק את
טקסט ב ,ובשתי הקבוצות האחרות קראו הנבדקים את שני הטקסטים :באחת את טקסט א ואחריו את ב ,ובשנייה -
בסדר ההפוך .לאחר מכן התבקשו כל הנבדקים לדרג את מידת החריצות של זיו.
שימו לב :בהשיבכם על שאלה התעלמו מן הכתוב בשאלה האחרת.
© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)
אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי ,או ללמדה -כולה או חלקים ממנה -בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה.

