Page 14 - index
P. 14

‫מועד סתיו ‪2021‬‬  ‫‪- 13 -‬‬  ‫חשיבה מילולית ‪ -‬פרק שני‬

                        ‫‪ .	5‬כבש את יצרו ‪ :‬להתפתות ‪-‬‬

                          ‫(‪ )	1‬יצא בשן ועין ‪ :‬להיפגע‬
                          ‫(‪ )	2‬נמלך בדעתו ‪ :‬להחליט‬
                        ‫(‪ )	3‬פתח סגור ליבו ‪ :‬להסתיר‬

                              ‫(‪ )	4‬חשק שפתיו ‪ :‬לדב 	ר‬

                                      ‫‪ .	6‬כאן ‪ֵ :‬הנָּה ‪-‬‬

                                   ‫(‪ )	1‬חזית ‪ :‬אחורה‬
                                     ‫(‪ 	)2‬ימין ‪ :‬ימינה‬
                                    ‫(‪ 	)3‬תחת ‪ :‬מתחת‬
                                     ‫(‪ 	)4‬פנים ‪ :‬בתו 	ך‬

                        ‫שאלות הבנה והסקה (שאלות ‪)17-7‬‬

 ‫אף שאנו מייחדים את השם "רעלים" לקבוצה קטנה של חומרים‪ ,‬כל החומרים עשויים להיות קטלניים לגופנו‪.‬‬         ‫‪	.7‬‬
     ‫עם זאת‪ ,‬יש הבדל בין חומרים הנחשבים לרעילים ובין חומרים שאינם נחשבים לרעילים‪ :‬צי ָאניד נחשב רעל‬

‫מסוכן כי די בצריכה של כמות קטנה שלו כדי לגרום למוות‪ ,‬ואילו ֵרטינֹול אינו נחשב רעל‪ ,‬כי הוא קטלני רק אם‬
                ‫הוא נצרך בכמות גדולה‪ .‬למעשה‪ ,‬הוא אף חיוני לתפקודם התקין של העור ושל מערכת העיכול‪.‬‬

                ‫על פי הפסקה‪ ,‬במה חומרים הנחשבים לרעילים נבדלים מחומרים שאינם נחשבים לרעילים?‬           ‫	‬

                              ‫(‪ )	1‬הם קטלניים גם במינון נמוך‬
                                    ‫(‪ )	2‬ביכולתם לגרום למוות‬
                                    ‫(‪ )	3‬הם אינם חיוניים לגוף‬

                        ‫(‪ )	4‬השפעתם הקטלנית על הגוף ידוע 	ה‬

                                                                                       ‫שאלות ‪ 9-8‬נוגעות למידע שלהלן‪:‬‬

                                                                                              ‫חוקרת העלתה שתי השערות‪:‬‬
                                           ‫‪ .1‬כל מידע שאנו מקבלים בנוגע לאדם אחר משפיע על ההתרשמות שלנו ממנו‪.‬‬

                                             ‫‪ .2‬מידע שהתקבל קודם משפיע על התרשמותנו יותר ממידע שהתקבל אחריו‪.‬‬

                                                                                                                                                                           ‫	‬

    ‫במחקר שערכה החוקרת כדי לבחון את השערותיה‪ ,‬היא חיברה שני טקסטים על אדם ושמו זיו‪ :‬בטקסט א זיו מתנהג‬
‫כאדם חרוץ‪ ,‬ובטקסט ב ‪ -‬כאדם עצלן‪ .‬הנבדקים חולקו לארבע קבוצות‪ :‬באחת קראו רק את טקסט א‪ ,‬בשנייה ‪ -‬רק את‬

   ‫טקסט ב‪ ,‬ובשתי הקבוצות האחרות קראו הנבדקים את שני הטקסטים‪ :‬באחת את טקסט א ואחריו את ב‪ ,‬ובשנייה ‪-‬‬
                                         ‫בסדר ההפוך‪ .‬לאחר מכן התבקשו כל הנבדקים לדרג את מידת החריצות של זיו‪.‬‬

                                                       ‫שימו לב‪ :‬בהשיבכם על שאלה התעלמו מן הכתוב בשאלה האחרת‪.‬‬

                                                                                                           ‫© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)‬
‫אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי‪ ,‬או ללמדה ‪ -‬כולה או חלקים ממנה ‪ -‬בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה‪.‬‬
   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19