Page 11 - index
P. 11
מועד סתיו 2019 - 10 - חשיבה מילולית -פרק ראשון
. 19לפי דברי ד"ר כרמון ,מדוע בית הספר בימינו אינו עונה עוד על צורכי החברה (פסקה שנייה)?
( )1משום שהוא אינו עונה על הצרכים שנוצרו בעקבות המהפכה התעשייתית
( ) 2משום שהוא לא התאים את עצמו לשינויים שחלו בעקבות מהפכת המידע
( ) 3משום שכיום רוב הכלכלות הגדולות מתבססות על תוצרת תעשייתית ולא על תוצרת חקלאית
( ) 4משום שהוא אינו מייצר ידע כפי שעשה בעב ר
. 20על פי הפסקה השלישית ,באילו היבטים התלמידים כיום נבדלים מתלמידי המאה ה?19-
( ) 1מגוון מקורות הידע העומדים לרשותם ,הפורמט של הטקסטים שהם קוראים והחשיבה שהם נוטים
לפתח
( ) 2מספר מקורות הידע שמהם הם לומדים ,האמצעים שבהם הם לומדים באופן עצמאי והאמצעים
שבאמצעותם הם לומדים בבתי הספר
( )3חשיבותו של בית הספר ברכישת הידע שלהם והאופן שבו הם תופסים את חשיבותו של בית הספר
( ) 4הזמן שהם מקדישים לקריאת טקסטים והפורמט של הטקסטים שהם קוראים
. 21איזו מהטענות הבאות עולה מהפסקה הרביעית?
( ) 1רובינסון סבור שאין הכרח שתלמידים בני אותו גיל ירכשו את אותו הידע בדיוק
( )2בית הספר כפי שאנחנו מכירים אותו כיום תוכנן כדי להתמודד עם אוכלוסייה שצרכיה מגוונים
( )3רובינסון סבור שהחלוקה לכיתות לפי קבוצות גיל היא חלוקה מוצדקת
( ) 4העולם המורכב במאה ה 19-הצריך חשיבה בין-תחומי ת
. 22״השגתה של אחת המטרות באה על חשבון האחרת״ (שורה .)32על אילו מטרות מדובר?
( ) 1עיצוב אופיים של בתי הספר והכנת תלמידיהם להשתלבות בכלכלה העולמית
( )2חינוך להזדהות עם מדינת הלאום והקניית כישורים המותאמים לכלכלה העולמית
( ) 3הקניית תחושת הזדהות עם מדינת הלאום והפחתת חשיבותה של הזהות הלאומית
( )4מימוש תכליות חברתיות והקניית כלים להשתלבות בכלכלה העולמית
.23איזה מהגורמים שלהלן אינו מופיע בקטע כמכשול העלול לעמוד בפני הקניית זהות לאומית?
( ) 1ריבוי זרמים דתיים
( ) 2ריבוי שפות
( ) 3המבנה הארגוני המיושן של בתי הספר
( )4הפניית משאבים להקניית הכישורים הדרושים להצלחה בכלכלה העולמית
© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)
אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי ,או ללמדה -כולה או חלקים ממנה -בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה.