Page 11 - index
P. 11

‫מועד סתיו ‪2019‬‬  ‫‪- 10 -‬‬  ‫חשיבה מילולית ‪ -‬פרק ראשון‬

            ‫‪ .	19‬לפי דברי ד"ר כרמון‪ ,‬מדוע בית הספר בימינו אינו עונה עוד על צורכי החברה (פסקה שנייה)?‬

                             ‫(‪ 	)1‬משום שהוא אינו עונה על הצרכים שנוצרו בעקבות המהפכה התעשייתית‬
                             ‫(‪ )	2‬משום שהוא לא התאים את עצמו לשינויים שחלו בעקבות מהפכת המידע‬
         ‫(‪ )	3‬משום שכיום רוב הכלכלות הגדולות מתבססות על תוצרת תעשייתית ולא על תוצרת חקלאית‬

                                                          ‫(‪ )	4‬משום שהוא אינו מייצר ידע כפי שעשה בעב 	ר‬

               ‫‪ .	20‬על פי הפסקה השלישית‪ ,‬באילו היבטים התלמידים כיום נבדלים מתלמידי המאה ה‪?19-‬‬

‫(‪ )	1‬מגוון מקורות הידע העומדים לרשותם‪ ,‬הפורמט של הטקסטים שהם קוראים והחשיבה שהם נוטים 		‬
                                                                                                   ‫לפתח‬

     ‫(‪ )	2‬מספר מקורות הידע שמהם הם לומדים‪ ,‬האמצעים שבהם הם לומדים באופן עצמאי והאמצעים	‬
                                                                  ‫שבאמצעותם הם לומדים בבתי הספר‬

    ‫(‪ 	)3‬חשיבותו של בית הספר ברכישת הידע שלהם והאופן שבו הם תופסים את חשיבותו של בית הספר‬
                        ‫(‪ )	4‬הזמן שהם מקדישים לקריאת טקסטים והפורמט של הטקסטים שהם קוראים	‬

                                                ‫‪ .	21‬איזו מהטענות הבאות עולה מהפסקה הרביעית?‬

                      ‫(‪ )	1‬רובינסון סבור שאין הכרח שתלמידים בני אותו גיל ירכשו את אותו הידע בדיוק‬
       ‫(‪ 	)2‬בית הספר כפי שאנחנו מכירים אותו כיום תוכנן כדי להתמודד עם אוכלוסייה שצרכיה מגוונים	‬

                                ‫(‪ 	)3‬רובינסון סבור שהחלוקה לכיתות לפי קבוצות גיל היא חלוקה מוצדקת‬
                                               ‫(‪ )	4‬העולם המורכב במאה ה‪ 19-‬הצריך חשיבה בין‪-‬תחומי 	ת‬

               ‫‪ .	22‬״השגתה של אחת המטרות באה על חשבון האחרת״ (שורה ‪ .)32‬על אילו מטרות מדובר?‬

                          ‫(‪ )	1‬עיצוב אופיים של בתי הספר והכנת תלמידיהם להשתלבות בכלכלה העולמית‬
                    ‫(‪ 	)2‬חינוך להזדהות עם מדינת הלאום והקניית כישורים המותאמים לכלכלה העולמית‬
                    ‫(‪ )	3‬הקניית תחושת הזדהות עם מדינת הלאום והפחתת חשיבותה של הזהות הלאומית‬

                                 ‫(‪ 	)4‬מימוש תכליות חברתיות והקניית כלים להשתלבות בכלכלה העולמית	‬

            ‫‪ 	.23‬איזה מהגורמים שלהלן אינו מופיע בקטע כמכשול העלול לעמוד בפני הקניית זהות לאומית?‬

                                                                                     ‫(‪ )	1‬ריבוי זרמים דתיים‬
                                                                                             ‫(‪ )	2‬ריבוי שפות‬

                                                                  ‫(‪ )	3‬המבנה הארגוני המיושן של בתי הספר‬
                             ‫(‪ 	)4‬הפניית משאבים להקניית הכישורים הדרושים להצלחה בכלכלה העולמית	‬

                                                                                                           ‫© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)‬
‫אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי‪ ,‬או ללמדה ‪ -‬כולה או חלקים ממנה ‪ -‬בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה‪.‬‬
   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16