Page 5 - index
P. 5

‫מועד סתיו ‪2018‬‬  ‫חשיבה מילולית ‪ -‬פרק ראשון ‪- 5 -‬‬

                ‫‪ 	.5‬בגד ‪ :‬ג ז ‪-‬‬

                  ‫(‪ )1‬שמן ‪ :‬מסיק‬                                                                            ‫	‬
                ‫(‪ )2‬אלומה ‪ :‬קציר‬                                                                            ‫	‬
                                                                                                            ‫	‬
                   ‫(‪ )3‬יין ‪ :‬דריכה‬                                                                          ‫	‬
                  ‫(‪ )4‬דבש ‪ :‬רדייה‬

                ‫‪ .	6‬לסייג ‪ :‬הגבלה ‪-‬‬

                 ‫(‪ )1‬לשקוט ‪ :‬שלווה‬                                                                          ‫	‬
                ‫(‪ )2‬לקטרג ‪ :‬האשמה‬                                                                           ‫	‬
                                                                                                            ‫	‬
                 ‫(‪ )3‬לגלות ‪ :‬הדלפה‬                                                                          ‫	‬
                    ‫(‪ )4‬לחפוץ ‪ :‬רצון‬

                ‫שאלות הבנה והסקה (שאלות ‪)17-7‬‬

  ‫חוקרים שיערו שבממוצע‪ ,‬ילדי גן שנוטים לכלול פרטים רבים בציורים שלהם יצליחו בלימודיהם בתיכון יותר‬           ‫‪	.7‬‬
‫מילדים הממעיטים בציור פרטים‪ .‬במחקר שנועד לבחון את השערתם הם ביקשו מנבדקים ‪ -‬ילדים בגן חובה ‪-‬‬
‫לצייר איש‪ ,‬ותיעדו את מידת הפירוט של כל ציור (למשל אם הילד צייר אצבעות‪ ,‬שיער‪ ,‬נעליים וכו')‪ .‬לאחר ‪13‬‬            ‫	‬

                       ‫שנים הם בדקו את הקשר בין הנתונים שתועדו ובין ציוני אותם נבדקים במבחני הבגרות‪.‬‬          ‫	‬

                            ‫איזה מן הממצאים הבאים‪ ,‬אילו נמצא במחקר‪ ,‬היה מערער את השערת החוקרים?‬

 ‫(‪ )1‬בממוצע‪ ,‬נבדקים שהציור שציירו בילדותם היה מפורט קיבלו במבחני הבגרות ציונים נמוכים יותר מממוצע‬
                                                                                    ‫הציונים של כלל הנבדקים‬

  ‫(‪ )2‬בקבוצת הנבדקים שקיבלו ציונים גבוהים במבחני הבגרות היו יותר נבדקים שהציור שציירו בילדותם היה‬
                                                   ‫מפורט מנבדקים שהציור שציירו בילדותם לא היה מפורט‬

‫(‪ )3‬בממוצע‪ ,‬נבדקים שהציור שציירו בילדותם היה מפורט קיבלו במבחני הבגרות ציונים גבוהים יותר מנבדקים‬
                                                                     ‫שהציור שציירו בילדותם לא היה מפורט‬

      ‫(‪ )4‬בקבוצת הנבדקים שנכשלו במבחני הבגרות היו יותר נבדקים שהציור שציירו בילדותם לא היה מפורט‬
                                                               ‫מנבדקים שהציור שציירו בילדותם היה מפורט‬

                                                                                                           ‫© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)‬
‫אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי‪ ,‬או ללמדה ‪ -‬כולה או חלקים ממנה ‪ -‬בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה‪.‬‬
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10