Page 5 - index
P. 5
מועד סתיו 2018 חשיבה מילולית -פרק ראשון - 5 -
.5בגד :ג ז -
( )1שמן :מסיק
( )2אלומה :קציר
( )3יין :דריכה
( )4דבש :רדייה
. 6לסייג :הגבלה -
( )1לשקוט :שלווה
( )2לקטרג :האשמה
( )3לגלות :הדלפה
( )4לחפוץ :רצון
שאלות הבנה והסקה (שאלות )17-7
חוקרים שיערו שבממוצע ,ילדי גן שנוטים לכלול פרטים רבים בציורים שלהם יצליחו בלימודיהם בתיכון יותר .7
מילדים הממעיטים בציור פרטים .במחקר שנועד לבחון את השערתם הם ביקשו מנבדקים -ילדים בגן חובה -
לצייר איש ,ותיעדו את מידת הפירוט של כל ציור (למשל אם הילד צייר אצבעות ,שיער ,נעליים וכו') .לאחר 13
שנים הם בדקו את הקשר בין הנתונים שתועדו ובין ציוני אותם נבדקים במבחני הבגרות.
איזה מן הממצאים הבאים ,אילו נמצא במחקר ,היה מערער את השערת החוקרים?
( )1בממוצע ,נבדקים שהציור שציירו בילדותם היה מפורט קיבלו במבחני הבגרות ציונים נמוכים יותר מממוצע
הציונים של כלל הנבדקים
( )2בקבוצת הנבדקים שקיבלו ציונים גבוהים במבחני הבגרות היו יותר נבדקים שהציור שציירו בילדותם היה
מפורט מנבדקים שהציור שציירו בילדותם לא היה מפורט
( )3בממוצע ,נבדקים שהציור שציירו בילדותם היה מפורט קיבלו במבחני הבגרות ציונים גבוהים יותר מנבדקים
שהציור שציירו בילדותם לא היה מפורט
( )4בקבוצת הנבדקים שנכשלו במבחני הבגרות היו יותר נבדקים שהציור שציירו בילדותם לא היה מפורט
מנבדקים שהציור שציירו בילדותם היה מפורט
© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)
אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי ,או ללמדה -כולה או חלקים ממנה -בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה.