Page 7 - 0916
P. 7

‫מועד ספטמבר ‪2016‬‬                      ‫	חשיבה מילולית ‪ -‬פרק ראשון	 ‪- 6 -‬‬

     ‫תזונאים טוענים שאם רוצים לגרום לילדים לאכול ירקות‪ ,‬אין טעם להזכיר להם שוב ושוב לעשות זאת‪ .‬הם‬          ‫‪	.9‬‬
‫ממליצים פשוט להניח על השולחן צלחת עמוסה ירקות בכל ארוחה‪ .‬הילדים כבר יאכלו בעצמם‪ ,‬כך הם אומרים‪.‬‬
                                                                                                             ‫	‬
                                                     ‫איזו מן הטענות הבאות היא הדומה ביותר לטענת התזונאים?‬

‫(‪ )1‬אם רוצים לגרום לכלבים לבוא בכל פעם שקוראים בשמם‪ ,‬אין טעם לקרוא להם שוב ושוב‪ ,‬אלא יש להעניק‬
                                                          ‫להם חטיף או ליטוף בכל פעם שהם נענים לקריאה‬

        ‫(‪ )2‬אם רוצים לעודד את הציבור למחזר פסולת‪ ,‬אין טעם לחלק לכל בית פחים ייעודיים לאיסוף פסולת‬
                                                                 ‫למחזור‪ ,‬אלא יש להציב פחי מחזור ברחובות‬

  ‫(‪ )3‬אם רוצים לגרום לנהגים להקפיד על נסיעה במהירות המותרת‪ ,‬אין טעם להציב עוד ועוד תמרורים ושלטי‬
                                          ‫אזהרה‪ ,‬אלא יש להגדיל את הקנסות בגין נסיעה במהירות מופרזת‬

‫(‪ )4‬אם רוצים לעודד את הצוות הרפואי בבתי חולים לחטא ידיים לפני טיפול‪ ,‬אין טעם להציב עוד ועוד שלטים‬
                                       ‫המורים על כך‪ ,‬אלא יש להציב מכלים של נוזל לחיטוי ידיים בכל חדר	‬

                                                                                               ‫הוראות לשאלות ‪:12-10‬‬

‫בכל שאלה יש משפט (או יותר ממשפט) שכמה חלקים ממנו חסרים‪ ,‬ולאחריו ארבע אפשרויות להשלמת החסר‪ .‬עליכם‬
                                                                    ‫לבחור באפשרות המתאימה ביותר להשלמת החסר‪.‬‬

‫לפתח מחלות בילדותם לעומת תינוקות שלא‬  ‫במחקר חדש נמצא כי לתינוקות שניזונו מחלב אם יש נטייה‬                  ‫‪	.10‬‬

‫ינקו‪ .‬ממצא זה עולה בקנה אחד עם מחקר אחר‪ ,‬שבו נמצא כי הסיכוי של תינוקות שינקו לפתח דלקת ריאות‬

‫ממצאיו של מחקר נוסף‪ ,‬שלפיו לתינוקות שינקו היה סיכוי‬  ‫בהרבה מזה של תינוקות שלא ינקו‪.‬‬

                                      ‫ללקות בדלקות אוזניים לעומת תינוקות שלא ינקו‪.‬‬

                                        ‫(‪ 	)1‬מוגברת ‪ /‬גבוה ‪ /‬ממצא זה מתיישב גם עם ‪ /‬נמוך‬                         ‫	‬
                                      ‫(‪ 	)2‬מופחתת ‪ /‬גבוה ‪ /‬עם זאת‪ ,‬הממצא סותר את ‪ /‬גבוה‬                          ‫	‬
                                      ‫(‪ 	)3‬מופחתת ‪ /‬נמוך ‪ /‬עם זאת‪ ,‬הממצא סותר את ‪ /‬נמוך‬                          ‫	‬
                                                                                                                 ‫	‬
                                       ‫(‪ 	)4‬מופחתת ‪ /‬נמוך ‪ /‬ממצא זה מתיישב גם עם ‪ /‬נמוך‬

‫משהיה בעבר‪ .‬אמנם‪ ,‬אמרגני המופעים מעדיפים זה זמן רב‬   ‫מצב התעסוקה של נגני הליווי במופעי המחול‬               ‫‪.	11‬‬

‫לחסוך בהוצאות ולהשמיע לקהל פסקול מוקלט במקום להעסיק נגנים בשכר‪ ,‬אך בעוד שבעבר הקהל ‪,‬‬

                  ‫כיום‪ ,‬כדברי אחד הנגנים‪ “ ,‬שימכרו לו מזון משומר כאילו היה אוכל טרי‪“.‬‬

                                                    ‫(‪ )1‬טוב ‪ /‬סירב לקבל זאת ‪ /‬הקהל חדל להתנגד‬
                                                      ‫(‪ )2‬גרוע ‪ /‬סירב לקבל זאת ‪ /‬הקהל אינו מוכן‬
                                                            ‫(‪ )3‬טוב ‪ /‬קיבל זאת ‪ /‬הקהל אינו מוכן‬

                                                    ‫(‪ )4‬גרוע ‪ /‬קיבל זאת באדישות ‪ /‬לקהל לא אכפת‬

                                                                                       ‫© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)‬

‫אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי‪ ,‬או ללמדה ‪ -‬כולה או חלקים ממנה ‪ -‬בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה‪.‬‬
   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12