Page 7 - 0916
P. 7
מועד ספטמבר 2016 חשיבה מילולית -פרק ראשון - 6 -
תזונאים טוענים שאם רוצים לגרום לילדים לאכול ירקות ,אין טעם להזכיר להם שוב ושוב לעשות זאת .הם .9
ממליצים פשוט להניח על השולחן צלחת עמוסה ירקות בכל ארוחה .הילדים כבר יאכלו בעצמם ,כך הם אומרים.
איזו מן הטענות הבאות היא הדומה ביותר לטענת התזונאים?
( )1אם רוצים לגרום לכלבים לבוא בכל פעם שקוראים בשמם ,אין טעם לקרוא להם שוב ושוב ,אלא יש להעניק
להם חטיף או ליטוף בכל פעם שהם נענים לקריאה
( )2אם רוצים לעודד את הציבור למחזר פסולת ,אין טעם לחלק לכל בית פחים ייעודיים לאיסוף פסולת
למחזור ,אלא יש להציב פחי מחזור ברחובות
( )3אם רוצים לגרום לנהגים להקפיד על נסיעה במהירות המותרת ,אין טעם להציב עוד ועוד תמרורים ושלטי
אזהרה ,אלא יש להגדיל את הקנסות בגין נסיעה במהירות מופרזת
( )4אם רוצים לעודד את הצוות הרפואי בבתי חולים לחטא ידיים לפני טיפול ,אין טעם להציב עוד ועוד שלטים
המורים על כך ,אלא יש להציב מכלים של נוזל לחיטוי ידיים בכל חדר
הוראות לשאלות :12-10
בכל שאלה יש משפט (או יותר ממשפט) שכמה חלקים ממנו חסרים ,ולאחריו ארבע אפשרויות להשלמת החסר .עליכם
לבחור באפשרות המתאימה ביותר להשלמת החסר.
לפתח מחלות בילדותם לעומת תינוקות שלא במחקר חדש נמצא כי לתינוקות שניזונו מחלב אם יש נטייה .10
ינקו .ממצא זה עולה בקנה אחד עם מחקר אחר ,שבו נמצא כי הסיכוי של תינוקות שינקו לפתח דלקת ריאות
ממצאיו של מחקר נוסף ,שלפיו לתינוקות שינקו היה סיכוי בהרבה מזה של תינוקות שלא ינקו.
ללקות בדלקות אוזניים לעומת תינוקות שלא ינקו.
( )1מוגברת /גבוה /ממצא זה מתיישב גם עם /נמוך
( )2מופחתת /גבוה /עם זאת ,הממצא סותר את /גבוה
( )3מופחתת /נמוך /עם זאת ,הממצא סותר את /נמוך
( )4מופחתת /נמוך /ממצא זה מתיישב גם עם /נמוך
משהיה בעבר .אמנם ,אמרגני המופעים מעדיפים זה זמן רב מצב התעסוקה של נגני הליווי במופעי המחול . 11
לחסוך בהוצאות ולהשמיע לקהל פסקול מוקלט במקום להעסיק נגנים בשכר ,אך בעוד שבעבר הקהל ,
כיום ,כדברי אחד הנגנים “ ,שימכרו לו מזון משומר כאילו היה אוכל טרי“.
( )1טוב /סירב לקבל זאת /הקהל חדל להתנגד
( )2גרוע /סירב לקבל זאת /הקהל אינו מוכן
( )3טוב /קיבל זאת /הקהל אינו מוכן
( )4גרוע /קיבל זאת באדישות /לקהל לא אכפת
© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)
אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי ,או ללמדה -כולה או חלקים ממנה -בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה.