Page 30 - 0913
P. 30

‫מועד אוקטובר ‪2013‬‬                       ‫‪- 29 -‬‬  ‫	חשיבה כמותית ‪ -‬פרק שני	‬

                                                   ‫שאלות ובעיות (שאלות ‪)8-1‬‬

                      ‫בכיתה שבה לומדים אמיר וגלית ביקשה המורה מכל תלמיד לכתוב על דף את המספר‬                ‫‪	.1‬‬
                                                                                          ‫‪ 0‬או את המספר ‪.1‬‬
                                                                                                              ‫	‬
                          ‫אם ‪ ,‬אזי סכום שני המספרים שיכתבו אמיר וגלית יהיה בוודאות ‪.‬‬

                                                           ‫(‪ 	)1‬אמיר יכתוב את המספר ‪2 ; 1‬‬                     ‫	‬
                                                  ‫(‪ 	)2‬אמיר יכתוב את המספר ‪ ; 0‬שונה מ‪2-‬‬                       ‫	‬
                                                  ‫(‪ 	)3‬גלית תכתוב את המספר ‪ ; 1‬שונה מ‪1-‬‬                       ‫	‬
                                                                                                              ‫	‬
                                                           ‫(‪ 	)4‬גלית תכתוב את המספר ‪1 ; 0‬‬
                                                                                                            ‫‪	.2‬‬
        ‫שלושה מעגלים מסורטטים באופן שכל אחד מהם משיק לשניים האחרים‪ .‬אורכם של‬
   ‫הרדיוסים של שניים מהמעגלים שווה זה לזה‪ ,‬ואורכו של רדיוס המעגל השלישי שונה מהם‪.‬‬                             ‫	‬
                                                                                                              ‫	‬
                                                       ‫מחיבור מרכזי המעגלים מתקבל משולש‪.‬‬

                                                                        ‫המשולש הוא בהכרח 	‪-‬‬

                                                                                   ‫(‪ )	1‬ישר‪-‬זווית‬             ‫	‬
                                                                                  ‫(‪ )	2‬קהה‪-‬זווית‬              ‫	‬
                                              ‫(‪ )	3‬משולש שכל אחת מצלעותיו בעלת אורך שונה‬                      ‫	‬
                                                                               ‫(‪ 	)4‬שווה‪-‬שוקיים‬               ‫	‬

                      ‫מספר זוגות הנעליים של חגית הוא בין ‪ 7‬ל‪ 13-‬ויש לה פחות מ‪ 5-‬מעילים‪.‬‬                     ‫‪	.3‬‬

                      ‫לנועם יש פחות מ‪ 6-‬זוגות נעליים ומספר המעילים שלו הוא בין ‪ 2‬ל‪25591.8-‬‬                    ‫	‬
                                      ‫מספר זוגות הנעליים שיש לחגית ולנועם יחד הוא ‪,‬‬                           ‫	‬
                                                         ‫ומספר המעילים שיש להם הוא ‪.‬‬                          ‫	‬

                                                   ‫בין ‪ 2‬ל‪12-‬‬  ‫בין ‪ 7‬ל‪	; 	18-‬‬  ‫(‪)	1‬‬                         ‫	‬
                                                   ‫בין ‪ 2‬ל‪12-‬‬  ‫בין ‪ 7‬ל‪	; 	14-‬‬  ‫(‪)	2‬‬                         ‫	‬
                                                   ‫בין ‪ 2‬ל‪11-‬‬  ‫בין ‪ 7‬ל‪	; 	18-‬‬  ‫(‪	)3‬‬                         ‫	‬
                                                   ‫בין ‪ 2‬ל‪11-‬‬  ‫בין ‪ 7‬ל‪	; 	14-‬‬  ‫(‪)	4‬‬                         ‫	‬

                            ‫‪ 1 D‬ס"מ ‪A‬‬              ‫‪ ABCD‬הוא טרפז ישר‪-‬זווית‪.‬‬                                 ‫‪	.4‬‬
                                        ‫?‬                ‫לפי הנתונים שבסרטוט‪,‬‬
                                                                    ‫? = ‪«ADC‬‬                                  ‫	‬
                      ‫‪ 2‬ס"מ‬                                                                                   ‫	‬

‫‪C‬‬                     ‫‪BC‬‬                                       ‫(‪1	 10° 	)1‬‬                                  ‫	‬
                                   ‫‪ 3‬ס"מ‬                       ‫(‪120° 	)2‬‬                                    ‫	‬

                                                               ‫(‪135° 	)3‬‬                                    ‫	‬

                                                               ‫(‪145° 	)4‬‬                                    ‫	‬

                                                                                                 ‫© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)‬
‫אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי‪ ,‬או ללמדה ‪ -‬כולה או חלקים ממנה ‪ -‬בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה‪C .‬‬
   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35